24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Ik dacht dat ik overal had zien staan dat men niet meer kan surfen en er ook geen mogelijkheid is extra GBs aan te kopen nadat men het surfvolume van zijn Wigo heeft opgebruikt. Dat is ook mijn persoonlijke ervaring. Echter vond ik deze veelbelovende tekst in de diepe krochten van Mijn Telenet.
Is dit een foutje of is dit een nieuwe perk van Wigo en loop ik wat achter?
Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: Smallband in Wigo met vast volume?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@BEL normaal kan je van 00.00 uur tot 17 uur nog aan je volledige snelheid surfen als je op smalband zit en je 750GB in de piekuren hebt verbruikt (die zijn momenteel van 17 uur tot 00.00 uur).
op smalband zit je op 20 down en 2 upload snelheid.
Vergeten te verduidelijken: het gaat hier om mobiel internet. 512kbps is de snelheid die vele operatoren aanbieden in hun 'ongelimiteerde' formules nadat je te veel hebt verbruikt.
@BEL bij een Wigo 9GB heb je ook maar daadwerkelijk 9GB tot je beschikking over twee simkaarten. Eens je 9Gb verbruikt hebt zal je niet meer verder kunnen surfen. De snelheid van 512kbps heeft betrekking tot de Wigo unlimited. Daarin zit namelijk ongelimiteerd internet en kan je aan verlaagde snelheid verder surfen eens je de volle GB hebt verbruikt.
Wij kunnen wel aannemen dat dit geldt voor de onbeperkte WIGO maar op het screenshot van @BEL staat dat duidelijk ook in de Mijn Telenet van zijn WIGO 9, dus zouden we er vanuit mogen gaan dat dat wel van toepassing is.
Of is dit toch een foutje @Suzy ?
Ik zie dit trouwens ook staan bij mijn WIGO S 3
@BEL schreef:Is dit een foutje of is dit een nieuwe perk van Wigo en loop ik wat achter?
Laat er ons van uitgaan dat dit géén foutje is (tot @Suzy hier het tegendeel komt verkondigen 😏).
Wij kunnen toch niet veronderstellen dat Telenet zo slordig is dat ze hun klanten verkeerde info geven?
Met 512kbps kan je niet veel meer doen (vb geen streaming), maar toch nog genoeg om e-mail of whatsapp berichtjes te lezen/versturen, de parkeer App te gebruiken, bankverichtingen te doen ...
Zelfs VoIP moet nog lukken (min 100kbps up/down nodig) 😊.
@Wheng @BEL kan iemand van jullie me vertellen hoe jullie op deze pagina terecht komen (stappen) of de URL? Kan dit helaas niet direct op jullie screenshots afleiden.
Volgens mij gaat dit een fout zijn. In onderstaande artikels, kan je namelijk lezen dat dit enkel voor WIGO unlimited zo is. Dus zal dit zeker intern doorgeven.
WIGO & WIGO S: je mobiele verbruik beheren
WIGO & WIGO S: je pot mobiele data
@Suzy als ik zo naar de boodschap kijk en goed kijk dan merk ik op dat dit iets is uit 'mijn Telenet'. Misschien wil die daar zijn verbruikersmeldingen aanpassen naar de gezinsleden toe en ziet die deze boodschap komen. Op de site staat het nergens vermeld dus daar staat de info dan goed , lijkt mij.
@Suzy Deze tekst vond ik onder Mijn Telenet => Mobiel verbruik onder controle houden => verbruiksmeldingen instellen => meldingen totale verbruik.
oftewel https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/meldingen-instellen/
Ik heb ook een wigo 9. Ik heb al eens 95% opgebruikt en kon gratis naar een volgende wigo gaan tot het eind van de maand. Natuurlijk als dit elke maand gebeurt zal je dit niet krijgen en wordt je ook gemeld dat je beter een hoger abonnement neemt. Het is ook duidelijk in de sms die ik kreeg dat als de 9 GB opgebruikt is ik ook geen mobiel internet meer had of ik tijdelijk de upgrade activeerde. Ik heb het nog maar 1 keer toegepast
@stefangroenen dit kan (als ik me goed herinneren) maar 1 keer (per jaar).