24750
netweters
|
152317
antwoorden
|
20691
vragen
|
Klanten van Telenet bellen binnenkort mobiel niet langer alleen via het 2G en 3G netwerk. Met ‘Voice over LTE’ en ‘Voice over wifi’ kan dat binnenkort ook via 4G en via wifi. Telenet kon deze technologieën implementeren dankzij de doorgedreven investeringen die het de afgelopen jaren deed in zijn vaste en mobiele netwerk. Een groot voordeel voor de klanten is dat het belbereik in huis niet meer belemmerd kan worden door dikke betonnen muren of isolatie.
https://press.telenet.be/telenet-klanten-bellen-binnenkort-ook-over-4g-en-wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Suzy schreef:@Ex-Netweter @neox387, begin deze week heb ik te horen gekregen dat Telenet vanaf 8/01 het aantal klanten dat via WiFi en 4G kan bellen zal uitbreiden. Vanaf nu gaat met 1000 klanten met een geschikt toestel per dag selecteren.
Zo zijn jullie helemaal op de hoogte. 😉
Hoe moet ik die selectie interpreteren Suzy? Gaat men klanten die reeds een compatibel toestel hebben inschakelen of gaat men de reeks compatibele toestellen uitbreiden?
Als het de eerste mogelijkheid is, dan vind ik dat maar raar. Als een type toestel compatibel is, dan zou toch iedereen met zulk een toestel de technologie moeten kunnen gebruiken dacht ik ... Ik denk misschien te eenvoudig ...
In ieder geval hoop ik dus dat het mogelijkheid twee is, dat er meer en meer toestellen compatibel worden ...
@StefaanH, meer details over hoe die selectieprocedure precies wordt toegepast hebt ik niet ontvangen. Maar zoals ik het interpreteerde is het eerder het eerste. Want over het uitbreiden van de lijst met compatibele toestellen heb ik nog niets vernomen.
@Suzy schreef:@StefaanH, meer details over hoe die selectieprocedure precies wordt toegepast hebt ik niet ontvangen. Maar zoals ik het interpreteerde is het eerder het eerste. Want over het uitbreiden van de lijst met compatibele toestellen heb ik nog niets vernomen.
Dus .... ik heb momenteel geen compatibel toestel. Stel, ik zou graag van die technologie gebruik willen maken, kijk in de lijst van de compatibele toestellen en schaf mij er zo eentje aan. Dan bestaat dus de reële kans dat ik er toch geen gebruik van kan maken omdat ik nog niet geselecteerd ben? Heb ik dat juist begrepen?
Goede dag
Wat is de reden waarom het maar per 1000 uitgerold wordt?
@StefaanH, men zal iedereen met een compatibel toestel ervan voorzien, maar momenteel doen ze dit blijkbaar met 1000 per dag. Of het selecties gedaan worden op basis van andere criteria naast het compatibele toestel, denk ik niet.
@E-Vx, de reden waarom het er 1000 per dag zijn, is me onbekend. Maar wat ik wel kan bevestigen is dat het dagelijks aantal opgeschroefd is t.o.v. de start in oktober.
Ik kan met heel veel trots melden dat vowifi geactiveerd is op mijn iPhone 🥳 #eindelijkoveralbereikbaar
Is er een reden waarom dit enkel op die elite-toestellen wordt geactiveerd? Mijn Xiaomi heeft ook VoLTE ondersteuning, waarom moet ik wachten?
@Suzy Wat is nu inderdaad de reden waarom smartphones die perfect compatibel zijn met VOLTE niet werken op het Telenet systeem?
Zowel mijn Google Pixel 2 als mijn moeders Nokia 7 Plus hebben beiden VOLTE in andere landen volgens ik lees, maar niet met Telenet. Dat zou toch gewoon een 'flip of the switch' moeten zijn?
@Thibaultmol, ik was jouw post uit het oog verloren, sorry!
De reden is dat de VoWiFi/VoLTE technologie gefaseerd uitgerold wordt. Toestellen worden groep per groep toegelaten, te beginnen met de meest recente apparaten.
Wanneer er andere toestellen worden toegevoegd, is helaas niet geweten (heb dit even nagevraagd). Maar zodra er nieuwe toestellen bijkomen, wordt de lijst op de klantenservice van zeker aangevuld.
Hallo, ik ben sedert deze week Wigo-abo en heb een iPhone X.
Heb op de Telenet pagina’s gezien dat dit één van de toestellen is die Volte en Vowifi krijgen.
Gezien dat ze met die uitrol toch al een paar maanden bezig zijn en ik een van de toestellen heb
die sedert het begin ervan geschikt was dacht ik dat dit ook onmiddellijk beschikbaar zou zijn.
Niet dus, weet er iemand (bvb met een iPhone X) hoe lang dit nog zou kunnen duren? Want in mijn
gemeente (omgeving Gent) is het soms huilen met de pet op qua telefoonbereik, wel overal WiFi - WiFi-Free.
Met dank voor het antwoord.
@Ex-Netweter, normaal zou het voor jouw toestel wel al moeten werken inderdaad.
Je neemt best even contact op met de klantendienst van Telenet (telefonisch of via social media). Want de iPhone X staat inderdaad in de lijst met toestellen die op dit moment ondersteund worden voor VoWiFi/VoLTE.
ok, bedankt voor de tip. Heb zojuist de klantendienst aan de lijn gehad en deze kunnen dit niet manueel in orde brengen en ik moet dus ook wachten tot ik de beruchte sms krijg 🙂
Momenteel zit men (volgens mijn gesprekspartner ) aan een uitrol van 1000 per week, dit voor de stabiliteit te garanderen van het netwerk.Moest ik einde maart nog niets gekregen hebben dien ik ze eens terug te bellen .
Het is nog steeds niet manueel te activeren via klantendienst =(
Ondertussen van toestel veranderd, S10 maar deze staat wel nog niet in compatibel lijst, dus nog beetje wachten 🤣
Hieronder de link met welke toestellen binnenkort activeert zal worden
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/met-welke-toestellen-kan-je-bellen-via-4g-en-wifi