|
26.308
netweters
|
163.573
antwoorden
|
|
21.974
vragen
|
Bij Telenet bestaat geen unlimited Datasim, het is gewoon 300 GB...
Marketing noemt 't unlimited, geen idee waarom...
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Onbeperkte data
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ze noemen het unlimited omdat je na een verbruik van 300 GB ook door kan surfen maar tegen verlaagde snelheden en je hoeft dan ook niks bij te betalen. Is het dan unlimited , ja , want na die 300 GB aan volle snelheden te kunnen surfen kan je dus verder surfen aan verlaagde snelheden.
@patrick37 kan niet tellen.
Unlimited mijn gat. De verlaagde snelheid is een beperking. Dit is misleidende reclame. Telenet wil nog eens veroordeeld worden zeker?
Na 300 GB vertraagt Telenet je verbinding tot 0,5 Mbps, aan die snelheid kan je nog maximaal 171 GB downloaden de rest van de maand. Meer kan niet.
Dus het is niet "unlimited". Het is maximaal 471 GB per maand.
Wat heeft dat met tellen te maken ? Niks want ik heb die data volume niet nodig.
En als je ook eens leest wat er staat op de site ,
Dus dan zou je eens Telenet best contacteren en dit vragen recht te zetten want dit klopt dan niet volgens jou wat er staat. Jij hebt dus al 300 GB verbruikt ? Jij hebt dit dan al eens getest ?
Het blijft gewoon misleiding, theoretisch kan je door surfen, in de praktijk niet, die 300 GB hebben ze wettelijk moeten afdwingen, vroeger riepen ze bij 100GB al unlimited, ze stuurden ze zelfs een rekening als je door je unlimited bundel ging...
@patrick37 Tellen of rekenen. Tegen een snelheid van 0,5 Mbps kan je maximaal 171 GB downloaden gedurende 31 dagen.
Op 40 minuten kan je tegen een snelheid van 1 Gbps die 300 GB al opgebruiken.
Dit is misleidend, het is niet unlimited. Met 0,5 Mbps kan je zeker geen Youtube streamen.
Je dient eens te lezen wat Telenet daar neerzet en niet op mij afreageren dat ik niet kan tellen.
Er staat letterlijk wat Telenet zelf zegt , je kan aan volledige snelheden surfen tot 300 GB en DAARNA pas aan verlaagde snelheid.
Jij beweert het tegen over gestelde dus de vraag aan jou is , heb jij al 300 GB verbruikt ? Heb jij dit in de praktijk getest ?
Je rekensommen ben ik niks mee ik wil dan ook echt dingen in de praktijk horen en weten van mensen of dit ook echt zo is. Als dat zo is wat jij beweert dan moet de website aangepast worden zo simpel is het. Als dit in de praktijk niet zo is en je kan letterlijk de 300 GB gebruiken tegen normale snelheden en daarna wel aan verlaagde snelheden door surfen dan is het wel correct wat er op de site staat.
@marcel3X schreef:Bij Telenet bestaat geen unlimited Datasim, het is gewoon 300 GB...
Marketing noemt 't unlimited, geen idee waarom...
We zijn aan het afwijken, maar het BIPT heeft duidelijk gemaakt onder welke voorwaarden de term "onbeperkt" gebruikt mag worden en voor mobiele data is dat 300 GB.
https://www.bipt.be/consumenten/publication/meer-duidelijkheid-over-onbeperkt-surfen
Niet alleen Telenet gebruikt de term "onbeperkt". Maken we hierover een nieuw onderwerp aan of helpen we de OP verder?
Je kan niet rekenen want anders gaf je me gelijk. Met het "unlimited" abonnement kan je maximaal 471 GB op een maand verbruiken wegens de verlaagde snelheid.
Het dataverbruik is niet onbeperkt, dus de reclame "unlimited" is misleidend.
Ik ga niemand gelijk geven tot het tegendeel bewezen is.
Je ontwijkt mijn vragen ook , heb je dit zelf getest heb jij een een onbeperkt data abonnement ?
Heb jij Proximus en Base en Orange al iets anders zien beweren ?
Allemaal vragen waar je geen antwoord op geeft. Je geeft aan dat iemand niet kan tellen maar in de praktijk heb je dit dan getest ? Je ontwijkt vele vragen om enkel je gelijk te halen maar ik zou dan echt willen weten of dit zo is. Dus wanneer je zelf 300 GB hebt verbruikt in de PRAKTIJK wil ik graag weten of dit ook echt zo is en wil ik dat zien. Dan pas geef ik iemand gelijk en niet iemand die zo reageert je kan niet tellen en dit en dat.
@Mechelen schreef:Unlimited mijn gat. De verlaagde snelheid is een beperking. Dit is misleidende reclame. Telenet wil nog eens veroordeeld worden zeker?
Telenet kan hiervoor niet veroordeeld worden, want ze volgen de wet.
Bij iedere provider geldt dat bij "onbeperkt" een FUP gekoppeldt (fair user policy).
Dit om misbruik tegen te gaan.
Het BIPT, die de regels bepaalt, heeft geoordeeld dat de "onbeperkt fair user policy" mag ingeroepen worden bij:
Met andere woorden: providers mogen
Telenet volgt hier dus 100% de regels voor "onbeperkt".
Je kan daar nog uren en jaren over discuteren, en er de "dikke Van Dale" bijhalen voor de literaire betekenis van het woord "onbeperkt" ...
Als je daar problemen mee hebt moet je:
Success.
Het BIPT is nalatig, die speciale regeling de je citeert is zeer oud en ondertussen voorbijgestreefd. Laat staan dat ze een toets bij de rechtbank zou doorstaan.
Adverteren met 1 Gbps "unlimited" en na amper 300 GB de snelheid van 1000 Mbps naar 0,5 Mbps verlagen kan toch onmogelijk legaal zijn?
Dat is in de praktijk hetzelfde als de verbinding afsluiten.
@Mechelen schreef:Het BIPT is nalatig, die speciale regeling de je citeert is zeer oud en ondertussen voorbijgestreefd. Laat staan dat ze een toets bij de rechtbank zou doorstaan.
"Zéér oud" kan je het niet noemen, die regeling dateert van februari 2022. Een rechtbank zal hier niet over oordelen, het BIPT werd door de wetgever aangesteld als regulierende overheid. Ik reageer hier alleen over de wettelijke context van het woord "onbeperkt"
Maar ik ben akkoord dat deze limieten intussen voorbijgestreefd zijn, en dat deze dringend een aanpassing nodig hebben. Dat is ook de taak van het BIPT.
Maar voor sommigen zal het nooit genoeg zijn, toch? Wat is voor jou dan een aanvaardbare limiet?
Het is de providers ook niet verboden om:
In plaats van te concurreren met de prijs, kunnen ze ook concurreren met de volumes 😁
Voor vast internet zijn er providers waar onbeperkt werkelijk onbeperkt is (vb EDPnet, Proximus, ...)
Gelukkig kom ik nog wel eens ergens, in de UK heb een unlimited Datasim abbo, gewoon 5G unlimited, snelheid tot 1400 MBps voor £20,-per maand , wel eens door de Terrabite grens gegaan daarmee..., dat is unlimited...
3 TB = 3.072 GB
tenzij het BIPT dezelfde fout maakt als producenten van harde schijven e.d.
Van Telenet is geweten dat ze GB gebruiken, maar eigenlijk GiB bedoelen. Met TB (TiB) zal dat dus ook wel zo zijn.
Voor iemand die graag de puntjes op de i zet lijkt me dat wel belangrijk.