Beantwoorden
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

https://toestellen.telenet.be/galaxy-a33-128gb-5g-black-tn-2123188.html

 

Via deze link is duidelijk dat dit toestel 5G aankan.

Na 12 dagen ben er achter gekomen dat dit niet zo is

Dit vind ik niet eerlijk zijn tegen over de klant ,informeer je klant  klaar en duidelijk.

Dat is betalen voor een dienst die je niet kan gebruiken.

 

Titel gewijzigd door Marie4(mod) | Vorige titel: Niet eerlijk

 

 

 

36 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

Het toestel zelf zal dat wel kunnen ...

Dat het bij/voor Telenet niet  of door/voor Samsung of Telenet niet (goed) geconfigureerd is, dat is een andere zaak.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

De klantendienst zegt  mij dat  Samsung het toestel  voor Telenet 5G in wacht heeft gezet

dat ze dus wachten op Samsung om 5G te mogen gebruiken op de A33

Als Telenet dat weet waarom verkopen ze dat als 5G dan.

 

 

 

Ex-Netweter
 

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

@TELEMOB 

Dit is al de zoveelste keer dat jij deze vraag stelt over steeds hetzelfde onderwerp?

Telenet verkoopt dit als 5G toestel omdat het een 5G toestel is.

Met een beetje geduld komt dit nog in orde.

Je kan momenteel met 5G nog niet veel aanvangen.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

@TELEMOB 

Mijn partner heeft een Samsung S22 Ultra en daar kan je ook mee op 5G volgens het toestel. Daar zit een simkaart in van Telenet , aangezien we de One Up hebben. Maar op dat toestel zie ik nergens 5G staan. Is dit toestel dan ook niet 5G waardig ?  Nee het heeft er gewoon mee te maken dat er geen 5G in de buurt is hier waar wij wonen. Moest ik mij verplaatsen naar de zee of richting de haven dan zal ik met dat toestel wel 5G signaal ontvangen. 

Ik weet het , want heb al je topics hier over al gelezen , je woont in de buurt waar ze wel 5G hebben of moeten hebben. Maar er zijn ook al reacties geweest om je naar specifieke plaatsen te verplaatsen zodat je wel 5G kan hebben. 

Nu wil ik wel eens vragen wat drijft er zo om toch dat 5G signaal te hebben om het te gebruiken ? Ik heb zelf nergens 5G in onze stad maar ik wacht wel tot de uitrol ervan komt. Ja Telenet bied dat aan maar nee ik betaal er niet voor het zit er gratis bij. Dus zo gefocust om het te ontvangen begrijp ik niet helemaal.  

En je toestel is echt wel compatibel met 5G maar dit is het tweede topic dat over je toestel gaat. Het eerste was met de titel : ' bij de neus genomen '. Zoveel tijd en moeite om elke keer een nieuw topic te starten en om de zoveelste keer te lezen gaat bij de meeste ook vervelend worden. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

Beste Patrick,

Als ik bij een auto verkoper ga, en bestel er een , eindelijk is men wagen daar

ik ga hem halen alles is oké de verzekering de inschrijving  en ik krijg de sleutel.

ik ben trots en stap naar de wagen, ik zie dat de software niet werk, en de verkoper zegt me ik kan daar niets aan  er moet een update gebeuren en ik weet wanneer het kan.

welk gevoel heb ik dan ?

Dit ervaar ik nu  bij Telenet. ze merken op hun site 5G Voor dat toestel

na een bezoek aan de shop en 3  keer gebeld met de klanten dienst weet ik een ding zeker

de antenne waarmee ik verbonden was WV5889; 5G on air Geen 5G

Ooit zal de Samsung A33  Klaar zijn voor 5G  bij Telenet

Een abonnement  bij Proximus en de A33  vind wel 5G.

ik hoop dat zen klacht  goed lezen,

zo ,niet ben ik met alles weg bij  Telenet.

Het gras is niet groener  aan de overkant

Maar wat ze verkopen werkt wel

 

 

 

Ex-Netweter
 

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

@TELEMOB 

Ze staan bij Proximus met open armen klaar!

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

ik vind het erg omdat andere diensten wel goed werken.

wat mij geweldig stoort is  , dat  in de winkel de medewerker van Telenet mij verzekerde dat  mijn toestel in orde was

hij bood als oplossing een duur One abonnement aan, ik stond dat toe in de wetenschap dat ik geholpen was

de dag nadien  verneem  ik van de klantendienst dat ze wachten op  samsung om 5G op dat toestel toe te laten

ik  heb de A33 gekocht op de website van Telenet als een 5G  Smartphone

hoelang het nog zal duren  voor Samsung de go geeft weet niemand .

in tussen voel ik me wel bedrogen  

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

bij prox gaat het toestel wel .

orange gaat ook niet staat niet op de lijst van 5g .

die motorola smartphone, heb ik mijn bedenking die bij telenet op de lijst staan .

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

Gisteren een klacht formulier ingevuld op de site van Telenet.

klant niet correct informeren  op de site bij aankoop A33 5G.

Medewerker in de shop  zet men producten om een ONE  zodat ik zeker 5G zal hebben  (ook weer niet correct met de klant omgaan.)

Geen zekerheid dat Samsung een go zal geven voor het toestel.

In geval geen  voldoende antwoord op klacht

Ombudsdienst Telecom en de verbruikersunie.

Marc9820
Freshman Weetjesweter
Berichten: 18
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party!
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

dit staat in de krant duidelijk (Een bijkomende voorwaarde is uiteraard dat je smartphone al 5G ondersteunt. Momenteel is dat alleen het geval bij de duurdere toestellen).

dus dit toestel mag niet op de lijst staan van telenet ,

* vergeten zetten op toestel dat niet ondersteund wordt ,

hopen dat niet te veel toestellen terug moeten .

 

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

het  gaat om  een tijdelijke licentie van het BIPT en proximus startte met 2100.

als een lichte versie van 5G .op A33 met sim van proximus krijg ik wel  5G  met 2100.

op Note 20 kreeg ik in Gent 5G 3500 van proximus

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Samsung Galaxy A33 toch geen 5G?

@Marc9820  schreef:

https://www.hln.be/tech/connecteert-je-smartphone-nu-al-met-5g-dit-gebeurt-er-echt~a35b039f/


Ik wil een beetje dit artikel nuanceren, want het is in eerste instantie een mooie reclame voor die website. Het kan inderdaad voorkomen dat smartphones het 5G logo tonen terwijl er in feite geen 'echte' connectie hiermee is.

Operators zoals Telenet maar ook de telefoonfabrikanten moeten kiezen voor een bepaalde configuratie van het 5G icoon. In 2017 adviseerde de Global System for Mobile Communications Association (GSMA) wanneer het 5G symbool getoond kan worden. In 2019 lanceerde de GSMA een nieuw advies. Dat advies heeft als doel om zoveel mogelijk het 5G symbool te laten zien. Dus ook wanneer de zendmast 5G ondersteunt maar je smartphone op dat moment enkel een bereik heeft met 4G.

Onderstaande tabel toont de aanbevelingen van het GSMA:

StatusNetwerk-symbool Smartphone
Actief of verbonden met 4G bij een zendmast zonder NSA ondersteuning4G
Actief of verbonden met 4G bij een zendmast met NSA ondersteuning maar geen 5G bereik5G
Actief met 4G bij een zendmast met NSA ondersteuning maar geen 5G bereik5G
Verbonden met 4G bij een zendmast met NSA ondersteuning maar geen 5G bereik5G
Actief met 4G+ bij een zendmast met NSA ondersteuning5G
Actief of verbonden met 5G bij een zendmast met NG-RAN.5G

*NSA: De eerste 5G diensten worden NSA genoemd. Dit is een techniek waarbij 5G op een bestaande 4G LTE zendmast wordt geïntegreerd.
*4G+: Deze dienst combineert meerdere banden voor hogere snelheden.
*NG-RAN: Next Generation Radio Access Network, ofwel het nieuwe zendstation met 5G radiotechnieken.

Hou er rekening mee dat de GSMA geen standaardisatie heeft uitgebracht voor het 5G logo. Het is enkel een advies en in principe kan elke operator handelen naar eigen wil. Ook telefoonfabrikanten passen hun eigen implementatie toe van deze tabel om te bepalen wanneer het 5G symbool wordt getoond. Hierbij gaan soms enkele fabrikanten heel creatief mee om. Ze kijken bijvoorbeeld zelfs naar de naburige zendmasten waar je op dat moment helemaal geen verbinding mee hebt om te bepalen of het 5G symbool getoond wordt of niet. Soms worden deze implementaties aangepast bij een software update waarbij je dan als gebruiker de indruk krijgt dat je een betere of slechtere 5G ontvangst plots hebt.

Allemaal verwarrend, niet? Je zou denken waarom implementeren de operators niet enkel nieuwe zendmasten met NG-RAN technologie. Wel door Dynamic Spectrum Sharing te integreren in een 4G zendmast kon heel snel de 5G technologie uitgerold worden. Dat het ook wat kostenbesparend is, is mooi meegenomen. Een ander feit is dat 5G officieel nog niet bestaat in België. We zijn nog enkele dagen verwijdert van de veiling. 5G is nu enkel en alleen mogelijk doordat de BIPT een gebruiksrecht van een bepaalde frequentie heeft verleend aan de operatoren. Tot zolang de veiling nog niet is gerealiseerd heb je nog steeds een 4G verbinding nodig om een 5G verbinding op te zetten. Je telefoon en zendmast doen nog steeds de handshaking op een 4G frequentie. Vandaar dus de keuze om een zendmast om te bouwen tot een NSA (Non Stand Alone). Overigens gebruiken alle operatoren wereldwijd deze overgangstechnologie.

De laatste trend is echter wel om het 5G signaal enkel en alleen te tonen wanneer er ook een verbinding is met 5G. De voorbije jaren was het vooral een grote trend, een marketingtruc. Maar nu is de situatie wel wat anders aan het worden, ook onder druk van de gebruikers. Je kan altijd zelf via de Field Test Mode controleren of je wel effectief of niet verbonden bent met 5G. Een andere eenvoudige truc is om de app Speedtest te gebruiken. Wanneer daar het 5G symbool staat bij de resultaten dan was de geteste verbinding ook effectief een 5G verbinding.

 

+++
@TELEMOB heb ik al meerdere malen geantwoord waarom het kan zijn dat hij geen 5G heeft. Ik heb de indruk dat hij ervan uitgaat dat hij overal 5G ging hebben. Dit terwijl 5G nog maar in zijn beginschoenen staat van een uitrol. Ook is het niet omdat een zendmast 5G uitzendt je telefoon hiermee een verbinding mee aangaat. Maar goed ik val terug in herhaling omdat Telemob telkens een nieuwe thread over hetzelfde start. De zendmast op zijn woonplaats zendt trouwens nog geen 5G signaal uit.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.