Beantwoorden
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Whatsapp op je data only simcard

Hallo! 

Wij gebruiken tot voor kort onze data only simcard in de tablet van onze dochter, voornamelijk voor WhatsApp.  Wegens veel brol op de tablet, hebben we hem een keer gereset en opnieuw ingesteld, enkel, krijgen wij whatsapp niet meer geïnstalleerd, omdat we die sms niet kunnen ontvangen ( om het nummer te bevestigen). Via Google LLC werkt het ook niet, iemand tips?

Tags (1)
0 Likes
31 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp op je data only simcard

@MarijnP 

Je gaat die sms niet kunnen ontvangen aangezien je met de data simkaart niet kan bellen en sms'en. Je sms dient toe te komen op een gsm nummer waarmee je sms'en kan ontvangen of kunt bellen voor je activeringscode. Weet nu niet of je dochter een eigen gsm nummer heeft maar als dat zo is kan ze wel proberen om de webversie op de tablet te installeren. Dan kan ze op die manier wel proberen om toch Whatssapp op de tablet te gebruiken. 

Ik heb ook ooit voor elkaar gekregen om Whatsapp te gebruiken met de data simkaart enkel moet je daarvoor Whatsapp al wel actief hebben op het betreffende apparaat. Van zodra je eruit gaat uit Whatsapp en je dient dus opnieuw in te loggen is het gedaan dan kan je niet meer inloggen zoals ik al hierboven vermelde. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Tot voor de herinstallatie van de tablet, had ze whatsapp met de nummer van de datasimkaart. 

Geen idee hoe we dat toen voor elkaar hebben gekregen. Zou de verificatie strenger geworden zijn misschien...

 

Of bedoel je dat we de datasimkaart een keer in onze gsms moeten steken? Dan kunnen we op die sim wsn ook geen berichten ontvangen...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp op je data only simcard

@MarijnP 

Nee Whatsapp gaat niet via de data simkaart werken.  Je dient die sms te krijgen en die komt niet toe op de data simkaart want die kan geen sms'en ontvangen en je kan daar niet mee bellen of gebeld worden. 

Wat ik bedoel is het volgende , als ik nu mijn gewone simkaart uit mijn gsm haal en ik steek daar mijn data simkaart in kan ik daarmee via Whatsapp gaan , puur omdat ik me niet uitlog uit Whatsapp. Dat betekend dus ook dat ik op Whatsapp zit met mijn bestaande gsm nummer maar dat ik met de data simkaart berichten verstuur.  Eens dat je uitlogt uit Whatsapp is het gedaan en kan je met de data simkaart niet inloggen. 

Via je data simkaart kun je geen sms ontvangen niks dus je dochter gaat er geen gebruik meer van kunnen maken omdat  1 de sms niet toekomt en 2 er niet gebeld kan worden naar het nummer van de data simkaart omdat die geen oproepen ontvangt. Want je kan ook telefonisch de code ontvangen als de sms niet toe zou komen , maar die optie heb je dus ook niet. 

Eventueel nog eens uitleg vragen aan je dochter hoe ze dit alles aan de gang heeft gekregen maar je dient voor Whatsapp een gsm nummer te hebben waar je een sms mee kan ontvangen of op gebeld kan worden voor die code. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Whatsapp op je data only simcard

Is het GSM nummer wat je dochter voor whatsapp gebruikt effectief het gsm nummer van de data-sim kaart, of heeft ze misschien whatsapp geactiveerd via een ander gsm nummer?

Wat ik me anders nog zou kunnen voorstellen is dat haar sim een data-only sim geworden is na omschakeling naar One, maar vroeger misschien een andere abonnement had, waarbij het wel mogelijk was sms te ontvangen?

Ik heb dat zelf voor gehad.Ik heb een bestaande sim uit mijn wigo abonnement om laten zetten naar data-sim toen ik overstapte naar OneUp


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

Een jaar geleden kon ik met mijn datasim berichten sturen. Bellen is nooit gelukt. Nu lukt smsen ook niet meer. Ik denk dat Telenet, berichten sturen via datasim nu ook "echt" heeft geblokkeerd.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp op je data only simcard

Of het bij Telenet werkt of niet weet ik niet. Ik heb een extra foon met data-only kaartje van Orange. Op die foon heb ik Google LLC berichten geïnstalleerd. Ik kan berichten sturen en ontvangen, weliswaar niet naar gewone gsm, enkel smartfoons.

Whatsapp werkt daar ook op met het nummer van die data-only kaart, dus echt een eigen WA, die altijd werkt.

Bellen, dat lukt inderdaad niet. Via de verschillende apps natuurlijk wel (WA, Skype, Messenger, ...) Dat zijn immers geen telefoongesprekken maar data verbindingen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Whatsapp op je data only simcard

Een telefoon nemen waar geen WhatsApp nr actieve is

nieuwe account maken op tablet

account actieve maken laten bellen op gsm

die 6 nr in tablet in stellen

en is in orde

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Whatsapp op je data only simcard


@Ex-Netweter  schreef:

Een jaar geleden kon ik met mijn datasim berichten sturen. Bellen is nooit gelukt. Nu lukt smsen ook niet meer. Ik denk dat Telenet, berichten sturen via datasim nu ook "echt" heeft geblokkeerd.


Berichten kunnen sturen is niet belangrijk, berichten ontvangen wel 😊

@StefaanH  schreef:

Of het bij Telenet werkt of niet weet ik niet. Ik heb een extra foon met data-only kaartje van Orange. Op die foon heb ik Google LLC berichten geïnstalleerd. Ik kan berichten sturen en ontvangen, weliswaar niet naar gewone gsm, enkel smartfoons.


De reden dat het bij jou wel werkt, is omdat jouw "data-only" kaart ook een sms kan ontvangen. Want de berichtendienst van google verifieert (in de achtergrond) via sms of het nummer dat je gebruikt in de berichtendienst jouw nummer is.

Met mijn Mobile Vikings "data only" SIM is dat ook mogelijk. Bij Mobile Vikings is een "data only" SIM een gewone SIM zonder belkrediet. Je kan er dus geen betalende nummers mee bellen, noch sms versturen. Je kan wel naar gratis nummers bellen (0800, 112, ...), en telefoon en sms ontvangen ...

Bij Telenet werkt het dus niet 🤔.

 

@luc55  schreef:

Een telefoon nemen waar geen WhatsApp nr actieve is

nieuwe account maken op tablet

account actieve maken laten bellen op gsm


IK denk dat er maar 2 mogelijkheden zijn:

1) via Whatsapp Web

  • ga op de Tablet met de browser naar WhatsApp  (via Chrome bijvoorbeeld).
  • Tablet zal nu proberen om de Whatsapp App te downloaden, deze stap overslaan.
  • kies voor de Desktop versie van de website (ipv de mobiele versie).
  • nu kan je dochter via de QR code de link maken met de Whatsapp op haar GSM.
  • Whatsapp is in dit geval niet ingelogd met het GSM nummer van de data SIM kaart.

2) via een ander nummer

  • zie methode hierboven van @luc55 
  • als je nog een vast nummer hebt, kan je WhatsApp ook instellen op dat vast nummer
  • laat Whatsapp verifiëren via een telefoonoproep op het gelinkte vaste nummer
  • Whatsapp is in dit geval  ook niet ingelogd met het GSM nummer van de data SIM kaart.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Whatsapp op je data only simcard

@MarijnP

Je kan ook gewoon een een gsm nr "prijs volgens verbruik" nemen bij telenet. Dit nr gebruiken voor whatsapp. als je om de drie maanden eens belt naar voicemail blijft het nr actief en kost het je niks. Als je kind dan een eigen gsm heeft kun je dat nr omzetten naar en abo

0 Likes
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

Ik kon versturen en ontvangen. Nu niks meer. Maar dat is ook normaal. Kaartje is enkel voor data.

0 Likes
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Hey !

 

Bedankt voor je antwoorden! Helaas, is het effectief het datasim nummer (onze dochter is 7) waarmee wij een jaar geleden die WhatsApp hebben geïnstalleerd.

Ik vermoed dat er bij Telenet restricties zijn gekomen op die data card, of dat Whatsapp zijn verificatie verstrengd heeft.

Want ik begrijp wel dat er geen sms verstuurd en ontvangen kunnen worden.

gr

0 Likes
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Hey!

 

Bedankt voor je antwoord, mijn dochter had wel degelijk WhatsApp met de data simkaart (dat is de reden waarom we naar een one abonnement zijn gegaan).

Ik heb de installatie zelf gedaan, dus ik ben er 100% zeker van.

Vermoedelijk zijn ze bij Telenet strenger geworden, en bij WhatsApp de verificatie verstrengd ofzo.

Heel jammer.

 

gr

0 Likes
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Mercie! Ik denk dus dat dit nu bij Telenet geblokkeerd is... 

0 Likes
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Hey!

Bedankt voor je antwoord! 

Ik snap je bericht niet 🙂 Allesinds; kunnen we niet gebeld worden op dat nummer... 

 

gr

0 Likes