Beantwoorden
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Ik heb in mijn Xiaomi redmi note 9 volte en Voice over wifi aanstaan. Moet er nu nog iets gebeuren want ik zie geen verschil  boven rechts van het icoontje verbindingen ? Volgens Telenet is volte geactiveerd. Zijn er ook gebruikers van Redmi note 9 waarbij alles werkt?

Tags (1)
0 Likes
35 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@Ex-Netweter  schreef:

Bij jou is niet aan alle 3 voorwaarden voldaan: 

  1. Jouw toestel ondersteunt waarschijnlijk wel VoWiFi (maar blijkbaar zijn er kunstgrepen nodig om dit te activeren 🤔)
  2. Telenet heeft VoWifi/VoLTE op jouw lijn geactiveerd 👍.
  3. OnePlus staat niet op de lijst van ondersteunde toestellen 👎.

Daardoor zie je volgens mij de gewenste icoontjes niet?


100% akkoord

 

Mijn 'zoektocht' bestond er in te weten te komen aan, exact, welke subset van de 3 voorwaarden voor mijn situaties voldaan is, en, hoe dit te testen (ik moet iPhone 11 van mijn vrouw overigens nog testen).

 

De (magere, o.a. vanwege noodzakelijke kunstgrepen) hoop was: stel, voldaan aan 1. en 2., maar niet aan 3., dan, misschien, zoals bij de Redmi 9T van @patrick37 , werkt VoLTE (en wie weet ook VoWiFi) alsnog, voor sommige van mijn (Oneplus) Android toestellen. Wie niet waagt niet wint. Zonder de getuigenis over de Redmi 9T (die ook niet op de lijst van ondersteunde toestellen staat) was ik wellicht nooit zo diep op de situatie ingegaan (zie PS).

 

Ik heb dus 'all the way' die zoektocht afgelegd (al vermoedde ik dus weinig succes) en nu ken ik, ook dankzij de hulp van de vriendelijke, bekwame en geduldige Netweters de exacte en volledige toedracht.

 

PS: voor alle duidelijkheid, VoLTE en VoWiFi belangen me eigenlijk weinig aan (want ik bel zo goed als niet), maar, de technologie begrijpen en testen interesseert me wel heel bijzonder. 🙂

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Op mijn toestel vind ik enkel een optie om VoLTE aan te zetten. Voor VoWifi lijkt de activering door Telenet voldoende.

Screenshot_20210527-175335_Call settings.jpg

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@janne_man 

 

In mijn Samsung S8 is er wel degelijk ook een setting voor VoWiFi. Deze staat in de eigenschappen van de telefoon app, niet in het verbindingsgedeelte.

 

Screenshot_20210527-223237_Call settings.jpg

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@janne_man  schreef:

Op mijn toestel vind ik enkel een optie om VoLTE aan te zetten. 


 Welk toestel precies (HW/SW)?

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@StefaanH 

Inderdaad, bij mij ook. Samsung A6 (SM-A600FN/DS).

 

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

misschien irrelevant omdat ik voor mobiele telefonie geen telenet klant ben , maar op een motorola g20 android 11 dualsim, staat de optie vofifi aan/uit in ' telefoonboek' en dan ' opties' en dan daaronder naam vd de provider, bij de orange sim staat er geen vowifi  bij in het menu en bij de base sim wel, maar is  het grayed out. zou actief moeten zijn bij orange dus misschien is mijn sim te oud , daarover had de klantendienst geen info ze wisten alleen dat het voor mijn abbo een actieve optie was.