Beantwoorden
BertG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

ik heb nieuwe GSM en kan sindsdien geen sms versturen/ontvangen. alle contacten staan nochtans juist ingesteld met +32.... .Als ik bericht wil opstellen krijg ik bovenaan 'geen sms-verbinding'. ik vind nergens terug waar ik SMSC nr moet invoeren....

0 Likes
12 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

Ik veronderstel dat je een Telenet simkaart hebt? Normaal komen de instellingen automatisch in je telefoon te staan. Mss je handleiding eens lezen van de Motorola? Het kan zijn dat je deze zelf moet invoeren.

Anders kijk hier eens.

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobil...

of hier

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/

Never trust in Dust
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

@BertG 

 

Heb je de Mobile Configurator van Telenet al geprobeerd?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

@StefaanH 

 

Dit specifieke toestel is (nog) niet opgenomen in de mobile configurator.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

Oei! Handleiding lezen dan. En dan gaan kijken op de eerste link die ik gepost heb.

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

@BertG  Uw toestel werkt met veronderstel ik Android 8 (Oreo). Ik ga ervan uit dat de instellingen die je moet hebben eerder Android afhankelijk zijn dan van de fabrikant. 

Probeer het volgende: ga naar de link die @StefaanH gegeven heeft (mobile configurator), kies Samsung en zoek dan het model A6. Volg deze instructies. Als eerste stap kan je wel direct naar Berichten gaan.

 

Je kan uiteraard ook met andere modellen proberen, maar van de Samsung Galaxy A6 weet ik dat het (nog altijd) een Android 8 is. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

Hier een Engelstalige handleiding maar ik heb ze vlug eens overlopen en kan niet echt iets vinden over de invoering van het SMSC. Normaal, de dag van vandaag gaat dit automatisch via de simkaart.

 

https://motorola-global-en-roe.custhelp.com/ci/fattach/get/3567938/1529592635/redirect/1/filename/mo...

Never trust in Dust
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

  • Open de Telefoon-app
  • Bel naar *#*#4636#*#*
  • Verander de nummer van SMSC naar +32468146810 of 0032468146810 of 0468146810

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

@Area57_1 

Ja zo moest je het vroeger meestal, doen hee.Smiley Vrolijk

Maar normaal gezien staan vandaag heden ten dag al deze gegevens op je simkaart en herkent de telefoon deze (normaal) automatisch. En dit bij elke provider. Smiley Knipoog

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

@Area57_1 

Ik heb voor de gein dat nummer eens gebeld, wel met mijn iPhone, en krijg als antwoord: dit nummer is niet in gebruik. Maar ik kan sms’en dus heb het niet nodig.

Never trust in Dust
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen


@Domi1963  schreef:

@Area57_1 

Ik heb voor de gein dat nummer eens gebeld, wel met mijn iPhone, en krijg als antwoord: dit nummer is niet in gebruik. Maar ik kan sms’en dus heb het niet nodig.


Dat is ook enkel voor Android phones, je moet er niet echt naar bellen, maar wel invullen en dan verschijnt een geheim Android menu.

0 Likes
BertG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen

Hallo allemaal,

 

Bedankt om mij verder te helpen. 

Uiteindelijk werd het opgelost door een tweede berichtenapp te installeren. Deze werkte onmiddellijk. Daarna de eerste app getest en deze werkte nu wel. De tweede app opnieuw verwijderd. En alles is zo nog opgelost geraakt. 😄😄 Bedankt allemaal! 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mototola G6 plus kan geen sms versturen/ontvangen


@BertG  schreef:

Hallo allemaal,

 

Bedankt om mij verder te helpen. 

Uiteindelijk werd het opgelost door een tweede berichtenapp te installeren. Deze werkte onmiddellijk. Daarna de eerste app getest en deze werkte nu wel. De tweede app opnieuw verwijderd. En alles is zo nog opgelost geraakt. 😄😄 Bedankt allemaal! 


Graag gedaan hoor, maar uiteindelijk heb je zelf een oplossing gevonden . Pluim voor jezelf dus Smiley Knipoog

 

EDIT: ik heb dan ook maar uw eigen post als "oplossing" aangeduid. Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.