Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wanneer RCS bij Telenet?

Hallo Allen 🙂

 

Wanneer horen we hier nog iets over RCS? Ik heb ontdekt dat mijn telefoon het ondersteunt. Omdat ik via een omweg RCS aan de praat krijg, maar nog niet via Telenet.

 

Orange begint er binnenkort mee.

Nu jullie, liefst voor Proximus.

8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer RCS bij Telenet?

Helemaal onderaan zie je een gissing voor lanceerdatum bij Base/Telenet.

https://androidworld.be/nieuws/exclusief-orange-rcs/ 

 

En voor deze die niet kunnen wachten.

https://androidworld.be/tips/rcs-chat-voor-iedereen-beschikbaar/ 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wanneer RCS bij Telenet?


@Ex-Netweter  schreef:

Wanneer horen we hier nog iets over RCS? Ik heb ontdekt dat mijn telefoon het ondersteunt. Omdat ik via een omweg RCS aan de praat krijg, maar nog niet via Telenet.


Net een puber die een nieuw speeltje "ontdekt" heeft, en nu moet Telenet dit maar implementeren?

  1.  Zoals je zelf zei, je hebt het via een omweg aan de praat gekregen. Voor zover ik lees is RCS officiëel door Google nog niet gelanceerd in België. Waarom zou een Belgische provider dat dan moeten ondersteunen?
  2.  En leg ons eens uit wat het voordeel zou zijn van nog een zoveelste berichtendienst t.o.v Whatsapp, Mensenger, Telegram.

Misschien kunnen wij bijleren, en draag jij eens iets nuttigs bij op dit Forum 😊

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer RCS bij Telenet?

@Ex-Netweter zie even naar je vorige topic over hetzelfde onderwerp (RCS). Daar heb ik je reeds een antwoord voorzien. Heb er nog niets over gedeeld op De Netweters, dus er is nog geen nieuws te melden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wanneer RCS bij Telenet?

Koop een iPhone een gebruik iMessage 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer RCS bij Telenet?


@m-jan20  schreef:

Koop een iPhone een gebruik iMessage 😉 


Waarom?

Met Messenger of Whatsapp kan je dat ook allemaal en kost het niks. En ik hoef er geen Apple voor te kopen.

 

EDIT: voor alle duidelijkheid: ik vind Apple niet per sé slechte toestellen, helemaal niet, maar ik vind ze wel pokkeduur. Net zoals de topmodellen van de andere merken ook trouwens ... € 1.500 voor een foon ... komaan zeg ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wanneer RCS bij Telenet?

@StefaanH was eerder om "te lachen" bedoeld, maar ik ben inderdaad wel een Apple fan 😉. Ik gebruik ook voor 90% van mijn berichten Messenger (vervelende reclame tegenwoordig, ik zou er gerust voor willen betalen).

Handige aan iMessage is dat het is ingebouwd in de standaard SMS-app, waardoor 80% van mijn contacten (de jeugd, die grotendeels iPhone gebruiker is) automatisch via iMessage is en dus de voordelen van RCS heeft.

 

Apple is inderdaad niet goedkoop, maar we merken hier in ons Apple-huisje dat deze smartphones/tablets/... makkelijk 5 jaar meegaan zonder problemen (& met laatste software). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wanneer RCS bij Telenet?

Ik heb er op zich geen problemen mee dat "men" probeert SMS te verbeteren, maar in mijn mening is het een verloren zaak. WhatsApp heeft de strijd gewonnen.

 

WhatsApp is de de-facto standaard manier geworden om te communiceren: de basket-club van mijn zoontje, de ouders van de klas, mijn tennis-kameraden, mijn ski-lesgenoten: allemaal hebben ze een WhatsApp groep. Ook op het werk is WhatsApp de standaard manier om iemand een berichtje te sturen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer RCS bij Telenet?

Vanaf vandaag ook mogelijk op het Telenet-netwerk.
Meer informatie vind je in dit topic.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes