Beantwoorden
Dany59
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Deze maand wordt de downloadsnelheid van One verhoogd van 150 naar 250Mbs en upload van 15 naar 25 Mbs

Bij Wigo 9Gb heb je 300 Mbs downloadsnelheid en 25 upload. 

Is het verschil tussen beide formules nu na de aanpassing verwaarloosbaar en is One interessanter ?

Loont de overstap nu?

Bedankt voor jullie advies.

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

@Dany59 

Dat is een keus die je eigenlijk zelf moet maken. 

Om voor jou het beste te vergelijken klik eens op onderstaande link en vergelijk het eens voor jezelf. 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/van-wigo-naar-oneup-wat-verandert-er-voor-mij/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Upload one van 15 naar 20Mbps en niet naar 25Mbps

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

One upload gaat van 15 naar 20Mbps en niet naar 25Mbps

Ex-Netweter
 

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Bij Wigo is er geen (kunstmatige) beperking op de snelheid van het mobiele netwerk.
Bij ONE is ook de mobiele snelheid beperkt tot maximaal 250 Mbps down en 20 Mbps up.
De uploadsnelheid bij Wigo op het mobiele netwerk is doorgaans een stuk hoger dan 20 Mbps.

bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-bepaalt-de-snelheid-van-je-internetverbinding/

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

@Dany59 

De link van @patrick37 geeft je een goede basis. Houd er echter rekening mee dat er sinds de publicatie van de pagina naarwaar de link verwijst sommige zaken veranderd zijn:

Je hebt nu onbeperkt internet.

Voor mobile surfen betekent dit tot 300 Gb per mobielnummer in je One met daarnaast nog een pot van 40 Gb per mobielnummer voor surfen in de rest van de EU zone.

De kleinste One is One for 1 en kost 69,10 euro per maand (huidige tarief). Dit omvat vast en mobiel internet, 1 gsmnummer, onbeperkt bellen 24/7 en sms'en naar gewone Belgische nummers, gratis optie voor een vaste lijn met inbegrip van de gratis optie toplijn. Tv is een betalende optie. Kies je TV Iconic dan betaal je daarvoor 20,90 euro per maand waar de huurprijs van de eerste decoder inbegrepen is. Je hebt ook nog de gratis optie voor een data sim. Deze sim-kaart verhoogt de maximale volumes niet.

Heb je meer dan één mobiel nummer, bekijk dan het gebruik van die nummers en dan kan het zijn dat je eerder kiest voor een Telenet Mobile 5 Gb met onbeperkt bellen en sms'en naar Belgische nummers of met Prijs volgens verbruik (voor mobile toestellen die amper gebruikt worden). Voor mobiel buiten One zie hier, voor de diverse tarieven van One zie hier.

Dany59
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Bedankt Raf. Er zit dus toch een addertje onder het gras. Ik had me online al geïnformeerd maar dit was me niet duidelijk. Wigo blijft dus nog steeds interessanter als je voldoende hebt aan 9 GB mobiele data.

De data SIM kaart is wel interesant voor mijn tablet maar zal dan voorlopig blijven werken via hotspot indien nodig.

Zal mijn Wigo niet wijzigen voorlopig.

Jammer dat vergelijken niet altijd klaar en duidelijk kan.

0 Likes
WimP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Is deze pagina nog wel up to date? : Van WIGO naar ONE(up): wat verandert er voor jou? (telenet.be)

Daar staan denk ik toch wat onduidelijkheden/fouten op ...

Zo wordt de Maximale Downloadsnelheid van een One nog steeds als 150 Mbps vermeld vs. 300 Mbps voor de WIGO
Ook spreekt men daar van een 'Minimale downloadsnelheid' (waarschijnlijk moet dit 'Uploadsnelheid' zijn ?) die voor de One 15 Mbps zou bedragen vs. 20 Mbps voor de WIGO 

 

Zonet sprak ik ook met de Telenet helpdesk (wegens weeral eens een probleem met mijn facturatie ... systeem lijkt nog steeds niet uit de problemen te zijn ...) die me plots zei dat de One van dit moment ook dezelfde downloadsnelheid van mijn huidige WIGO 9GB zou hebben (de One zou dus nu oook een 300 Mbps maximale downloadsnelheid hebben?) ... en dat er dus voor mij geen reden meer zou zijn om de WIGO aan te houden voor een iets hogere maximale downloadsnelheid in vergelijking met de One ...

Wat is er nu eigenlijk correct?

Telenet - correcte info aanbieden via jullie site a.u.b. .......

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

@WimP de pagina is nog onjuist, en de one download is 250, geen 300 zoals aan de telefoon beweerd wordt, die zitten er soms eens goed naast aan de telefoon spijtig genoeg 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Spijtig dat deze info nog altijd niet duidelijk is  en nog te veel oude info te vinden is dat niet klopt

0 Likes
WimP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Wigo 9 gb of One met 250 Mbs downloadsnelheid

Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Wel raar dat er een 250 Mbps Maximale Downloadsnelheid wordt aangehouden voor de One, terwijl de andere vergelijkbare interpakketten (All-Internet, WIGO, ...) op 300 Mbps Maximale Downloadsnelheid worden geleverd.
Als alles nu eens op 300 Mbps Maximale Downloadsnelheid zou worden gezet, zou dat ten eerste alles eenvoudiger maken, en ten tweede waarschijnlijk wat meer mensen de overstap van WIGO/All-Internet/... naar One laten maken ...
In elk geval, dat verschil in Maximale Downloadsnelheid is voor mij persoonlijk nog de 'showstopper' om te beslissen van mijn huidige WIGO 9GB af te stappen & naar One over te gaan ...

Telenet - is er nog iets te verwachten in deze area? Wanneer gaat de One naar 300 Mbps Maximale Downloadsnelheid?

0 Likes