Beantwoorden
kevinBresseleer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

De laatste tijd merk ik dat mensen met een proximus kaart mijn sms'en met een grote vertraging aankomen. Vertraging van meer dan 2 uur. 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Sms berichten komen niet direct aan bij proximus

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@kevinBresseleer 

Het zou technisch gezien kunnen zijn dat onderling contact tussen Proximus en Telenet een probleem is. Dat kan zijn dat het aan Proximus zelf ligt maar kan ook aan de kant van Telenet liggen. Beste wat je kan doen is dit door geven bij de klantendienst dat er een dossier komt voor de achterliggende technische dienst. Dan moet dit beken worden tussen de providers onderling. 

Of dit iets is wat algemeen is weet ik niet want heb er nog geen berichten over zien langs komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@kevinBresseleer dat is inderdaad al een tijdje zo ik weet niet als het naar Orange ook zo is maar Proximus is idd vertraging.

de klantendienst contacteren heeft weinig zin, ze zullen er alles aan doen om het probleem in u schoenen te schuiven (zeker als je een irritante Hollander aan de lijn krijgt), u sim kaart is verouderd, u telefoon is te oud, u instellingen staan niet goed en bal bla bla ze zullen gans het draaiboek aframmelen want het probleem ligt nooit bij Telenet!

ik spreek van ondervinding.

0 Likes
kevinBresseleer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Gisteren gebeld na 30 minuten in de wacht iemand aan de lijn gehad. Na ik het probleem uit had gelegd werd de verbinding verbroken. 

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@kevinBresseleer verbaasd me niks, als het een beetje een technisch probleem is kunnen de meeste het niet meer aan en beginnen ze onzin uit te kramen.

als het geen simpel of gekend (ben jij de eerste die dat heeft heb je dikke pech) probleem is bots je op een muur.

best u wenden tot @Suzy

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@TRL 

@Suzy is hier wel onze moderator en geen klantendienst hé vergeet dat niet. Ze kunnen wel eens wat nakijken en dergelijke maar voor technische problemen zal @kevinBresseleer zich echt moeten wenden tot de klantendienst. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@patrick37 dan ga ik u toch ferm moeten tegenspreken herinner je u deze topic nog:

 

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Geen-geluid-bij-Play-More-Black/m-p/136600#M17811

 

dankzij @Suzy was het toch maar mooi opgelost als zij het intern doorgaf, uwe geliefde klantendienst stuurde mij van het kastje naar de muur en het probleem lag bij mij zogezegd aan de kant van Telenet was er helemaal niks mis...

dus @Suzy kan je dat eens intern doorgeven aub

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Voor sommige zaken kunnen we inderdaad wel wat nakijken echter is dit meer in het kader van onze Netweters. Dit lijkt me eerder een individueel probleem te zijn waar enkel onze klantendienst verder kan helpen. Verder zagen we geen andere gelijkaardige klachten binnenkomen.  Ik zou deze dan ook terug contacteren @kevinBresseleer.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

kevinBresseleer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Dag @bert_ ik ben zeker bezig met contact te zoeken voor de klanten dienst. Ik heb nog 1 andere persoon in men omgeving met hetzelfde probleem maar kan altijd toeval zijn. Ik moet alleen tijd vinden om even te bellen me de klanten dienst. Toch bedankt voor de hulp. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Als een gsm mast overbelast is in je buurt zou het kunnen drukke uren kunnen 19.00 uur tot 22.00 uur zijn

doe testen na deze uren ook doe ook testen met een ander toestel

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@luc55 ja Luc 🙄 ik ervaar al maanden het zelfde probleem dus u verhaaltje houd geen steek het is op alle mogelijke tijdstippen.

@bert_ dit probleemt stelt zich al maanden en ik kan het weten, mja ik ben nog zo ne zot die smsen stuurt en ontvangt mss vandaar dat er nog geen klachten over zijn binnengekomen

en voor alle duidelijkheid ik heb tv en internet van Telenet maar zit bij Proximus voor gsm omdat ik al jaren ferme korting krijg en Telenet dan veel duurder zou uitkomen maar zowat gans mijn familie zit voor alles bij Telenet en als ik dan eens een sms krijg van iemand van Telenet naar Proximus (ik dus) is het steeds uren vertraging, omgekeerd niet als ik wat stuur komt het onmiddelijk aan.

zoek het maar uit jongens

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Je zal toch moeten testen ook met een andere gsm ook in een buurtgemeente

Je zal duidelijk moeten aan tonen aan telenet dat er een probleem is met het netwerk

en andere mensen die dit kunnen bevestigen genoeg voorbeelden

Maak een korte beschrijving van nr's en tijdstip en aankomst sms

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Hier in Antwerpen, Deurne geen probleem mee. Juist getest met mijn madam haar phone. Zij stuurt mij een sms (telenet) en ik ontvang hem onmiddellijk met proximus.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

@kevinBresseleer @TRL Wat ik jullie nog als advies wil meegeven voor het aanmaken van zo'n individuele dossier, is het bijhouden van voorbeelden. De klantendienst gaat er zeker vragen om toe te voegen, meestal een 3 à 5 voorbeelden. Probeer dan ook wat gegevens van die voorbeelden bij te houden: 

  • gsm-nummer van de ontvanger
  • datum van de sms
  • tijdstip van de sms

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

kevinBresseleer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SMS-berichten komen niet direct aan bij Proximus

Goedemorgen allemaal,

 

Ik wil toch nog iedereen bedanken voor de input. Ik wil dit toch ni in geupdate achterlaten. Ik had het advies gevolgd om dit te noteren waar en wnr. Sinds ik dit ben gaan doen komen men sms en altijd direct aan. 

0 Likes