Beantwoorden
Alain1968
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

Beste, mijn vrouw heeft een Samsung Galaxy A20e van Telenet.  Echter krijgt ze voortdurend de melding " geen simkaart " en valt het toestel uit. We hebben al een nieuwe simkaart laten plaatsen in de telenetwinkel. Maar hetzelfde.  Ik moet 5€ activatiekosten betalen voor een service die niet werkt. Volgens mij ligt het probleem bij het toestel.  Hoe pak ik dit aan?

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

@Alain1968  Heb jezelf of een van de huisgenoten een telefoon met werkende simkaart? Haal die er eens uit en steek dat eens in het onwillige toestel. Nog altijd dezelfde melding? Dan ligt het niet aan de simkaart. Dan moet je het toestel binnen doen om te laten nakijken, herstellen of wat dan ook. Eigenlijk een simpele test die ze konden doen in de shop waar je de simkaart hebt gehaald.

Maar ja, ze kunnen het soms wel, maar willen ze het ook, hun klanten helpen? Service is een woord die soms ijdel gebruikt wordt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

@Alain1968 

 

Mijn wederhelft heeft exact hetzelfde voorgehad. De enige mogelijke actie, helaas, is een nieuwe foon aanschaffen. 

 

Je kan die (voor de rest perfect werkende) foon daar waar WiFi is perfect nog steeds gebruiken voor alles wat met internet te maken heeft. Enkel klassieke telefonie zal niet meer werken. FB, Whatsapp, messenger, noem maar op, dat zal allemaal blijven werken zolang er WiFi is.

 

Wanneer een foon zijn simkaart niet meer kan lezen is een herstelling de kost niet waard. Veel te duur. Zoals de meeste high tech apparaten tegenwoordig .... Fabrikanten willen verkopen, niet herstellen, en ontwerpen hun toestellen dus ook navenant. Waarom denk je bvb dat in de meeste moderne foons de batterij niet meer vervangbaar is?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

@Alain1968 

 

Terwijl ik mijn antwoord aan het typen was heeft @igvfer ook al geantwoord. En ik kan hem enkel maar gelijk geven.

 

Toen we met de foon van mijn madam in de winkel waren heeft de verkoper geprobeerd of de foon wel werkte met een sim van de winkel. Dat heeft dus niks gekost maar wel de oorzaak aangeduid. Zo kan het dus ook. Natuurlijk heeft die brave man dan gesuggereerd dat hij wel enkele leuke modelletjes in voorraad had ... Zonder opdringerig te zijn. Het was echt een fijne ervaring om zo behandeld te worden als klant. Uiteindelijk hebben we daar dan ook een nieuwe foon aangeschaft.

 

Wat je kan proberen is de hele zaak eens voorleggen aan de klantendienst en vriendelijk vragen of ze die activatiekost niet willen laten vallen aangezien de verkoper iets te ijverig is geweest en het zich iets te gemakkelijk heeft gemaakt. Het probleem was er immers niet mee opgelost.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

@StefaanH  Dat is inderdaad de goede aanpak. Eens je de klant voor je hebt kan je iets negatiefs, een defect, ombuigen naar iets positiefs voor de klant en uiteraard voor jezelf als verkoper ook. Je scoort bij uw baas want je hebt bewezen uw loon waard te zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Alain1968
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

Dat was ook mijn gedacht. Ik vrees dat het een nieuw toestel wordt. Heb al gelezen dat het probleem zich vaker voordoet bij dit type. Deze is pas enkele maanden oud. Ben benieuwd naar de oplossing die ze gaan aanreiken.  

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

Als dat een nieuw toestel is, beroep u dan op de waarborg.

 

Als dat een model is waar je de simkaart in een houder legt die je in het toestel moet inschuiven, let dan goed op dat het kaartje mooi in de houder blijft liggen bij het induwen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

@Alain1968  Helpt dit filmpje? Je kan maar proberen 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Alain1968
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

Dat filmpje is interessant, maar op een gegeven moment zie ik daar "no permission" staan. Kan dat eventueel problemen geven met de garantie? En uit het filmpje kan je niet opmaken of de oplossing tijdelijk of definitief is. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "


@Alain1968  schreef:

Dat filmpje is interessant, maar op een gegeven moment zie ik daar "no permission" staan. Kan dat eventueel problemen geven met de garantie? En uit het filmpje kan je niet opmaken of de oplossing tijdelijk of definitief is. 


Dat is gewoon een app die op het toestel staat dat je gebruikt. Dit heeft geen invloed op de waarborg.

Ik neem aan van definitief.

Gewoon doen.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1693
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

@Alain1968  Heb je de simkaart ooit zelf geknipt of heb je deze nieuw uit de winkel in je toestel gestoken ? Ik heb dit ook al eens voorgehad met een zelf geknipte versie van de simkaart.

Er is een schuine kant aan de simkaart en die moet op een bepaalde manier in de simkaartgeleuf.

Draai je dit om met de bovenkant naar onder (maar nog steeds met de contacten aan de juiste kant) zal dit impliceren dat je geen simkaart in de gsm steekt volgens de gsm. Ook al zijn de contacten aan de juiste kant, kan de kaart er verkeerd ingestoken worden. Dit is vooral zo als je simkaarten hebt zonder schuine rand. (zelfgeknipte versies :-))


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Alain1968
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Samsung Galaxy A20e geeft aan "geen simkaart "

De simkaart is origineel van Telenet en ook geplaatst door telenet-medewerker. Ik heb zelf al honderden keren de simkaart opnieuw geplaatst.  Telkens gaat het enkele uren goed en dan begint het opnieuw. 

Ondertussen contact gehad met technische dienst van Telenet en een supervriendelijke kerel heeft geregeld dat ik de smartphone mag binnen brengen.  Waarschijnlijk wordt het een nieuw toestel.  Bedankt voor de reacties en het meedenken. 👍👍