Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Telenet zou werken aan een optie voor Whoppa-, Wigo-, en Internet Fiber 200-klanten om hun internetsnelheid te verdubbelen van 200 naar 400 Mbps.
Het nieuws werd eerst naar buiten gebracht door telecommakelaar Astel, dat zich naar eigen zeggen baseert op communicatie van Telenet zelf, gericht aan verdelers. De SpeedBoost-optie zou 15 euro per maand kosten en is gericht op klanten met een Whoppa-, Wigo- of Internet Fiber 200-abonnement. Zij kunnen daarmee hun download- en uploadsnelheid verdubbelen van respectievelijk 200 en 20 Mbps naar 400 en 40 Mbps.

 

http://www.techpulse.be/nieuws/219101/telenet-bereidt-verdubbeling-internetsnelheid-voor/

38 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

@dsuls Daar moet ik u gelijk geven, voor wat betreft de upload maakt het wel degelijk een groot verschil, omdat die snelheden juist zo beperkt zijn t.o.v. het downloadgebeuren.

 

Eigenlijk wel vreemd, bij ADSL staat de A voor a-synchroon, om het verschil tussen up- en download aan te geven. Op de kabel is dat net zo maar nergens is dat zo in de naamgeving verwerkt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Ik kan me niet voorstellen dat, met de huidige prijssetting, dit als een betalende optie zal worden gepresenteerd.  Dit zou niet logisch zijn en veel te veel ontevredenheid veroorzaken.
Ik verwacht dat alle Whoppa en Wigo klanten hier automatisch van zullen genieten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

edpnet is Telenet voor in de verhoging van de upload naar 40Mbps

 

De Belgische internetaanbieder Edpnet heeft per 24 oktober de maximum uploadsnelheid voor VDSL-abonnementen verhoogd van 20 Mbps naar 40 Mbps. Edpnet is hiermee naar eigen zeggen de enige DSL-operator in België die deze snelheid commercieel beschikbaar stelt. 
De internetaanbieder kan de snelheden verhogen omdat Proximus nieuwe VDSL-snelheidsprofielen heeft toegepast. Klanten die verder van de centrale af wonen, krijgen daarmee hogere snelheden. Bovendien wordt VDSL vectoring toegepast op de uploadsnelheid, waardoor nu maximum downloadsnelheden mogelijk zijn tot 40Mbps.Edpnet maakt deze snelheden beschikbaar op al haar VDSL-abonnementen, met uitzondering van het low-cost VDSL XS abonnement.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400


@robatoras schreef:

edpnet is Telenet voor in de verhoging van de upload naar 40Mbps


 

Maar wel met een maximum download van 100Mbps.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

40Mbps is het dubbele van onze 20Mbps

Versturen doen vele mensen

Internet + telefonie kost bij edpnet 100/40Mbps 34,95 euro

Wat kost dat bij Telenet in 2 pack,minimaal 75 euro

Duco Sickinghe had beter gebleven.

0 Likes
anthonyP
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Heeft iemand al de optie kunnen nemen bij telenet aan 400 Mbs/s?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Blijkbaar was ik verkeerd en durft Telenet hier toch 15 euro voor te vragen.
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/internet/bestel-optie-speedboost-400/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DmitriyG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Fantastisch nieuws toch ? De snelheid wordt verdeeld door het aantal toestellen en nu zeker met al het streamen in 4k is het niet altijd wat het moet zijn. De upload is vooral verleidelijk. Veel mensen kijken naar de prijs maar kwaliteit is dan ook gegarandeerd. Ik begrijp dat de meeste gebruikers wrsch met een basic int toekomen maar voor een gamer is dit een grote stap . Ik kijk al uit naar de volgende lan party 😄

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

@DmitriyG

 

Ik snap het voordeel voor gamers niet echt.

Het gamen zelf verbruikt helemaal niet zoveel internet, je komt gemakkelijk met basic internet toe.

 

Het enigste voordeel dat je hebt, is dat games sneller gedownload worden maar ik denk niet dat dat kleine voordeel 15 euro extra waard is.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Prime-Omega
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
O dierbaar België.. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Ik zie jaar na jaar mijn factuur stijgen omdat Telenet zogezegd moet investeren in een beter netwerk.

 

ik zit echter inmiddels al 3 jaar aan de grens van 200mbit. Je zou dan toch wel verwachten dat er nog eens een upgrade zit aan te komen. Je betaalt er tenslotte toch gigantisch veel voor in vergelijking met onze buurlanden.

 

Lolnope, er nog schaamteloos €15/m extra voor durven vragen ook? Ik denk dat ik eens ga uitkijken naar een andere provider want dit is met de mensen hun voeten spelen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Zeker doen. Er is maar een provider die gelijkaardige specs kan aanbieden. Zitten ook op de Telenet kabel. Maar ondertussen al gezien dat er klanten terug naar Telenet gaan. De grootste vdsl provider heeft ondertussen ook al een opslag doorgevoerd, in alle stilte en daar is geen ophef van gemaakt.

En hun hoogste TV, telefonie en internet abonnement kost amper 3 euro minder voor de halve specs, als je al goed gelegen bent.

En stop eens met te vergelijken met de buurlanden. Daar zijn er nog een pak klanten die zelfs geen kans hebben op dergelijke specificaties.

Spuitwater, frisdrank, wijn kost ook minder in Frankrijk maar daarom rijd ik zelf niet elke maand een halfuur heen, half uur terug, 1 uur winkelen. Leuk voor mensen die daar hun tijd willen aan besteden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

ik heb nu al een paar weken die speedboost 400, werkt heel goed bij mij hier.

maar 1 kanttekening voor wie zegt van online spelen, 

het inloggen bij de live versie van GTA5 gaat nog altijd heel erg traag, 

hun servers zijn kennelijk traag, dus daarvoor is die speedboost geen oplossing.

voor de rest wel tevreden van, alles gaat sneller open en eens een site online zetten van een 500mb groot bv gaat nu sneller ook.

kan nu meer doen in minder tijd.

altijd leuk dus, en ach die 15 euro meer, binnen enkele maanden of jaren eens de nieuwe snelheden weer normaal zijn en aangepast worden voor iedereen zal de prijs bij fibernet ook wel weer dalen, was in het begin ook dat de prijs enkele maanden te hoog was en erna werden de prijzen goedkoper omdat het werd doorgetrokken voor elke klant die hogere snelheden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DakotaSpirit
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Voor de gamer is dat super, heb 5 kids die als ze niets voor school te doen hebben online gamen, en dat gaat nu nog beter met internetboost 400. Ook goed voor hd movies en 4k werkt ook goed daarvoor had ik met 4k haperingen nu niet meer, hier staan dagelijks 2 laptops en 5 pc te runnen + digicorder.

Hier zijn ze al tevreden Smiley Erg vrolijk

Piep
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsboost bij Telenet betalend 200 naar 400

Principis

Het is door mensen zoals u dat er zoveel lag is bij online fps. 1000 down en 1000up zou standard moeten zijn in elke huiskamer. De schuld leggen bij een ander is zoveel makkelijker en vooral goedkoper want we willen niet betalen voor kwaliteit. Steek het maar op de game ontwikkelaars.Maar die snelheden zijn even zo belangrijk als een snelle cpu en dito snelle(dure) gfx kaart. 

0 Likes