24781
netweters
|
152650
antwoorden
|
20727
vragen
|
ik heb nieuwe GSM en kan sindsdien geen sms versturen/ontvangen. alle contacten staan nochtans juist ingesteld met +32.... .Als ik bericht wil opstellen krijg ik bovenaan 'geen sms-verbinding'. ik vind nergens terug waar ik SMSC nr moet invoeren....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik veronderstel dat je een Telenet simkaart hebt? Normaal komen de instellingen automatisch in je telefoon te staan. Mss je handleiding eens lezen van de Motorola? Het kan zijn dat je deze zelf moet invoeren.
Anders kijk hier eens.
of hier
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/
Heb je de Mobile Configurator van Telenet al geprobeerd?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/
Oei! Handleiding lezen dan. En dan gaan kijken op de eerste link die ik gepost heb.
@BertG Uw toestel werkt met veronderstel ik Android 8 (Oreo). Ik ga ervan uit dat de instellingen die je moet hebben eerder Android afhankelijk zijn dan van de fabrikant.
Probeer het volgende: ga naar de link die @StefaanH gegeven heeft (mobile configurator), kies Samsung en zoek dan het model A6. Volg deze instructies. Als eerste stap kan je wel direct naar Berichten gaan.
Je kan uiteraard ook met andere modellen proberen, maar van de Samsung Galaxy A6 weet ik dat het (nog altijd) een Android 8 is.
Hier een Engelstalige handleiding maar ik heb ze vlug eens overlopen en kan niet echt iets vinden over de invoering van het SMSC. Normaal, de dag van vandaag gaat dit automatisch via de simkaart.
Ja zo moest je het vroeger meestal, doen hee.
Maar normaal gezien staan vandaag heden ten dag al deze gegevens op je simkaart en herkent de telefoon deze (normaal) automatisch. En dit bij elke provider.
Ik heb voor de gein dat nummer eens gebeld, wel met mijn iPhone, en krijg als antwoord: dit nummer is niet in gebruik. Maar ik kan sms’en dus heb het niet nodig.
@Domi1963 schreef:Ik heb voor de gein dat nummer eens gebeld, wel met mijn iPhone, en krijg als antwoord: dit nummer is niet in gebruik. Maar ik kan sms’en dus heb het niet nodig.
Dat is ook enkel voor Android phones, je moet er niet echt naar bellen, maar wel invullen en dan verschijnt een geheim Android menu.
Hallo allemaal,
Bedankt om mij verder te helpen.
Uiteindelijk werd het opgelost door een tweede berichtenapp te installeren. Deze werkte onmiddellijk. Daarna de eerste app getest en deze werkte nu wel. De tweede app opnieuw verwijderd. En alles is zo nog opgelost geraakt. 😄😄 Bedankt allemaal!
@BertG schreef:Hallo allemaal,
Bedankt om mij verder te helpen.
Uiteindelijk werd het opgelost door een tweede berichtenapp te installeren. Deze werkte onmiddellijk. Daarna de eerste app getest en deze werkte nu wel. De tweede app opnieuw verwijderd. En alles is zo nog opgelost geraakt. 😄😄 Bedankt allemaal!
Graag gedaan hoor, maar uiteindelijk heb je zelf een oplossing gevonden . Pluim voor jezelf dus
EDIT: ik heb dan ook maar uw eigen post als "oplossing" aangeduid.