Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vragen ivm MCE

Bij mijn moeder doet de ontvangst (GSM) het al een tijdje slecht om een ons onbekende reden. Ze heeft een zwarte modem van het type CH6643E, dus een MCE behoort tot de opties. Enkele vragen:

 

  • Zoals ik het begrijp krijgt niemand nog een gratis MCE, ook niet als de ontvangst op niets trekt? (Zelfs buiten niet.)
  • De MCE moet rechtstreeks met de modem verbonden zijn of kan het ook via een access point? Op deze manier zou ik het toestel meer centraal kunnen zetten.
  • Wat is het meerverbruik (MiB, GiB?) van zo'n MCE? Is dat te verwaarlozen?
  • Kunnen de buren gebruik maken van de MCE of is dit echt modemgebonden?
  • Ik vermoed dat de meeste Telenet Centers deze toestellen op voorraad hebben? Of toch best even bellen?
  • Andere dingen die ik moet weten?

...

 

Zij heeft een iPhone, ik een Pixel 3 en we hebben allebei problemen, dus aan de toestellen ligt het niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen ivm MCE

@sb de MCE is rechtstreeks aan te sluiten op een switch of op de modem. Het heeft enkel internet verbinding nodig zodat er contact is met het netwerk. Het verbruik wordt er niet in opgenomen omdat het apparaat enkel dienst doet als een versterker een antenne. De MCE is niet gratis en kost eenmalig 140 euro en je kan deze niet op een ander adres gebruiken dus de geburen zullen er geen gebruik van kunnen maken.U kan het toestel gaan halen in een telenetcenter deze zijn daar voorradig.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Vragen ivm MCE

  • De MCE werd enkel aangeboden tijdens de verandering van het Mobistar netwerk naar het voormalige Base netwerk.
  • De MCE kan op een access point, switch of (Telenet) powerlines aangesloten worden.
  • Het dataverbruik is te verwaarlozen.
  • De buren kunnen enkel gebruik maken van de MCE als ze heel dicht bij zijn (zoals een aanliggend appartement) én enkel als ze Base, Telenet, of een MVNO gebruiken die het Telenet netwerk gebruikt. 
  • De MCE's zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar. Je kan best eerst bellen naar een Telenet Center(winkels die ook Telenet ondersteuning doen). Telenet Shops zijn helaas niet telefonisch berikbaar
  • Controleer eens of haar smartphone(s) compatibel is met VoWifi, het is goedkoper om dat te gebruiken samen met (Telenet) wifi boosters: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vragen ivm MCE

@Area57_1 

 

VoWiFi is geen optie. Ik doe het vooral voor mezelf (ik spring daar regelmatig binnen), want voor haar is het te duur. Bovendien Telenet ondersteunt mijn Pixel 3 niet wat betreft VoWiFi, in tegenstelling tot haar iPhone (geen idee welke versie; mijn desinteresse in die toestellen is groot (-:  ).

 

In elk geval beiden bedankt. Ik passeer dagelijks langs een Telenet Center, dus ik zal daar wel eens binnenspringen;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kevinvdb
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
YEAH! CAPSLOCK DAY! Star Wars Day Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Vragen ivm MCE

ik heb dit staan,en werkt meer niet dan wel,onlangs nagevraagt bij telenet ,moet mij mobiel netwerk (van de gsm) op 3 g plaatsen ipv 4g.

 

dit nog niet getest.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen ivm MCE


@kevinvdb  schreef:

ik heb dit staan,en werkt meer niet dan wel,onlangs nagevraagt bij telenet ,moet mij mobiel netwerk (van de gsm) op 3 g plaatsen ipv 4g.

 

dit nog niet getest.


De MCE straalt inderdaad slechts 3G uit, geen 4G. Maar dit zou geen belemmering mogen zijn, uw foon moet zich vanzelf aanpassen. Wanneer je buiten of elders bent kun je dan immers ook niet meer van 4G genieten .. Tenzij je telkens de settings aanpast wanneer je de deur uitgaat ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vragen ivm MCE

Ik heb de MCE vrijdag afgehaald bij Auva in Hasselt (nadat ik gebeld had om te vragen of ze die op voorraad hadden). De vriendelijke dame die me hielp vertelde me wel dat aansluiten op de modem het beste was. Ik betaalde 130 euro, wat op de factuur van Telenet zal verschijnen.

 

Dus aangesloten op de modem  (na 20 werkte het al) en de ontvangst is nu op zijn maximum in living en keuken. Iets minder in de veranda, maar zeker een verbetering. Misschien dat ik het ooit probeer met de AP, om te zien of dat een betere dekking geeft.

 

De kwestie van 3G: misschien een minpuntje, maar we hebben daar een goede draadloze verbinding (WiFi), dus dat maakt niets uit. Het bezoek moet dan maar wat trager surfen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Vragen ivm MCE

De MCE ondersteunt enkel 2G en 3G om te bellen. Surfen is via een MCE niet mogelijk (waarom zou je ook wanneer er wifi is?).

 

Of deze MCE gaat werken via een eigen AP/router... Da's een goeie. Wanneer je eigen router een veredelde switch is geloof ik van wel aangezien deze in zo een opstelling niet aan dhcp doet. Wanneer je beschikt over een modem only met een eigen AP/router gaat het niet werken.

 

Een typisch gevalletje van uitproberen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen ivm MCE


@T_Bandana  schreef:

De MCE ondersteunt enkel 2G en 3G om te bellen. Surfen is via een MCE niet mogelijk (waarom zou je ook wanneer er wifi is?).

 

Of deze MCE gaat werken via een eigen AP/router... Da's een goeie. Wanneer je eigen router een veredelde switch is geloof ik van wel aangezien deze in zo een opstelling niet aan dhcp doet. Wanneer je beschikt over een modem only met een eigen AP/router gaat het niet werken.

 

Een typisch gevalletje van uitproberen.


Ik heb deze vraag ooit al eens gesteld. En het antwoord was duidelijk: neen, de MCE zal enkel werken als hij achter een HGW geschakeld is. Een modem-only met eigen router zal dus geen MCE kunnen bedienen. En ook niet als je een eigen router achter een HGW plaatst en de MCE aan die router hangt.

De MCE moet dus wel degelijk achter een HGW hangen. Een switch of gewoon AP ertussen is natuurlijk geen probleem, dat komt immers functioneel gezien overeen met rechtstreeks aan de HGW.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vragen ivm MCE

Waarom nog proberen? Het werkt en de dekking is goed. Maximum signaal doorheen het hele huis. De juffrouw - met 6 jaar ervaring op de technische dienst van Telenet - in het Telenet Center stelde dat het wel degelijk zou werken op een AP, maar dat rechtstreeks in de modem het beste signaal zou geven. Het gaat overigens niet om een modem-only. Ik heb duidelijk vermeld dat de modem van het type CH6643E was.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vragen ivm MCE

Intussen kwam de factuur van Telenet binnen en daaruit bleek dat het wel degelijk 140 euro was, niet 130 zoals ik te horen kreeg in de winkel.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes