@TMCLS93 ik zal je zeggen mijn abonnement loopt bij Orange voor de gsm. Onlangs had ik ook een Wigo hier maar daar ben ik vanaf gegaan omdat mijn tweede nummer nu ook weg is. Maar toen had ik Orange en Telenet dus de nummers verdeeld. Dan heb ik aan Orange gevraagd om toch de E-sim te installeren zogezegd zo gedaan.
Installatie verliep oke niet heel soepel omdat het de eerste keer was maar goed het is gelukt. Maar dan komen de problemen :
De Orange app geen ondersteuning dus je kon je verbruik niet zien. Zoals apple mooi aangeeft kan je de E-sim makkelijk overzetten op een andere Iphone maar ook dat lukt niet. Heb het geprobeerd namelijk met de Iphone van mijn partner maar niks ook niet. De batterij van een Iphone is al niet heel groot maar dan is die echt te klein. Ik kom tot drie dagen toe op een lading met mijn Iphone maar met die E-sim was het toch maar 1 dag. Hebben die meer stroom nodig of iets anders geen idee , apps verversen op de achtergrond uitgezet maar geen resultaat. Heb dan natuurlijk de echte simkaart erin gedaan dus waar het voor bedoeld is om twee kaartjes te gebruiken maar dan de sim en E-sim. Als je belt krijg je geen keuze vanaf welk nummer je wil bellen. Hiervoor moet je eerst prutsen in de instellingen welke kaart wat mag doen. Dus de ene kan bijvoorbeeld enkel bellen en smsen de andere weer mobiele data gebruiken en andersom. Maar dat betekend als je werk en prive hebt te samen en je prutst niks aan je instellingen dan kan je met je prive nummer zakelijk bellen en met je zakelijk nummer weer prive. Bij een normale dual sim gsm vraagt deze vanaf welke kaart je wil bellen maar Iphone dus niet.
Al met al een heel gedoe en gepruts en daarom direct de laan uit ( na een week of te hebben gebruikt ) Misschien nu door bepaalde updates dat het wel in orde is of in ieder geval beter gaat zijn maar dan zou ik het nog eens moeten proberen.
Patrick37 | Krak no one is you en that is your power. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.