Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Vanaf nu ondersteunen Telenet en BASE, Rich Communication Services (RCS), zeg maar de opvolger van de sms en mms voor Android. Ze doen dit via de Google Message app. De manier waarop we berichten versturen, is door de doorbraak van de smartphone en door apps als Facebook Messenger en WhatsApp immers sterk veranderd. Platte tekst heeft afgedaan: we sturen meer foto’s, praten met meerdere mensen tegelijk, delen onze locatie of leuken onze gesprekken op met GIF’s en video’s.
De grote troef van RCS tegenover andere apps? Ook al heeft de ontvanger RCS niet geactiveerd, hij zal altijd iets ontvangen via een tekstbericht.

21 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Een beetje zoals iMessage dus 😉

 

Mvg,

Yves

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Klopt, @robatoras! Bedankt om het te delen. Ik wilde er vandaag sowieso op De Netweters op terugkomen aangezien we hier al een 2-3 topics over hebben gehad.

 

Meer informatie vind je in dit artikel op de Telenet website:

Stuur berichten via RCS met je Android-smartphone

 

Goed om te weten: Vanaf 01/02 lanceert Google RCS in verschillende fasen voor Android-gebruikers op het Telenet- en BASE-netwerk. Als klant kan je in de Google Berichten-app controleren of RCS voor jou al actief is of niet. Normaal gezien zijn alle fases afgerond tegen 15/02. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Screenshot_20210202-215925.png

 

*knor*

 

😑


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Als beta tester van de Google Berichten app was ik zeer verheugd dat Telenet, samen met Base in België de RCS service aanbieden. Alleen werkt deze bij mij niet. Bij mijn partner, met het zelfde toestel en ook Telenet klant werd de functie al vlak na het installeren van de Google Berichten app geactiveerd. het uittesten van de functie heeft ons al menig MMSjes gekost die gretig aangerekend worden door telenet. Opnieuw installeren help niet, heropstarten ook niet. Bellen naar de Telenet helpdesk ook niet, in tegendeel, de vriendelijke medewerker viel een beetje uit de lucht, RCS? Ze zei dat dit een Google probleem is en ik daarmee contact moet opnemen. Dus beste Telenet,of je bied de service aan, of je bied hem niet aan, een ondersteuning bij eventuele problemen hoort daar dan ook bij. Ik ben net als jullie benieuwd hoe dit weer gaat aflopen, het zoveelste Telenet avontuur.

 

Screenshot_20210204-160204_Messages.jpg

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

@sb @Riemke lees zeker goed de "Goed om te weten" in mijn bericht hierboven. Het wordt blijkbaar in fases uitgerold met als einddatum 15/02. 

 

@Riemke dat de medewerker waarmee je contact had van niets wist, lijkt me een onwetendheid van de medewerker te zijn. Telenet heeft hier namelijk een persbericht over uitgestuurd en er is een briefing opgesteld voor alle medewerkers.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Ben benieuwd. Bij mij is het nog niet beschikbaar. 6 februari...

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Bij mij ook🙁

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

12 februari 2021... Nog steeds geen rcs....

Ze zullen een serieuze stap moeten nemen bij Telenet.  Ben curieus, Telenet kennende.  

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

15 februari, nog steeds geen rcs?

wat betekent de zin "Als je een bericht typt, zie je in de schrijfbalk of een bericht verstuurd is als sms, mms of chatbericht (RCS)." Wil dit zeggen dat je pas NA dat je een bericht stuurt, weet, of het een sms,mms of rcs  was? Dus, als het een mms geworden is, weet je dit pas NA het versturen, en dus moet bijbetalen?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

@stefanu  schreef:

15 februari, nog steeds geen rcs?

 

@robatoras antwoord:

Daar zullen op Netweters niets aan kunnen veranderen.

Telenet bellen.

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

@Suzy heeft dit aangekondigd hier. Telenet zou rcs uitrollen tussen 1 en 15 februari. Blijkbaar is er een beetje vertraging.

 

0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Inmiddels is het al 16 februari en slechts 1 van onze 5 nummers in de WIGO hebben RCS mogelijkheden. Ondanks het feit dat alle toestellen op android 10 zitten en exact dezelfde versie van Google Berichten hebben.

De helpdesk van Telenet wijst naar Google voor support. Google verwijst naar hun algemene instructies voor RCS (app verwijderen en terug installeren, Carrier Services verwijderen en terug installeren, data en cache leegmaken, you know the drill).

Eind-advies van zowel Google als Telenet: geduld hebben.

0 Likes
paulus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Carrier Services verwijderen en terug installeren, heeft het gedaan 🙂 rcs werkt.

stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Uitrol rcs tussen 1 en 15 februari. Tja, dat betekent bij Telenet blijkbaar beschikbaar op 16 februari 😃 .

Niets speciaal gedaan, plots was het in orde! Alleen, dat je berichten ineens MMS'en kunnen worden en dus betalend, is nog onduidelijk.