Beantwoorden
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

sms versturen lukt niet

Hoi, hier ben ik nog eens (met een probleempje)

Tot hiertoe had ik nog nooit een sms bericht verstuurd, echt waar.

Ontvangen wel, zoals een bevesteging van de bank of afspraak. , maar daar antwoord je dus niet op.

Nu is er iemand die persé berichtjes wil versturen naar mij ipv te bellen.

Ik krijg die berichten wel aan en kan een antwoord opmaken maar verzenden lukt niet.

Steeds melding "verzenden mislukt". Ook als ik zelf een bericht verstuur naar iemand anders.

Heb alles ingesteld volgens de telenet "mobile configuratie".

Dus ook de verschillende nummer invoeren 0032..... en +32..... getest, zowel in de instelling (sms centrale) als in mijn contacten.

Mijn toestel: Samsung Galaxy A5 (2016) - Android 5.0 (Lollipop).

Iemand een oplossing of idee? Alvast bedankt

Peter

 

0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

sms versturen lukt niet

Heb je al eens gekeken of het nummer dat je gebruikt wel correct is zoiets als +32476123456. Dus kruisje, landnummer, prefix zonder de nul, nummer. Eventueel aanpassen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms versturen lukt niet

Heb je deze instellingen gevolgd?

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

sms versturen lukt niet

Ja dat is de instelling die ik gevolgd heb en ja al de nummer config's getest (0032 en +32 etc)

maar niks helpt

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms versturen lukt niet

Heb je uw toestel al eens opnieuw opgestart?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms versturen lukt niet

@Pa 

 

Misschien heeft het er niets mee te maken, maar je zegt een A5 van 2016 met Lollipop? Mijn A3 van 2016 had Nougat, dus de 7. 

Ik zou de upgrade wizard eens starten, dat zal nooit schaden. Of het probleem daarmee opgelost gaat zijn weet ik niet, maar ik zou het in ieder geval al doen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

sms versturen lukt niet

@StefaanH 

Het was te proberen. Er staat nu Android 7.0 (nougat) op maar probleem blijft.

Zal morgen eens langs telenet winkel gaan, op hoop van ....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

sms versturen lukt niet

Kan je het versturen van sms ergens geblokkeerd hebben? Ik vind het eigenaardig dat je geen sms kunt versturen naar niemand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms versturen lukt niet

Mijn vraag kan misschien belachelijk of overdreven overkomen, maar voor de volledigheid: is het een sim kaart van Telenet?

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

sms versturen lukt niet

@igvfer  Ik heb dat toestel al 3 jaar en nog nooit een SMS verzonden. Het zou kunnen dat ik dat ergens geblokkeerd of niet geactiveerd heb maar zou niet weten waarom en ook niet waar?

@janne_man  Het is een telenetkaart en bij de instelling van sms staat dat nummer van de sms-centrale van telenet (automatisch,ik heb dat er niet ingezet).

Ik heb wel dat nummer al enkele keren aangepast en telkens opnieuw opgestart zoals beschreven op de site van telenet.

  • Hier volgen de instructies voor het instellen van de sms-centrale van Telenet.

Let op: werkt 0032468146810 niet, voer dan +32468146810 in. Ben je in het buitenland? Voer dan 00324750004179100 of +324750004179100 in.

 

Niets daarvan werkt

Ik heb ook nagezien of er geen nummers,woorden of zinnen staan in "Berichten Blokkeren"

en dat is ook niet het geval.

 

4G heb ik wel uitstaan maar dat kan daar toch niets aan doen.

 

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

sms versturen lukt niet

Ik kan mij vergissen maar sms/mms is voor mij data en dus vraag ik mij af of "mobiele gegevens" niet gewoon (moeten) aanstaan?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/device/samsung/galaxy-a5-2016-androi...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

sms versturen lukt niet

Voor MMS wel, maar niet voor SMS.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms versturen lukt niet

@Pa  door de reactie van @sb dacht ik er plots aan dat in bepaalde gevallen sms'en omgezet worden in een mms. Zeer onlangs had ik daarover iets gelezen en dat staat hier op de Netweters.

 

Tot voor ik dat gelezen had, kende ik enkel de verzending van meerdere sms'en als de tekst te lang was. De maximale lengte hangt af van de codering. Met 7 bit's codering is het het langst (160 ?), dan volgt de 8 bit's codering (140 ?) en dan de 16 bit's (70 tekens codering). Tekens met accenten en zeker smileys worden in een 16 bit's codering verstuurd. 

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

sms versturen lukt niet

Kijk eens onder "Mijn Telenet" (Misschien werkt deze link)
dan bij Telefonie naar "Mobiel verbruik onder controle houden"
Dan zoek je "Stel oproepblokkering in"
Daar staat wat je allemaal kunt blokkeren of toestaan, zoals onder algemeen:
- inkomende oproep
- uitgaande oproep
- inkomende sms'en
- uitgaande sms'en
- Mobile internet
...

Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

sms versturen lukt niet

@janne_man  op het aangekregen bericht heb ik enkel "ok tot straks" geantwoord.

Op de zelf verzonden berichten enkel "test" en ook geen smoelekes gebruikt.

Heb die handcent geprobeerd en de autoconvertie uitgezet maar ook dat werkt niet

krijg evengoed de melding "mislukt" maar dan in het engels

Ik wou vandaag langs telenet winkel gaan maar dat lukt niet, zal voor morgen zijn.

 

Het zou echt moeten lukken. Ik ben gehandicapt en woon nu in een zorgbedrijf, de meeste mensen hier versturen sms in plaats van te bellen (voor de kosten denk ik)

Als ze in de winkel iets kunnen oplossen laat ik het zeker weten.

0 Likes