Beantwoorden
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Ik heb in mijn Xiaomi redmi note 9 volte en Voice over wifi aanstaan. Moet er nu nog iets gebeuren want ik zie geen verschil  boven rechts van het icoontje verbindingen ? Volgens Telenet is volte geactiveerd. Zijn er ook gebruikers van Redmi note 9 waarbij alles werkt?

Tags (1)
0 Likes
35 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@Novan1  

Is je VoWifi ook geactiveerd bij Telenet op de simkaart ? Want dat is iets wat Telenet zelf moet doen achterliggend. Dus dan moet je eens bellen en dit navragen. 

 

De vraag is ook of je toestel , beter gezegd Telenet , jou toestel wel ondersteund. Niet elk toestel wordt al ondersteund door Telenet. En kijk ook in de instellingen dat je VoWifi , bellen over wifi , aan hebt staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@Novan1  schreef:

Ik heb in mijn Xiaomi redmi note 9 volte en Voice over wifi aanstaan. Moet er nu nog iets gebeuren want ik zie geen verschil  boven rechts van het icoontje verbindingen ? Volgens Telenet is volte geactiveerd. Zijn er ook gebruikers van Redmi note 9 waarbij alles werkt?


De ultieme test of VoWiFi aanstaat en werkt:

  1. stel je Smartphone op Vliegtuigmode: Bluetooth, 4G, GSM en WiFi worden hierbij uitgeschakeld.
  2. schakel alleen je WiFi terug aan, en verbind met het internet (vliegtuigmode blijft aan).
  3. probeer nu te telefoneren (in- en uitgaand gesprek).
    • als het lukt, dan is VoWiFi actief 😊.
    • als he niet lukt, dan heb je geen VoWiFi 🤔.
  4. schakel na deze test je Vliegtuigmode terug uit ...

Soms heb je wel VoWiFi, maar gebeurt er geen omschakeling omdat je nog (minimale) GSM ontvangst hebt ...

Met deze test "forceer" je bellen over WiFi.

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@Novan1 Dit zal voorlopig nog niet werken vermits VoWifi alleen op toestellen kan van Samsung, Apple en Huawei. Daarentegen VoLTE werkt wel. Ik heb een Xiaomi Mi10 pro en daar werkt VoWifi dus ook niet. Ik zie wel de mogelijkheid staan om dit softwarematig te activeren maar VoWifi werkt dus niet.

Ik heb dit al maanden geleden gevraagd aan Telenet, wanneer er een mogelijkheid zou zijn om dit te activeren op een Xiaomi, maar zonder resultaat. Ze zeggen dat ze er mee bezig zijn.....

Als Telenet zegt dat VoLTE geativeerd is terwijl je wil hebben VoWifi, is dit verkeerd.

VoLTE betekent dus simpel gezegd: bellen via 4G. Wifi hoeft hier dus niet voor aan te staan maar je hebt een goede 4G verbinding nodig.

VoWiFi staat voor Voice over WiFi. Ofwel: bellen via wifi, dus hier moet je wifi wel voor opstaan en hoef je geen mobiele data actief te hebben. Grote verschillen dus 🙂

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Bedankt voor jullie antwoorden.

0 Likes
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

KistrofDW had nog een vraagje over volte verschijnt er dan een icoontje rechts bovenaan als je belt of moet dat altijd zichtbaar zijn ?

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Op mijn Samsung smartphone is er een verschillend icoontje boven. Bij Volte staat er een kleine tekst lte en bij Vowifi staat er een telefoornhoorn met daarboven een wifi symbool.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@patrick37 

 

Moet (net als voor VoWiFi) VoLTE ook geactiveerd worden door Telenet?

 

Ik heb een Oneplus 8T en als ik *#*#4636#*#* bel zie ik

VoLTE Provisioned uit staan (en ik kan het niet aan zetten, de on|off slider is greyed out).

 

Hetzelfde voor Wifi Calling Provisioned maar de Oneplus 8T is sowieso niet gesupporteerd voor zover ik weet (tenzij er iemand wel VoWiFi mee kan bellen).

 

overigens:

 

@Ex-Netweter 

 

Als ik de ultieme VoWiFi test doe (op OOS 1+8T en PE 1+5T) krijg ik een boodschap stijl:

"zet vliegtuig mode af om te bellen"

misschien bevestigt dit dat VoWiFi niet geactiveerd werd

(of misschien is het een generieke Android boodschap)?

 

Verder, bestaat er ook een 'ultieme test' om te weten of VoLTE werkt?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi  

Normaal gezien kan je eens kijken in je instellingen of je bellen via 4G kan activeren op je toestel. Maar ik heb eerder het vermoeden dat je toestel , lees Telenet , het niet ondersteund op die modellen. Dat zal dus nog uitgerold moeten worden op die toestellen. 

 

Wat @Ex-Netweter  bedoeld is dat als je enkel wifi aanzet en de rest op vliegtuig stand dan kan je bellen. Deze test heb ik gedaan en het werkt dus perfect bellen over wifi. Dat is de test die @Ex-Netweter  bedoeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@patrick37  schreef:

 

Wat @Ex-Netweter  bedoeld is dat als je enkel wifi aanzet en de rest op vliegtuig stand dan kan je bellen. Deze test heb ik gedaan en het werkt dus perfect bellen over wifi. Dat is de test die @Ex-Netweter  bedoeld. 


Precies! en toen kwam de melding: "zet vliegtuig stand af om te bellen" 🙂

Ik heb het ook eens geprobeerd op een (oude) Sony Xperia Z2 LTE Tablet met AICP Android 10 en Proximus prepaid SIM. Zelfde melding als op 1+8T en 1+5T.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi  

Dan gaat die optie al niet werken op je toestel en zal het nog niet ondersteund worden via Telenet. je kan altijd eens via whatsapp of via Facebook sturen of bellen en vragen of dit geactiveerd kan worden op je simkaart. Daarna kan je nog altijd eens testen maar als het dan nog niet werkt dan is je toestel niet ondersteund bij telenet voor VoWifi. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@patrick37 

Ik heb activatie (indien nodig en nog niet gebeurd) gevraagd en zal hier laten weten welke toestellen met welk OS dan met welke feature (VoWiFi en/of VoLTE) werken volgens welke testen. Bijvoorbeeld, mijn vrouw heeft o.a. een iPhone 11 (ik heb enkel Android).

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi  

Ik heb iPhone en bij mij is alles geactiveerd. 

Maar laat het zeker eens weten als het op je simkaart geactiveerd is. 

Zelf heb ik nog ergens een Redmi 9 T liggen als je wil kan ik eens zien of die batterij nog vol is en dan de test eens doen aangezien het op mijn simkaart actief staat. 

 

@NofanTasi 

EDIT : Heb de Redmi gevonden en eens getest voor je. ( dit toestel had ik ooit eens voor mijn tweede nummer.) Heb dus bellen over wifi aangezet en vliegtuigstand aangezet en wifi terug aangezet. Maar ook geen enkel resultaat om er mee te bellen dus het werkt niet. Op de iPhone werkt het perfect aangezien het op mijn simkaart actief staat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@patrick37 

 

Heel vriendelijk om te testen.

Hoe zit het voor VoLTE met de Redmi (of werkte ook dat niet)?

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi  

Dat zag ik wel dat het werkte dat stond ook van boven VoLTE dus dat was actief. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes