Beantwoorden
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Hallo,

 

Ik heb een OnePlus Nord 2 5G gekocht via Telenet, maar heb nog nooit 5G gezien. Ik kom dagelijks op plaatsen waar dit beschikbaar zou moeten zijn en na contact met de klantendienst hebben ze me niet echt een oplossing aangereikt.

 

Onder "voorkeursnetwerktype" bestaat de optie 5G simpelweg niet.

 

Mijn software is up-to-date en ik neem aan dat mijn toestel toch compatibel dient te zijn?

 

Groeten

0 Likes
36 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Hey @padawan 

 

Op welke plaatsen ben je dan al geweest? Want het is nog niet overal volledig uitgerold en zelfs in een gemeente waar je het zou moeten hebben zal het nog afhankelijk zijn waar je precies bent. Ik heb het onlangs heel even kort gehad toen ik van Mechelen naar Antwerpen reed, net voor de Craeybeckxtunnel. Als je links dan ook kijkt zie je duidelijk een RAN-toren staan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Ik kan mis zijn, maar volgens mij zou je op zijn minst 5G moeten kunnen instellen onder voorkeursnetwerktype. Onder mijn Pixel 6 is dat ook zo. (Of 5G effectief zal werken laat ik in het midden.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Hi @FilipD,

Ik heb dit al uitgetest in de regio Leuven/Haasrode en ook in Antwerpen regio Sportpaleis en op nog een aantal plaatsen. Waar ik woon is geen 5G normaal gezien, maar dat verwacht ik ook niet want ik woon nogal ruraal.

De 5G dekking werd nagekeken door de Telenet klantendienst (op het adres te Haasrode, waar ik dagelijks aanwezig was) en in Leuven en dit was in orde...

Het probleem is dat ik effectief de keuze zelfs niet krijg om 5G te selecteren. Mijn toestel reikt maar tot 4G dus ik vermoed toch dat dit een compatibility issue kan zijn tussen de provider en/of simkaart en OnePlus.

Op de klantendienst leek alles in orde zeiden ze (ik heb 5G in mijn abonnement, dekking was in orde, mijn toestel zou compatibel moeten zijn).

Ik kan nog wel eens contact opnemen met Telenet om het verder te onderzoeken indien nodig.

Groeten

0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Dag @sb ,

 

Zoals je zegt, ik vermoed ook dat je minstens 5G moet kunnen selecteren ongeacht of er dekking is of niet...

 

Dit is dus niet het geval.

 

Groeten

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Ik heb contact opgenomen met OnePlus helpdesk. Die melden mij dat Telenet zelf die instellingen moet doorsturen naar de gsm. De 5G staat standaard mogelijk op de gsm. Echter moet ik wel zeggen dat ik volgende tekst heb teruggevonden dat 5g enkel voor de OneUp is en  niet voor de One.

 

Tekst: Internetsnelheid als startpunt De eerste keuze die je maakt is welke internetsnelheid wil je thuis? Met ONE beschik je thuis over een surfsnelheid tot 150 Mbps en onderweg tot maximaal 30 Mbps. ONEup geeft je thuis een surfsnelheid tot 1000 Mbps en onderweg ken je geen beperkingen (5G ready).

 

Zou dit het probleem kunnen zijn? Ik zie de optie 27973FB4-6449-4131-BE6A-435C282096C3.jpegook niet op mijn Nord2, maar ik heb echter wel maar het One abonnement.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@informer 

Zoals je kan lezen is de 5G ook beschikbaar als je One hebt. 

Schermafbeelding 2022-07-26 om 22.52.53.png

 

Maar jou toestel zal door Telenet nog geen ondersteuning hebben , dus je hebt de instellingen nog niet gehad of je woont niet bij een 5G locatie in de buurt. Het is wel zo dat 5G geleidelijk aan uitgerold wordt en dat het zeker niet overal beschikbaar is. Dus moest je niet in een plaats wonen of komen waar dit actief is dan ga je het signaal ook niet ontvangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

 

Dank voor de uitleg, maar een toestel die in die telenet shop verkocht wordt dient zeker en vast wel ondersteuning te krijgen. Anders zou Telenet deze niet mogen toelaten om te verkopen door hun leveranciers! En daar is Padawan denk ik nu de dupe(en anderen)?

(over snelheid 4g  vs 5g zullen we laten rusten one en up)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@informer 

Het is niet gezegd dat Telenet ze niet kan en mag verkopen. Telenet verkoopt al langer toestellen die 5G ondersteuning hebben terwijl de uitrol er niet van was dus toen was er nog eens sprake van 5G. Ze verkopen ook toestellen die geen 5G ondersteuning hebben terwijl het er nu wel is , maar dat is een andere discussie.

Maar ik denk ook niet dat het daar aan ligt inmiddels zullen de 5G instellingen al wel op elke simkaart langzaam doorgevoerd zijn. Waarschijnlijk ben je of woon je in een gebied waar er niks tot geen 5g signaal op te vangen is. 

In dit topic kan je het eens rustig nalezen. Dan kun je eens nalezen of je wel in een 5G gebeid woont of komt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@informer Er was hier enkele weken terug nog zo een geval van een klant dat via Telenet een 5G toestel had gekocht en geen 5G kon ontvangen overal waar er 5G was, die heeft toen Telenet moeten vragen voor die update door te sturen op zijn toestel maar had ook een update ontvangen daarna van Samsung waarbij ik denk dat het langs beide kanten actief moet staan via een update.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

bedankt voor de reacties.

 

Ik ben er nu wel redelijk zeker van, er mist een setting of er is een compatibiliteit issue.

 

Mijn vriendin zit bij mij op hetzelfde One abonnement en heeft een OnePlus Nord (1). Ik zat laatst naast haar, ze had 5g en heeft dus uiteraard ook de mogelijkheid om 5g te kiezen in de settings van het device zelf. Dit is bij mij nog steeds niet het geval.

Dus ja, ik ben de dupe van een smartphone die met 5g uitgerust is, verkocht door een provider die 5g aanbiedt, maar waarvan provider/ fabrikant niet compatibel lijken te zijn.

Ik denk dat het wachten zal zijn op een update... 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

@padawan 

Anders doe eens een berichtje naar Telenet zelf via Messenger of Whatsapp of eens bellen. Daar kan je dan vragen om de instellingen door te geven , dus de instellingen van 5G op je simkaart te pushen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Reeds contact opgenomen met klantendienst. Zal ze eens een DM via Twitter sturen👍

0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Yup, net crosstest gedaan met SIM in OnePlus Nord gen1, perfect 5G (te selecteren).

 

Telenet stuurt me natuurlijk wandelen. Ga maar bij OnePlus informeren vertellen ze me... Maar deze is wel als 5G verkocht en als 5G geadverteerd op de Telenet website... Lijkt me misschien iets voor ombudsdienst telecommunicatie...

0 Likes
padawan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

geen 5G op OnePlus Nord 2 5G

Screenshot_2022-07-27-15-53-20-56_0ce57feeccaa51fb7deed04b4dbda235.jpg

Ik had eerder al DATA naar 1962 gestuurd en settings toch wel zeer grondig nagekeken. Zoals eerder verteld stuurt Telenet me wandelen dus ik bekijk of ik hiervoor een klacht kan formuleren. Vind het gewoon niet kunnen dat ze zelf geen moeite doen dit door te geven aan de vendor.

 

Bedankt voor de hulp allen! Beter geholpen hier dan via hun social media team in elk geval.

0 Likes