Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Telenet zou werken aan een optie voor Whoppa-, Wigo-, en Internet Fiber 200-klanten om hun internetsnelheid te verdubbelen van 200 naar 400 Mbps.
Het nieuws werd eerst naar buiten gebracht door telecommakelaar Astel, dat zich naar eigen zeggen baseert op communicatie van Telenet zelf, gericht aan verdelers. De SpeedBoost-optie zou 15 euro per maand kosten en is gericht op klanten met een Whoppa-, Wigo- of Internet Fiber 200-abonnement. Zij kunnen daarmee hun download- en uploadsnelheid verdubbelen van respectievelijk 200 en 20 Mbps naar 400 en 40 Mbps.

 

http://www.techpulse.be/nieuws/219101/telenet-bereidt-verdubbeling-internetsnelheid-voor/

38 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Ik zal er maar niet op hopen dat Basic Internet nog eens wordt aangepast, want dat hebben ze onlangs al (?) gedaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Eindelijk zijn wij weer aan de beurt,heeft ruim 1,5 jaar geduurd.

0 Likes
FonsDeSmet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Ze spreken ook niet van Basic internet, alleen van de oplossingen met Fiber 200

0 Likes
FonsDeSmet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Blijkbaar komt hier geen bevestiging van

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Ik stel mij soms vragen bij al die snelheden ....

 

Ikzelf heb Basic, dus een download van 50 Mb/s, en ik stel vast dat het overgrote deel van de tijd het downloaden daar bijlange niet aan komt. 

 

Wat is dan eigenlijk het nut van veel te betalen om 200 of 400 Mb/s theoretisch mogelijke snelheid te hebben ?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

@StefaanH  - Ik moet je niet vertellen dat er verschillende factoren zijn die dit beïnvloeden. Ik heb ook 50 Mbps d/l en bij bepaalde downloads haal ik toch zo'n 5 MiB/sec. van de (als de converter zijn werk goed heeft gedaan) beloofde 5,96 MiB/sec. Zowel speedtest.net als speedtest.telenet.be bevestigen die snelheid (min of meer).

 

Heb je al eens een Linux distributie gedownload? Via de dichtstbijzijnde server (Nederland?) ? Of via Torrents?

 

Mijn zus heeft een duurder abonnement en die haalt (volgens speedtest.net en speedtest.telenet.be) zo'n 190 Mbps van de beloofde 200 Mbps. Toch niet slecht, denk ik dan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

@sb ja natuurlijk geven testprogramma's die hoge waarden weer, en dat zal wel kloppen.

Wat mijn punt is: gewoon rondsurfen en pagina's bekijken en dergelijke, daar kom ik al vaak bottlenecks op het internet tegen, en ik heb ocharme 50 Mb/s die ik dus niet ten volle kan benutten. Wat is dan het nut van snelle abo's te hebben als de servers op het web niet kunnen volgen ....

Natuurlijk, ergens een installatiebestand of zo downloaden, dat kan rapper gaan, maar dat is niet hetgeen ik bedoelde.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Wel, @StefaanH , dan zijn wij de slimmeriken die zich niet laten vangen met zo'n duur(der) abonnement. 😉

 

Of misschien bezoek jij gewoon de verkeerde websites? 😄


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Volledig mee eens @sb en @StefaanH... Ik heb wel een "duur" abonnement met veel snelheid maar mij is het daar niet om te doen. Er zijn zoveel factoren die de downloadsnelheid bepalen en snelheid die de provider je biedt is er maar één van.

Er zijn er nog zoveel andere, die je vaak niet zelf in de hand hebt, dus waarom zou je je druk maken om die ene factor? Het merendeel van de tijd gaat het toch maar om het laden van een webpagina, of het starten van de streaming die een fractie van een seconde sneller gaat. 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Waarom zou ik 400Mbps niet mogen hebben.

Omdat jullie met het goedkoopste basic net tevreden zijn,moet ik dat dan ook nemen,ik in elk geval niet,ik betaal nu ook meer dan die basicnetters

voor wat hoort wat.

Waarom willen de meesten 'n snelle wagen,je mag maar 130 op de snelweg.

Waarom gaat Telenet binnen 2 jaar naar 1Gbps.Leg me dat eens uit

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

@robatoras- Precies een gevoelige snaar geraakt? ;-)))) Jij mag gerust betalen voor een sneller abonnement. Ik wil ook graag sneller, maar ik vind het te veel geld voor wat het is. Bovendien wordt die snelheid niet gegarandeerd; het is maar een theoretische snelheid.

 

En binnen 2 jaar naar 1Gbps. Dat is vooruitgang zeker? Stilstaan is achteruit gaan. Ik vermoed dat onze gemiddelde snelheid tegen die tijd ook wel gestegen zal zijn?

 

Tussen haakjes: op de snelweg is het nog altijd maximum 120km/u hoor. :-þ


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Even @sb bijtreden: we hebben nooit gezegd dat we dat iemand niet gunnen, enkel dat zelfs ons Basic abonnement dikwijls nog overkill is voor hetgeen het internet ons te bieden heeft. Daarmee bedoelen we dat we geen invloed hebben op bottlenecks en performantieproblemen van de talloze servers die het internet vormen.

De vergelijking met snelle wagens loopt dus wel enigszins mank hé: op onze snelwegen MAG je niet harder dan 120 , maar als je het echt wil doe je het toch. Als je een snel abonnement op internet hebt kun je geen sikkepit veranderen aan de geboden snelheid van het internet zelf. Hier is het dus niet van NIET MOGEN maar wel van NIET KUNNEN.

 

No offence hé Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Laat die 400Mbps maar komen,we betalen tenslotte veel meer dan bij Ziggo in Nederland,en daar is het al 400/40Mbps.

We lopen achter,we hangen allebei af van Liberty global.

Daar hoor je niets over de grote netwerf,daar doen ze het gewoon.

Bekijk deze prijzen eens,62,50 euro voor 200/20 en hier 79,48 euro

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Mij lijkt vooral de verhoging van de uploadsnelheid naar 40 Mbps interessant. Als je cloud backup gebruikt (bv. Carbonite), en je hebt veel data om te uploaden (meerdere TBs) kan dit echt wel een heel verschil maken.

 

Je wilt niet weten hoelang het geduurd heeft voordat ik 4,5 TB geupload had. 😉