Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

ik heb dus vast internet bij telenet zoals vaste leden hier al zullen gemerkt hebben 😛 

nu heb ik veel last met mijn proximus abonnement op de smartphone en dat gebeurd telkens als ik onderweg ben, soms thuis ook dat de ontvangst gewoon weg valt.

nu zat ik te kijken voor misschien over te gaan naar telenet met gsm abbo,

maar zie nergens een optie voor een pakket met vast internet en gsm,

is er geen voordelig pakket met enkel vast internet en gsm abbo zonder digitale tv en zonder vaste telefoonlijn welke ik niet nodig heb?????

of moet ik beide apart houden zonder er voordeel van te hebben?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
13 reacties
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

Zover ik weet zijn er geen Telenet abonnementen met alleen GSM en Internet, maar misschien kun je iets meer vertellen over je bel- en surfgedrag? Wie weet heeft er iemand een mooie suggestie? Of kom je straks toch voordeliger uit met een totaal pakket? 

 

Voor de ontvangst die thuis wegvalt (door bijvoorbeeld een goed geisoleerde woning) heeft Proximus  net zoals Telenet ook Mobile Coverage Extenders:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-ex...

https://www2.telenet.be/nl/ontdek/kwaliteit/mobile-coverage-extender/

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

Proximus heeft de beste dekking van alle operatoren. Ik vrees dus dat ge uw probleem alleen maar zou verergeren door te veranderen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

Die combinatie zal je niet vinden bij Telenet. King en Kong abonnementen zijn stand alone meestal beterkoop ten opzichte van de concurentie. Hangt er natuurlijk van af wat je juist wil. Veel bellen, veel data?

Misschien kan je ook eens kijken bij de Base abonnementen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

Misschien is BASE ook een oplossing? Is ook Telenet. 

Voor 15 euro heb je al een abonnementje met 3gb "OF" 300min.

Het is een abonnement dat zich aanpast aan uw verbruik.

 

https://www.base.be/nl/retail.html

 

Joery

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

Voor 0 € heb je ook een abonnement bij DOMMEL en die maken ook gebruik van het netwerk met de beste dekking, Proximus. Je betaalt daar enkel het verbruik. Als je uw verbruikscijfers hebt bij uw huidige provider kan je gemakkelijk uitrekenen wie de goedkoopste is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

@Janneke_Dust

 

Telenet biedt ook 'Betalen volgens verbruik' aan, maar zoiets is enkel interessant als je zelf weinig belt en veel (gratis) WiFi ter beschikking hebt.

 

En Proximus beste dekking? Ik weet het niet; ik kan enkel zeggen dat ik op dat gebied niet te klagen heb bij Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

 

http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-mobile-netwerken


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

In elk geval er is niets die jou belet om het eens een maand te proberen. Zolang je er geen toestel met korting bij neemt zit je niet vast en kan je elk moment overstappen.

Als je merkt dat je daar dan goed zit dan kan je ook profiteren van een aanbod van GSM met korting.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

@Janneke_Dust

 

Een kaartje (= momentopname) van het BIPT interesseert me niet echt; voor mij telt de beschikbaarheid in de praktijk en daar ben ik best tevreden over. Zowel over de kwaliteit van telefoongesprekken als 4G. Ik twijfel er niet aan dat er mensen zijn die beter overschakelen naar een niet-Telenet netwerk, maar daar hoor ik dus niet bij.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

kan dat beamen wat SB zegt door zelf ook dat te ervaren als ik met m'n vriendin met dezelfde smartphone op stap zijn en ik proximus heb en zij telenet dat mijn ontvangst en internet veel sneller wegvalt dan bij haar die altijd perfecte ontvangst heeft met telenet.

wat die BIPT kaart dan ook mag zeggen, heb het al genoeg meegemaakt, en zelf zaterdag weer gemerkt,

zal dus eens binnen stappen bij ofwel telenet ofwel een base shop om de overgang te regelen.

het gaat zelf zover dat proximus mij dingen aanrekent dat ik nooit heb gedaan,

ze rekenen smsjes aan in het buitenland en heb nooit in het buitenland gezeten in december.

en dan nog dingen waar ik niet van afweet,

en mijn 4G verbruik die op enkele dagen tijd opeens met 3GB is gestegen en heb niks abnormaals gedaan dan anders, ga altijd op wifi van telenet als ik die ter beschikking heb en 4G gaat altijd direct uit na gebruik.

ga ook eens langs gaan bij proximus om te horen wat er aan de hand is.

een extra bedrag van 35 euro bovenop het vaste abbo is er beetje teveel aan op den duur.

kom anders altijd toe met mijn 6GB maandelijks, want verbruik nooit zoveel en deze maand in december opeens 3GB extra verbruik op enkele dagen deze week, klopt iets niet.

ook eens melden dat er 2 of 3 maand terug weet het niet meer zeker een andere klant op mijn account kon en mijn gegevens kon inkijken enzoverder, is ook iets wat ik niet vind kunnen.

wie weet is die nog geconnecteerd aan mijn account ofzo.

op den duur zou je daar wel wegwillen want is de eerste keer niet dat er daar iets fout loopt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

kan je bij base mobiele internet hebben terwijl je voor je digitale tv en telefoon bij telenet blijft

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

Ik veronderstel dat je bedoelt een smartfoon abo bij Base en digitale TV met vaste telefoon bij Telenet?

 

Ja, dat kan.

 

Als je iets anders bedoelt, leg het dan eens uit ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag in verband met GSM abbo en internet samen...

ja dat is mogelijk, heb het gehad maar snel naar telenet overgegaan omdat dan alles in 1 pakket zit.

heb ondertussen al elke provider gehad op een jaar tijd lol, om weer bij telenet uit te komen.

het is raar maar ik ondervind betere ontvangst via telenet dan via base en ze gebruiken dezelfde masten als ik bv in de trein zit een haf uur. vorig weekend nog getest.

waneer ik base had moest ik dat niet doen in de trein.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes