Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Vanaf nu ondersteunen Telenet en BASE, Rich Communication Services (RCS), zeg maar de opvolger van de sms en mms voor Android. Ze doen dit via de Google Message app. De manier waarop we berichten versturen, is door de doorbraak van de smartphone en door apps als Facebook Messenger en WhatsApp immers sterk veranderd. Platte tekst heeft afgedaan: we sturen meer foto’s, praten met meerdere mensen tegelijk, delen onze locatie of leuken onze gesprekken op met GIF’s en video’s.
De grote troef van RCS tegenover andere apps? Ook al heeft de ontvanger RCS niet geactiveerd, hij zal altijd iets ontvangen via een tekstbericht.

21 reacties
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Gisteren waren onze 2 andere nummers ook ineens actief op RCS.

Tijdsverschil met Amerika zeker?

Wat het omschakelen naar MMS betreft, denk ik dat je het kan zien aan het icoontje onder de verzendknop: hangslotje = RCS, MMS en SMS spreken voor zich.

Ik ga er wel van uit dat, als je op verzenden klikt op het moment dat het RCS is (dus gratis) dat het dan achter de schermen niet naar MMS gaat omgezet worden. Want dan gaan ze bij de klantendienst nog niet met mij klaar zijn...

stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Spoiler
Daar vrees ik ook een beetje voor. 
Voorheen, eens een berichtje gestuurd met de'berichten' app, en ipv : en ) een smiley gebruikt in een sms, en dit werd blijkbaar ineens een MMS. 

Ik ga er van uit dat je het wel zal zetten op voorhand, maar het het handiger gevonden dat je MMS versturen echt kon afzetten.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

@stefanu 

Deze omzetting werd door je toestel gedaan, niet door Telenet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Kun je het versturen van MMS niet verhinderen door in uw settings (van de foon) de MMS centrale te wissen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Ik denk dat de MMS centrale ergens in de APN settings zit, en als je die weghaalt dat dan je 4G ook niet meer werkt.

I could be wrong...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)

Er is bij mijn weten geen mms centrale. Er is wel een mms toegangspunt: mms.be.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en BASE ondersteunen vanaf nu RCS (Android)


@PeterColpaert  schreef:

Ik denk dat de MMS centrale ergens in de APN settings zit, en als je die weghaalt dat dan je 4G ook niet meer werkt.

I could be wrong...


Kan gemakkelijk getest worden ... Als de 4G ook niet meer werkt, gewoon mms.be terug op zijn plaats ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes