Beantwoorden
Ludo_Deridder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Update

Vandaag een bericht op GSM ontvangen i.v.m. een update. Moest toestel uitschakelen, weer aanzetten en pincode invoeren. Vraag is: is dit wel een legitiem bericht van Telenet? Het minste wat met kan doen is om de klanten op voorhand te verwittigen middels een bericht of op de website. Niet iedereen wilt een update. Wij zijn klanten, geen schapen, beste Telenet.

0 Likes
8 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Update

Door de samensmelting met BASE Company, hebben we nu ook een eigen mobiel netwerk. Dat zijn we volop  aan het upgraden en uitbouwen. Want we willen je ook in de toekomst onbezorgd mobiel plezier blijven garanderen. 

Stapsgewijs en voor eind 2018 zullen we alle klanten overzetten naar ons eigen Telenet-netwerk (het verbeterde BASE-netwerk). Zodra het zover is, brengen we je zeker op de hoogte.

 

Bron:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-base-wat-met-het-mobiel-netwerk/

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Update

Als ze helemaal géén bericht zouden gestuurd hebben ivm die update, dan was het ook niet goed geweest.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ludo_Deridder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Update

Je begrijpt het niet, beste Krak. Het gaat me om de veiligheid. Er gaan veel frauduleuze berichten rond waarin je gevraagd wordt om je wachtwoord of pincode, zelfs je bankgegevens door te geven.
Maar goed, nu weet ik eigenlijk nog het antwoord op mijn vraag niet. Toch bedankt voor de vriendelijke medewerking. 

0 Likes
Ludo_Deridder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Update

@Area57_1Dus het is OK als ik de instructies volg die in het bericht staan? Want dat is wat ik wou weten. Of het wel veilig is.
Bedankt voor de reactie. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Update

In feite heb je gewoon - via SMS (?) - een bericht gekregen met de vraag om je GSM opnieuw op te starten, omdat er een update op het netwerk is uitgevoerd. Als ik mijn GSM uitzet en terug opstart, dan moet ik ook mijn PIN-code opnieuw invoeren. Ik zie daar echt het gevaar niet van in, maar dat ligt misschien aan mij?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ludo_Deridder
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Update

Inderdaad, bericht via SMS. Maar van een update op het netwerk werd geen melding van gemaakt. 

Hier het bericht: 'Telenet info: je kreeg een update. Graag je toestel uitschakelen en herstarten. Hou je pincode bij de hand.'

Erg duidelijk is dit niet. Een link naar de Telenet website om te verifiëren is zo toegevoegd, en stelt de ontvanger gerust.  Het gaat me gewoon om de veiligheid, of heb je mijn andere berichtjes hier niet gelezen? 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Update

Ik heb helaas een andere ervaring ... Niks geen berichtje, enkel maar een signaal dat plots te zwak was om bij mij thuis binnen te geraken. Gevolg: wanneer ik gewoon thuis binnenzat kon ik niet meer bellen of gebeld worden, evenmin kon ik mobiel het internet op. Enkele telefoontjes naar de helpdesk later wist ik dus dat men in mijn buurt de overgang van Orange naar Base onlangs gemaakt had. Vermits men in de nabije toekomst geen uitbreiding of versterking van de zendmasten gepland had bleef mij geen andere optie dan voor mobiel te switchen van provider. Oplossing aangereikt door telenet zelf .... Tot zover dus het "verbeterde" Base netwerk .... Smiley Verdrietig


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Update


@Ludo_Deridder schreef:

Inderdaad, bericht via SMS. Maar van een update op het netwerk werd geen melding van gemaakt. 

Hier het bericht: 'Telenet info: je kreeg een update. Graag je toestel uitschakelen en herstarten. Hou je pincode bij de hand.'

Erg duidelijk is dit niet. Een link naar de Telenet website om te verifiëren is zo toegevoegd, en stelt de ontvanger gerust.  Het gaat me gewoon om de veiligheid, of heb je mijn andere berichtjes hier niet gelezen? 


Toegegeven, het had misschien wat duidelijker gekund, een link is zeker geen slecht idee,maar ik zou me geen seconde ongerust hebben gemaakt over veiligheid. Bij mijn weten kan je niet "besmet" geraken met een SMS en een GSM afsluiten, opstarten en PIN-code ingeven, dat doe ik minstens eenmaal per dag. Ik hoop dat dit voor jou mijn reactie verklaart.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.