Beantwoorden
FilipV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

voicemail reacties uitschakelen

Hallo,

 

Ik weet dat je de tijd van de voicemail kan instellen met de code **61*5550**aantal seconden#

maar dan is het minimum nog steeds 5 seconden.  Ik zou die op 0 willen instellen.

 

Dus ik zeg iets in de zin van 'Ik kan niet opnemen, ik bel u terug; u kan geen boodschap inspreken.'

En dan zou dat ook effectief niet mogelijk mogen zijn.

 

Bedankt.

0 Likes
10 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

voicemail reacties uitschakelen

Dit zou je vanop de GSM zelf misschien kunnen doen, door middel van auto-reject. Hier is een voorbeeld hoe je dit bij een Samung Android GSM kunt doen:

https://www.samsung.com/my/support/mobile-devices/how-do-i-reject-block-an-incoming-call-on-my-samsu...

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

voicemail reacties uitschakelen

@FilipV  

De simpelste weg is dan eigenlijk je voicemail in zijn geheel gewoon uitzetten. Het minimum is 5 seconden als je de voicemail gebruikt lager zal niet gaan dat is dan uit zetten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

voicemail reacties uitschakelen

Bedankt voor je reactie, maar dat wil ik net niet: het is nodig om een boodschap mee te geven.

0 Likes
FilipV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

voicemail reacties uitschakelen

Bedankt, maar dat is niet wat ik zoek: bij deze oplossing ga je actief een call weigeren door deze rechtstreeks naar je VC te sturen.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

voicemail reacties uitschakelen


@FilipV  schreef:

Ik weet dat je de tijd van de voicemail kan instellen met de code **61*5550**aantal seconden#

maar dan is het minimum nog steeds 5 seconden.  Ik zou die op 0 willen instellen.


De code **61*5555*aantal seconden# heeft niets te maken met wat jij wilt.

Met de bovengenoemde code bepaal je de wachttijd waarna de voicemail geactiveerd wordt (tussen 5 en 30 seconden).

Met andere woorden: de tijd dat het belsignaal overgaat (aantal keer bellen) voor de voicemail de oproep beantwoordt.

 

Wat jij eigenlijk wilt, is dat de oproeper géén boodschap kan inspreken, met andere woorden: je wilt de duur van de opgenomen boodschap verlagen naar 0 seconden.

 

Dat is bij mijn weten bij Telenet niet mogelijk...

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Berichtendienst%20mobiel...

 

Het enige wat je kan doen is duidelijk maken in je begroeting dat ze geen bericht kunnen achterlaten.

  • Negeer gewoon de ingesproken berichten, niet beluisterde berichten worden toch automatisch gewist na 14 dagen.
  • Deactiveer de melding per sms, dan wordt je ook niet meer gestoord als er toch nog iemand iets ingesproken heeft.

 

FilipV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

voicemail reacties uitschakelen

Bedankt voor de verduidelijking rond het gebruik van de code: dat had ik helemaal anders begrepen.

 

Ik vrees dat je suggestie inderdaad de enige mogelijkheid is: gewoon niet beluisteren.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

voicemail reacties uitschakelen

Ah, ik begrijp het misverstand nu. Je dacht dat de code de maximale lengte aangeeft van het bericht wat men kan achterlaten. Dat is niet het geval, het betreft het aantal rings alvorens voicemail de oproep beantwoord.

Dit kan niet korter zijn dan 5 rings. Omdat ik dacht dat je dit naar 0 wilde zetten advieseerde ik de auto-reject, dan zal de voicemail direkt overnemen.

 

In dit geval kun je inderdaad misschien gewoon de standaard voicemail gebruiken, en in je eigen mededeling aangeven dat berichten niet beluisterd worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

voicemail reacties uitschakelen

@FilipV Je zou onderstaande kunnen gebruiken, dan stuur je alle oproepen direct naar je voicemail. Zo krijg je ook de notificaties maar stuur je de beller direct naar je voicemail ipv dat je deze opneemt.

  • Aanzetten? Bel **21*doorschakelnummer#
  • Uitzetten? Bel ##21#

Goed om te weten: wil je checken of de oproepdoorschakeling nog aanstaat? Bel *#21#

De andere oplossing is gewoon de voicemail afzetten en een quick response sturen met bijvoorbeeld de tekst, ik ben nu niet bereikbaar, ik bel je later terug...


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

voicemail reacties uitschakelen

Bedankt voor het meedenken, maar dat is net wat ik NIET wil: ik wil niet dat mijn VM gebruikt wordt, laat staan dat men er direct op terecht komt.

Een sms-replybericht sturen doe ik wel, maar dat kan niet altijd.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

voicemail reacties uitschakelen


@Arnie  schreef:

Dat is niet het geval, het betreft het aantal rings alvorens voicemail de oproep beantwoord.

Dit kan niet korter zijn dan 5 rings.


Je bedoelt 5 seconden, niet 5 rings 😊 (1 beltoon is ongeveer 5 seconden)

 

PS. Eigenlijk kan je het ook op 0 seconden zetten (dus onmiddellijk naar de mailbox).

Maar dan moet je de code **21 gebruiken i.p.v. **61 (vb **21*5550#) 😉.

0 Likes