24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Ik ontvang SMS van twee bepaalde telefoonnummers ( een toestel Samsung – provider Orange en van toestel ook Samsung- provider nu Telenet vroeger Orange ).
Antwoorden en ook nieuw verstuurde SMS-en aan deze twee nummers worden “niet afgeleverd”
Ik heb de contacten al eens volledig verwijderd en terug ingezet in de drie verschillende configuraties: 00 32 496 .. .. , + 32 496 .. .. en "0496 .. .. . Probleem blijft zich stellen.
Telenet tbtech vroeg mij om via de mobiele configuratie te gaan en sms handmatig instellen maar als ik dan zoals men vraagt *#5005*7672# invoer en bel dan krijg ik de mededeling "Fout bij uitvoeren verzoek Onbekende fout".
Ik zit dus vast.
Ter informatie de andere ontvangende telefoons krijgen van andere toestellen wel sms-en binnen en het probleem stelde zich ook bij mijn vorige iPhone.
Nu heb ik een iPhone X IOS 12
Met dank voor een oplossing
+/- 4 jaar geleden heb ik dit probleem opgemerkt en al eens telefonisch aan Telenet voorgelegd. Toen hadden ze geen oplossing maar gingen ze het eens nakijken. Doordat er weinig met deze correspondenten ge-sms't wordt was dit probleem niet belangrijk en in de vergeethoek geraakt. Zoals reeds gemeld heb ik ondertussen een nieuw toestel en een van de correspondenten zit nu ook bij Telenet net als ik. Mijn GSM nummer begint met 0495 en hun nummers met 0499 en 0474
Meermaals toestel uit en aangezet na aanpassingen
Nog geen oplossing
Telenet stuurde mij naar een contact/verkooppunt.
1) nieuwe chip geplaatst => geen oplossing
2) controle iPhone => geen probleem = nieuw toestel en probleem stelde zich ook bij vorig toestel
3) de twee correspondenten gecontacteerd => geen blokkeringen op hun toestel en hebben verschillende providers
probleem moet zich in centrale van Telenet zitten => zijn dit momenteel aan het uitzoeken.
hoop volgende week toch antwoord te krijgen
Hust
@Hust is dit probleem ondertussen opgelost geraakt? Hebben de collega's van de back office het kunnen oplossen voor je? Zo niet, hebben ze je nog stappen gegeven die je kan volgen?
Indien opgelost, deel zeker de oplossing zodat het misschien andere Netweters kan helpen! 😉