Beantwoorden
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Hallo,

 

Ik heb een OnePlus Nord 2 5G gekocht via Telenet, maar heb nog nooit 5G gezien. Ik kom dagelijks op plaatsen waar dit beschikbaar zou moeten zijn en na contact met de klantendienst hebben ze me niet echt een oplossing aangereikt.

 

Onder "voorkeursnetwerktype" bestaat de optie 5G simpelweg niet.

 

Mijn software is up-to-date en ik neem aan dat mijn toestel toch compatibel dient te zijn?

 

Groeten

0 Likes
36 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawan 

Maar als ik het goed begrijp en je steekt jou simkaart in het toestel van je vrouw dan heb je wel 5G ? 

In dat geval ligt het aan dat toestel en niet aan Telenet dat wil dus zeggen dat je 5G settings op je simkaart staan. In dat geval dien je One Plus zelf aan te spreken want die zijn verantwoordelijk voor die settings ook juist te hebben. En Telenet verkoopt dat toestel wel ja maar ze zijn niet verantwoordelijk voor de software op het toestel of de instellingen van dat toestel. Als daar problemen mee zijn dien je naar een Telenet center te gaan en eventueel terug te stueren maar dat dient naar One Plus opgestuurd te worden , moest het doormiddel van een uopdate niet opgelost kunnen worden.

Zoals al eerder vermeld door @Master-Magic is er hier nog een topic geweest over een gelijkaardig probleem. Maar dat probleem deed zich wel voor bij Samsung en geen One Plus. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Correct, SIM in gsm van vriendin gestopt en perfect 5G.

 

Snap wel ergens dat ik dit aan OnePlus moet doorgeven. Wat ik niet zo goed begrijp is dat Telenet in principe toch wel een overeenkomst of contactpersoon moet hebben om zulke issues zelf te kunnen doorgeven aan de fabrikant van de toestellen die Telenet zelf aanbiedt...

 

Ben het er volledig mee eens dat ik dit kan doen bij een random gekochte smartphone, maar via Telenet als officiële verkoper en provider verwacht ik toch meer?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawan 

Telenet heeft een verkoop overeenkomst met One Plus , en ook andere merken , zodat ze die mogen verkopen in hun shop. Hardwarematig en softwarematig heeft Telenet hier niks mee te maken. Als jij dat toestel uit de doos haalt en er werkt iets niet wat wel zou moeten werken , en dan bedoel ik even niks wat aan Telenet gelinkt kan zijn , dan dien jij dat toestel aan de shop terug te geven. Telenet moet dit toestel opsturen naar de fabrikant ( One Plus in dit geval ) en die dienen dat na te kijken. Je krijgt ook geen nieuw toestel voor dat de fabrikant een akkoord heeft gegeven of dit wel of niet kan. Soms kunnen bepaalde dingen ook opgelost worden door een update en dan moet je niks terug sturen. 

Met andere woorden , Telenet is de verdeler maar One Plus is de fabrikant en die hebben het laatste woord. Daar kun je als klant niks aan veranderen dat is nu eenmaal zo. 

Terug komend op je verhaal van 5G , moest dat ook niet werken in het toestel van je vriendin ja dan heb je recht van spreken naar Telenet. Dan kun jij zeggen van jongens het werkt niet en zorg er aub voor dat het wel werkt. In dat geval is Telenet diegene die het moet oplossen en zeker als je twee simkaarten zou hebben waarvan ene wel werkt en de andere niet. Maar in dit geval werkt het blijkbaar wel want de simkaart werkt met 5G in het andere toestel. Dat wil dus ook zeggen voor Telenet werkt het en is het in orde , en das dan jammer dan het in je eigen toestel niet werkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

 

Ik blijf het ridicuul vinden dat een 5G advertised toestel, verkocht door de provider, geen 5G ondersteunt voor diezelfde provider. Dat blijft te gek voor woorden imho... Je zou zeggen dat de provider deze gsm eerst test op hun netwerk of labo/test omgeving vooraleer hun "go" te geven..

Zo werkt het in mijn hoofd he, weet natuurlijk niet of je juridisch gezien bvb een poot om op te staan hebt🤔😆

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawan 

Gevoelsmatig moet ik u 100% gelijk geven. Of dat juridisch ook zo is, dat zou wel eens anders kunnen uitdraaien vrees ik ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Mijn idee is dat Telenet goed genoeg weet welke devices 5G certified zijn en welke niet...

Ik weet niet of het iets zal uitmaken, maar ik informeer OnePlus en de ombudsdienst.

 

Het is mijn inziens aan Telenet om hun toestellen te certificeren bij de fabrikant, niet aan een "onnozele:)" klant...

 

Mogelijk nog mensen met die issue, hopelijk kan ik er mezelf en anderen mee helpen. Ik kan het maar doorgeven, jammer dat er geen gehoor is bij de operator.

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawan 

Hier ga ik @StefaanH helemaal gelijk moeten geven want juridisch gezien heeft telenet geen enkel fout. 

Jij hebt 5G op je simkaart actief , dat blijkt uit de test op het andere toestel. Enkel jou eigen toestel werkt niet en dat is niet aan Telenet om dit op te lossen maar wel aan One Plus. Telenet verkoopt en niet meer en niet minder en de rest heb je gelezen uit de andere post die ik gemaakt heb. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Toestel is wel in orde zie info

(7. Ondersteunt momenteel dubbele 5G SIM-kaarten , maar is afhankelijk van netwerkdiensten .Raadpleeg uw aanbieder.)

https://www.oneplus.com/be_nl/nord-2-5g/specs

 

0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Ik heb ook een een antwoord van OnePlus. Volgens hen moet het werken. Ik krijg dus nergens support en kan me zelf ook geen oplossing bedenken 🤔

 

Het juridische aspect was maar een luidop idee, ik bedoel gewoon dat het mij als mens en klant raar lijkt dat Telenet geen contact zou kunnen leggen met OnePlus (als service naar mij toe) om te informeren wat er kan gedaan worden en of het toestel 5G certified is etc,...

Vroeger (in de tijd van iKing en iKong) werd dat nochtans wel gedaan, en voor HDMI handshake issues (HD copy protection) tussen set-top box en TV toestel wordt er ook vanuit Telenet contact gemaakt met de fabrikant (Sony, Panasonic, Philips, Samsung al zeker) om dit door te geven. Waar zit het verschil vraag ik me dan af....

 

Trouwens als je op buitenlandse fora gaat kijken zal je geregeld verhalen vinden dat de telco provider de service geeft om zelf te informeren bij de fabrikant of er gekende (compatibiliteits)issues zijn, nothing new hoor...

 

Screenshot_2022-07-28-09-02-25-03_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg

0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Het verste dat ik ben geraakt is via een app "5G switch" de optie 5G zichtbaar te maken onder "voorkeursnetwerktype"

Screenshot_2022-07-28-09-44-30-60_426a5588c5110cd01d5af17e47adb223.jpg

Als je doorklikt op voorkeursnetwerktype krijg je echter geen geselecteerd netwerk te zien:

 

Screenshot_2022-07-28-09-44-38-53_426a5588c5110cd01d5af17e47adb223.jpg

Of dit een workaround is of niet moet ik nog in het midden laten. Ik heb thuis enkel 4G.

 

Groeten

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

het is gewoon Telenet die in gebreke is. Zij moeten de software instellingen (compatibel) maken voor de gsms en doorsturen.

23960489-301F-4CDA-9B38-882F53C74935.jpeg

Dus Telenet: ik denk niet dat dat zo'n grote moeite is voor jullie om deze instellingen compatibel te programmeren voor de Oneplus Nord2!

Zeker niet voor de kostprijs die wij elke maand betalen.

Maar de vraag is of het Telenet core/essentiele team  dit forum wel volgt! En eerder denkt dat deze gsms allang vervangen zijn voor de 5G deftig is uitgerold...

0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Ik heb de ombudsdienst voor telecommunicatie gecontacteerd en mijn klacht werd ontvankelijk verklaard.

 

Telenet heeft me inmiddels gecontacteerd en nogmaals bevestigd dat het in principe gewoon zou moeten werken. Ze zoeken het nu verder uit wat het issue nog kan zijn... Wordt vervolgd.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawan 

Heb je uw toestel al eens helemaal gereset als nieuw toestel met alle nieuwe updates er op zodat je opnieuw een nieuw toestel hebt zogezegd.???

je kan maar proberen het op te lossen, wel maken dat je al uw nrs opgeslagen hebt en andere belangrijke berichten in de cloud bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Jazeker, allemaal gebeurd;)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawanok dan moet er nog een update gepusht worden door one plus of Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.