42451
netweters
|
18835
gesprekken
|
20332
vragen
|
Kan je datasimkaart telenet en en telenetnummer omzetten tot esim op een eSIM.me kaart
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: e.SIM.me kaart
Sinds enkele weken kan dat. Voorlopig moet je hiervoor wel nog naar een Telenet-shop (later zal dit ook op andere manieren kunnen). Meer info: eSIM voor smartphones komt eraan!
Ik had de vraag dus niet helemaal begrepen.
Je kan eSIM in ieder geval installeren op een toestel, eSIM.me zegt dat ze eender welk eSIM profiel ondersteunen (tenzij Telenet dit expliciet zou blokkeren, daar hebben we echter geen info over)
Mijn vraag is vooral, wat is het voordeel van eSIM.me? Je kan via Telenet een fysieke SIM krijgen, dus waarom zou je je eSIM via een omweg terug fysiek willen maken?
Zou het niet kunnen zijn dat het toestel geen E-sim ondersteuning heeft maar op die manier wel ? Dan zou je wel twee simkaarten tegelijk kunnen gebruiken zonder dat je een toestel dient aan te kopen wat wel E-sim ondersteuning bied. Op die manier kan je wel E-sim gebruiken.
Voor de data kaart zal de e sim niet rap komen het switchen van de data kaart tussen andere gebruikers kan je wel gemakkelijk met een e-sim
@luc55 schreef:Voor de data kaart zal de e sim niet rap komen
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Volgens dit bericht zou dit vandaag al kunnen
@Suzy schreef:@patrick37 schreef:Gaat op termijn ook de data simkaart op E-sim kunnen gaan of enkel maar de gewone simkaarten ?
@patrick37 Ook deze vraag hebben we gesteld, al waren we al redelijk zeker van het antwoord. 😉
Maar we kunnen bevestigen dat je als klant ook voor de datasim zonder problemen een eSIM kan aanvragen.
@patrick37 schreef:Zou het niet kunnen zijn dat het toestel geen E-sim ondersteuning heeft maar op die manier wel ? Dan zou je wel twee simkaarten tegelijk kunnen gebruiken zonder dat je een toestel dient aan te kopen wat wel E-sim ondersteuning bied. Op die manier kan je wel E-sim gebruiken.
Esim.me vereist een QR code van de provider om het esim profiel te activeren. Zodra dit bij Telenet kan lijkt me dit idd te kunnen, maar enkel met Android. Je kan ook slechts één Esim tegelijk activeren, terwijl het net handig is om met meerdere sims tegelijk te kunnen werken.
Veel voordelen naar flexibiliteit toe zie ik er eerlijk gezegd niet in.
Je kan wel meer esim op slaan op je toestel maar je kan maar 1 gebruiken ze blijven in je toestel je kan altijd wisselen
Als je op vakantie gaat wordt dit al veel toegepast en zeer gemakkelijk