Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen

Aangezien er (naar mijn weten) nog geen tijdelijke extra-data opties zijn voor WIGO (wanneer je bv. langere tijd in buitenland zit voor vakantie, studies of werk), vroeg ik me af of je eenvoudig je WIGO 1 maand kan verhogen. 

Een schets

Momenteel hebben we hier WIGO 25 GB met 4 nummers, we zouden deze dan in Juli verhogen naar WIGO 40 GB (voor 1 maand). 

Praktische vragen

  • Online WIGO verhogen gaat makkelijk heb ik gezien, maar als je wil verlagen, staat er "neem contact op met Telenet". 
    • Side note: momenteel hebben we een WIGO van 5 simkaarten, dus zouden we moeten downgraden naar eentje met 2, vandaar misschien de "contacteer Telenet"? 
    • Zou dit dus niet nodig zijn voor een downgrade van WIGO 40 naar WIGO 25 (aangezien beide 5 simkaarten)? 
  • Krijg je niet de "dubbele facturen" (zoals bij het overstappen van WHOPPA naar WIGO het geval was? 
  • Of werkt Telenet toevallig al aan een oplossing voor deze zomer om extra data opties aan te bieden @Suzy ? 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen

@m-jan20  u kan en mag eens per maand de Wigo verhogen of verlagen naar uw noden. U heeft nu een Wigo 25 met 4 nummers dus omzetten naar een Wigo 40 gaat makkelijk. Moest u lager uitkomen dan de huidige 4 nummers dient u zeker contact op te nemen met de klantendienst. Omdat u nu 4 nummers in gebruik heeft en ineens zou gaan naar 2 nummers is dus schrapping van de andere nummers. Neem aan dat dit niet de bedoeling is daarom de klantendienst bellen. Ook een tijdelijke verhoging of verlaging voor 2 nummers is niet mogelijk omdat alles in 1 pakket zit bij u in de Wigo. Denk dat het beste is om naar de Wigo 40 te gaan voor alle simkaarten en dan wanneer nodig terug te gaan naar de Wigo 25.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen

Dacht dat je 1 keer per jaar een maand kosteloos naar een wigo hoger kon gaan, als de datapot op is krijg je de keuze : stoppen met surfen, abonnement aanpassen of eenmalig verhogen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen

Eigenlijk zit het een beetje zo. Als je merkt, halfweg de periode dat je er niet komt kan je onmiddelijk instappen in het hogere abonnement en moet je eigenlijk niets bij betalen voor de resterende periode.

Het is dan de kunst om net voor het einde van die periode terug te vallen naar je vorige abonnement. Van zodra je 1 dag in de nieuwe periode zit wordt dit aangerekend en geldt dit voor de ganse periode ongeacht of in binnen die periode opzegt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen

Je krijgt de keuze voor de eenmalige verhoging pas als je abo op 90% verbruik zit! 1x geldig per 12 maanden btw 😜

 

Je kan dan kosteloos je maand afmaken met een extra 15gb, in dit voorbeeld dan toch... Daarna ga je terug naar je huidige bundel! 

 

Je kan een upgrade naar een hogere wigo vragen met ingang datum de start van je nieuwe maand! 

Doe dit enkele dagen voor de start! 

 

Je kan namelijk maar 1 maal per maand je wigo verhogen of verlagen... 

 

Naar het einde van deze speciale maand toe vraag je dan een downgrade! Deze gebeurd sowieso pas als je nieuwe maand begint... 

 

Een upgrade laten ze onmiddellijk doorlopen en downgrade pas bij de start van je nieuwe maand! 

 

Als je het op deze manier doet heb je amper een tussen-aanrekening omdat je exact op de opmaakdatums omgaat van bundel 😉

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen

Bedankt voor de gedetailleerde reacties! Ik wist dat je vroeger inderdaad 1 maand gratis WIGO kon verhogen als je huidige WIGO data op was, maar weet niet meer of dit nu nog is. 

 

Over het perfect timen van opzeggen van verhoogde WIGO; interessant, maar is nog beetje onduidelijk en vaag. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen


@m-jan20  schreef:

...

  • Of werkt Telenet toevallig al aan een oplossing voor deze zomer om extra data opties aan te bieden @Suzy ? 

@m-jan20 daar heb ik zelf nog niets over vernomen. Maar als dit zo zou zijn, dan zal Telenet hier zeker over communiceren. Het eenmalig gratis overschakelen naar een grotere pot data (grotere WIGO) kan nog altijd, zie hier.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

mobiele data WIGO tijdelijk verhogen


@Suzy  schreef:

@m-jan20  schreef:

...

  • Of werkt Telenet toevallig al aan een oplossing voor deze zomer om extra data opties aan te bieden @Suzy ? 

Het eenmalig gratis overschakelen naar een grotere pot data (grotere WIGO) kan nog altijd, zie hier.


Ik kan me herinneren dit ooit is gedaan te hebben (maar geen idee wanneer dit was, dit kan al meer dan een jaar geleden zijn). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes