24777
netweters
|
152633
antwoorden
|
20725
vragen
|
Heb net via de website gezien dat het sufvolume voor in de EU verhoogd is. Vanaf nu heb je 54 Gb in plaats van 40 GB.
Natuurlijk zou het nog mooier zijn als men de volledige 300 GB zou kunnen gebruiken in het binnenland als EU.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@patrick37 schreef:
Hoewel de informatie op de website staat om 54 Gb te kunnen gebruiken aan mobiele data in de EU zie ik nog geen enkele aanpassing via de My Telenet app.
@patrick37 We waren zelf nog niet op de hoogte van deze aanpassing. Daarom hebben we het intern nagevraagd en ook doorgegeven dat het nog niet overal aangepast is. Van zodra we meer informatie hebben, komen we er op terug.
Zie t nergens terug, alles staat nog steeds op 40GB EU, vandaag nog info SMS bij de grens, waar ook 40GB EU instaat...
En af en toe loopt het verkeerd maar de aanbieder neemt de rekening op zeker als de klant contact heeft gehad
In dit artikel is duidelijk en aan toon baar daar door dat info altijd moet juist zijn
Wat heeft jou artikel er mee te maken dat als iemand de grens over gaat en een bericht krijgt dat die 40 Gb data heeft in de EU om te gebruiken ? Dat is het geen wat @marcel3X bedoeld , die gaat de grens over en in plaats van 54 Gb zie die nog de 40 Gb staan dat is de kwestie waar het over gaat dus je zit er compleet naast.
In artikel staat als de info die ze geven fout is draait de aanbieder er voor op
Zeker veel mensen gaan op vakantie en nemen inlichtingen en daarna komt de factuur dat kan niet
En gelukkig stopt het meestal op 50 euro soms gebeurt dat niet dan wordt het kwijtgescholden
Doordat iemand dit aankaarten dat het niet klopte de tarieven is de bal beginnen rollen hier wordt gewoon toe gepast wat Europa verplicht niet meer
Nergens op de website, heb ik dat bericht terug kunnen vinden...
@marcel3X schreef:Nergens op de website, heb ik dat bericht terug kunnen vinden...
Telenet ONE – Onbeperkt internet thuis en onderweg & Tarieven voor ONE Bij beiden onderaan de pagina, "Disclaimers" open klikken.
Ook op de infofiches is dit intussen 54 GB
Ik gok dat 't morgen pas officieel ingaat, bedankt voor de link...
Inmiddels is dit topic een beetje stil gevallen.
Op de website is het nog altijd onveranderd maar via de My Telenet app als de My Telenet website is er nog altijd geen aanpassing.
Had idd per 1 mei wel iets verwacht, maar hier ook nog gewoon 40GB max💰💰💰
Ik heb met veel interesse jullie discussie gevolgd en zou daar graag iets aan toevoegen, al hoewel ik niet zeker ben of dit hier op zijn plaats is.
Ik beschik over Oneup for 2 + data simkaart.
Wij reizen met de caravan en zijn gemiddeld 3 à 4 maanden in Frankrijk. Caravan = een grote kooi van Faraday, dus om de ontvangst te verbeteren heb ik een mifi-router met buiten antenne geïnstalleerd. De data simkaart zit dus daarin gemonteerd. Tot verleden jaar had ik One en kon ik dus 80 GB (2 mobiele nummers) verbruiken zonder problemen.
Nu ik overgeschakeld ben op Oneup echter, wordt van zodra ik 40 GB verbruik heb alles daarboven extra betaald! Dat wil dus zeggen dat ik verplicht ben om op een gegeven ogenblik mijn sim kaartje uit mijn telefoon te halen om in mijn mifi te plaatsen, waardoor ik natuurlijk niet meer telefonisch bereikbaar ben!
Volgens mijn laatste aanrekening heb ik in totaal 68403,516 MB internet verbruik, waarvan men mij onder roaming 4325,752 MB aanrekent voor € 7,9228 !
Volgens de infofiche heb ik recht aan 40 GB per mobiel nummer, dus in mijn geval is dat 80 GB in totaal, ik betaal toch voor een 'BUNDEL', en toch rekent men mij bovenstaand bedrag aan, of ik moet zoals in de prehistorie om de haverklap van sim kaart gaan wisselen.
Tot verleden jaar met mijn One abo werkte dat perfect tot die 80 GB !
Dus mijn rekening is geüpgraded, maar mijn service is gedowngraded...
Verder 1, terug volgens de infofiche wordt alles boven de 40 GB aangerekend aan 0,00155 €/MB (incl BTW), wat dus ook niet klopt met mijn 4325,752 MB die men aanrekent aan € 7,9228 of maak ik ergens een fout? 4325,752 x 0,00155 = 6,705 ?? En dan te bedenken dat ik in Frankrijk voor €10 zomaar 140 GB kon krijgen...
Verder 2, op het portaal 'My Telenet' wordt gewoon BEDROG gepleegd. Toen ik ging kijken naar mijn verbruik, stond daar doodleuk "Alles ok, je verbruik ziet er prima uit", en pas na verder klikken, dus 3 schermen verder stond vermeld dat men mij €7 extra ging aanrekenen!
Verder 3, in januari heeft men dit mij ook al eens geflikt. Toen ben ik naar 2 Telenet centers geweest om uitleg te vragen... Bij de eerste zei men dat het verbruik moet beneden de 40 GB blijven, terwijl bij de tweede men onmiddellijk zei, "dit klopt niet" en ik mijn geld terug kreeg ! Moet ik dan werkelijk telkens in de rij gaan staan om te krijgen waar ik recht op heb? Ik ben er zeker van dat heel veel vakantiegangers hetzelfde zullen tegen komen met dit zogezegd verbruik per kaartje... Toch een mooie meeropbrengst voor Telenet...
Wat is dit toch allemaal... hoe moet een mens hiermee omgaan?
Misschien wachten op die vierde telecom operator? (als die al geen afspraken onderling gaan maken)
Ik heb met veel interesse jullie discussie gevolgd en zou daar graag iets aan toevoegen, al hoewel ik niet zeker ben of dit hier op zijn plaats is.
Ik beschik over Oneup for 2 + data simkaart.
Wij reizen met de caravan en zijn gemiddeld 3 à 4 maanden in Frankrijk. Caravan = een grote kooi van Faraday, dus om de ontvangst te verbeteren heb ik een mifi-router met buiten antenne geïnstalleerd. De data simkaart zit dus daarin gemonteerd. Tot verleden jaar had ik One en kon ik dus 80 GB (2 mobiele nummers) verbruiken zonder problemen.
Nu ik overgeschakeld ben op Oneup echter, wordt van zodra ik 40 GB verbruik heb alles daarboven extra betaald! Dat wil dus zeggen dat ik verplicht ben om op een gegeven ogenblik mijn sim kaartje uit mijn telefoon te halen om in mijn mifi te plaatsen, waardoor ik natuurlijk niet meer telefonisch bereikbaar ben!
Volgens mijn laatste aanrekening heb ik in totaal 68403,516 MB internet verbruik, waarvan men mij onder roaming 4325,752 MB aanrekent voor € 7,9228 !
Volgens de infofiche heb ik recht aan 40 GB per mobiel nummer, dus in mijn geval is dat 80 GB in totaal, ik betaal toch voor een 'BUNDEL', en toch rekent men mij bovenstaand bedrag aan, of ik moet zoals in de prehistorie om de haverklap van sim kaart gaan wisselen.
Tot verleden jaar met mijn One abo werkte dat perfect tot die 80 GB !
Dus mijn rekening is geüpgraded, maar mijn service is gedowngraded...
Verder 1, terug volgens de infofiche wordt alles boven de 40 GB aangerekend aan 0,00155 €/MB (incl BTW), wat dus ook niet klopt met mijn 4325,752 MB die men aanrekent aan € 7,9228 of maak ik ergens een fout? 4325,752 x 0,00155 = 6,705 ?? En dan te bedenken dat ik in Frankrijk voor €10 zomaar 140 GB kon krijgen...
Verder 2, het portaal 'My Telenet' is heel misleidend . Toen ik ging kijken naar mijn verbruik, stond daar doodleuk "Alles ok, je verbruik ziet er prima uit", en pas na verder klikken, dus 3 schermen verder stond vermeld dat men mij €7 extra ging aanrekenen!
Verder 3, in januari heeft men dit mij ook al eens geflikt. Toen ben ik naar 2 Telenet centers geweest om uitleg te vragen... Bij de eerste zei men dat het verbruik moet beneden de 40 GB blijven, terwijl bij de tweede men onmiddellijk zei, "dit klopt niet" en ik mijn geld terug kreeg ! Moet ik dan werkelijk telkens in de rij gaan staan om te krijgen waar ik recht op heb? Ik ben er zeker van dat heel veel vakantiegangers hetzelfde zullen tegen komen met dit zogezegd verbruik per kaartje... Toch een mooie meeropbrengst voor Telenet...
Wat is dit toch allemaal... hoe moet een mens hiermee omgaan?
Misschien toch wachten op die vierde telecom operator?
Nu Orange ook zijn abonnementen heeft aangepast naar nieuwe formules is gebleken dat ze ook hun mobiele data kunnen blijven gebruiken in de EU.
Dat wil zeggen heb je dus 300 GB of minder dan is dit overal bruikbaar.
Wanneer gaat Telenet dan nu ook het gebruik van de 40 GB enkel in de EU afschaffen ? Dan heb je 300 GB om overal te gebruiken. Proximus als Orange zijn hier nu wel koploper in maar nu blijft Telenet hierop achter.
Was te verwachten mensen die naar buitenland trekken nemen hun voorzorgen en kopen in het land een sim kaartje voor een zeer lage prijs
De prijzen worden de laatste jaren altijd lager voor mobile hier en in buitenland
En wat nog mooie is als je 300 GB op is surf je verder aan een snelheid van 512 kbps.