Beantwoorden
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

WIGO Telemeter problemen...

Beste,

 

Ik kreeg 2 dagen geleden een melding dat ik een bijna intensieve gebruiker ben.

Op zich zou dat kunnen paar kids op Netflix, Youtube enz.

Dus ik blokkeer deze op mijn router zodat enkel ik en mijn echtgenote nog op de WiFi kunnen.

Op de logs van mijn Ubiquiti USG router enkel klein verbruik van surfen/mailen enzo te zien.

Toch kijk op de telemeter heb ik vandaag alleen al dus daluren al 16Gb verbruik.

Wat ook heel bizar is als ik op mijn telemeter kijk is er bv 09/12 enkel piekverbruik en geen dalverbruik?

Zo is het niet moeilijk dat ik aan mijn 750Gb kom....

Ondertussen gebeld naar Telenet en ze gaan het "onderzoeken"....

Maar ondertussen zit ik al aan 722Gb dus morgen of overmorgen wordt dan surfen aan 10Mbps

 

Telemeter 12-12-2018 08u49.JPG

 

Tags (3)
0 Likes
25 reacties
Ex-Netweter
 

WIGO Telemeter problemen...

@Kopernikus uiteraard begrijp ik uw situatie, daarom bracht ik het gisteren onder suzy haar aandacht, maar de netweters zijn burgers die mekaar helpen mooi toch, uiteraard komen hier mensen van telenet langs maar niet niet om ondersteuning te geven die specifieke diensten nodig hebben @Suzy de modurator kan het u beter uitleggen.

ik vemoed, u hebt gebeld voor hoog verbruik ok, maar misschien had u beter contact genomen bij telenet voor technise ondersteuning, en zo samen de fout opsporen.

in elk geval post morgen uw gegevens, maar bezorg die ook aan de technise dienst van telenet.

Jos

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

WIGO Telemeter problemen...

Steven heeft groot gelijk, en eventueel netwerktoestel per netwerktoestel terug inpluggen.
Op deze manier ontdek je misschien iets.

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

WIGO Telemeter problemen...

@Ex-Netweter

 

Ik had het probleem ook gemeld aan Telenet zowel telefonisch, via email en zelf via messenger. Echter hun antwoord van "met de Telemeter is alles ok" kon ik niet aanvaarden gezien ik 100% zeker was er meer aan de hand is/was. Vandaar ik hier mijn "beklag" deed. Maar zoals je zegt hier kunnen we enkel elkaar helpen met de nodige tips en advies.

 

@netweters

 

De resultaten:

 

Zoals vermeld in mijn vorige posts heb ik gisterennamiddag nog de EMTA modem in een Telenet center gaan ruilen voor een andere. Voor ik gisterenavond de USG loskoppelde viel me al gelijk op dat sinds het vervangen van de modem er totaal geen buitensporig data gebruik was. Toch de test uitgevoerd en totaal geen dataverbruik. Dan voor alle zekerheid deze ochtend de omgekeerde test gedaan en de USG aangesloten zonder de digiboxen en hier ook geen ongewoon dataverkeer.

 

Het enige wat ik hier uit kan concluderen is dat er toch een probleem zal geweest zijn met de EMTA modem, registreerde deze nu de data incorrect bij de telemeter of was het iets anders daar heb ik geen zicht op, maar door het feit dat de problemen gestopt zijn na het plaatsen van de nieuwe EMTA modem moet ik deze conclusie wel maken.

 

Ik zal straks nog contact opnemen met de technische dienst van Telenet en hopelijk zijn deze zo vriendelijk in te zien dat het probleem niet van mij kwam en de telemeter te resetten zodat ik toch de rest van de maand aan normale snelheid kan surfen.

 

Bedankt aan alle netweters voor jullie tips!

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO Telemeter problemen...

Mooi! Ik vermoed dat met deze arrgumenten Telenet zich niet zal laten kennen en een reset van de Telemeter zal

doorvoeren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

WIGO Telemeter problemen...

@Kopernikus u zou uw laatste bericht moeten aanduiden als oplossing, de testen die u gedaan heeft enz kunnen altijd belangrijk zijn voor iemand met de zelfde problemen.

Jos

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

WIGO Telemeter problemen...

Ondertussen gebeld met Telenet.

 

Ze geven toe dat het inderdaad niet mijn fout is, echter beweren ze (lees: support medewerker) dat het technisch niet mogelijk is de Telemeter te resetten, wel kunnen ze mij een compensatie aanbieden van 9€ op de factuur van volgende maand.

 

Jammer want had liever terug volle snelheid, we zijn een gezin met 5 kinderen dus  dat wordt gezellig....

 

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

WIGO Telemeter problemen...

Update: zonet telefoon gekregen van een vriendelijke dame van Telenet om te zeggen dat het dossier toch opnieuw zal bekeken worden 🙂

 

To be continued....

Tags (1)
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO Telemeter problemen...

Ik duim mee. Denk wel dat ze dit gaan fixen.

Het zou niet meer dan juist zijn.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

WIGO Telemeter problemen...

Update 2:

 

Ondertussen terug telefoon gekregen van een andere vriendelijke dame bij Telenet, die vertelde me dat een reset van de Telemeter wel degelijk mogelijk is en ging een email sturen om dit morgen met prioriteit af te handelen.... ik ben benieuwd 🙂

Tags (1)
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

WIGO Telemeter problemen...

Finale update 🙂

 

Het is geen zaterdag geworden zoals eerst beloofd...

Maar... deze ochtend dan toch een email gekregen van de backoffice dat ze mijn Telemeter hebben gereset.

 

Eind goed al goed.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO Telemeter problemen...

Woohoo!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes