24776
netweters
|
152625
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo,
Ik weet dat je de tijd van de voicemail kan instellen met de code **61*5550**aantal seconden#
maar dan is het minimum nog steeds 5 seconden. Ik zou die op 0 willen instellen.
Dus ik zeg iets in de zin van 'Ik kan niet opnemen, ik bel u terug; u kan geen boodschap inspreken.'
En dan zou dat ook effectief niet mogelijk mogen zijn.
Bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit zou je vanop de GSM zelf misschien kunnen doen, door middel van auto-reject. Hier is een voorbeeld hoe je dit bij een Samung Android GSM kunt doen:
De simpelste weg is dan eigenlijk je voicemail in zijn geheel gewoon uitzetten. Het minimum is 5 seconden als je de voicemail gebruikt lager zal niet gaan dat is dan uit zetten.
Bedankt voor je reactie, maar dat wil ik net niet: het is nodig om een boodschap mee te geven.
Bedankt, maar dat is niet wat ik zoek: bij deze oplossing ga je actief een call weigeren door deze rechtstreeks naar je VC te sturen.
@FilipV schreef:Ik weet dat je de tijd van de voicemail kan instellen met de code **61*5550**aantal seconden#
maar dan is het minimum nog steeds 5 seconden. Ik zou die op 0 willen instellen.
De code **61*5555*aantal seconden# heeft niets te maken met wat jij wilt.
Met de bovengenoemde code bepaal je de wachttijd waarna de voicemail geactiveerd wordt (tussen 5 en 30 seconden).
Met andere woorden: de tijd dat het belsignaal overgaat (aantal keer bellen) voor de voicemail de oproep beantwoordt.
Wat jij eigenlijk wilt, is dat de oproeper géén boodschap kan inspreken, met andere woorden: je wilt de duur van de opgenomen boodschap verlagen naar 0 seconden.
Dat is bij mijn weten bij Telenet niet mogelijk...
Het enige wat je kan doen is duidelijk maken in je begroeting dat ze geen bericht kunnen achterlaten.
Bedankt voor de verduidelijking rond het gebruik van de code: dat had ik helemaal anders begrepen.
Ik vrees dat je suggestie inderdaad de enige mogelijkheid is: gewoon niet beluisteren.
Ah, ik begrijp het misverstand nu. Je dacht dat de code de maximale lengte aangeeft van het bericht wat men kan achterlaten. Dat is niet het geval, het betreft het aantal rings alvorens voicemail de oproep beantwoord.
Dit kan niet korter zijn dan 5 rings. Omdat ik dacht dat je dit naar 0 wilde zetten advieseerde ik de auto-reject, dan zal de voicemail direkt overnemen.
In dit geval kun je inderdaad misschien gewoon de standaard voicemail gebruiken, en in je eigen mededeling aangeven dat berichten niet beluisterd worden.
@FilipV Je zou onderstaande kunnen gebruiken, dan stuur je alle oproepen direct naar je voicemail. Zo krijg je ook de notificaties maar stuur je de beller direct naar je voicemail ipv dat je deze opneemt.
Goed om te weten: wil je checken of de oproepdoorschakeling nog aanstaat? Bel *#21#
De andere oplossing is gewoon de voicemail afzetten en een quick response sturen met bijvoorbeeld de tekst, ik ben nu niet bereikbaar, ik bel je later terug...
Bedankt voor het meedenken, maar dat is net wat ik NIET wil: ik wil niet dat mijn VM gebruikt wordt, laat staan dat men er direct op terecht komt.
Een sms-replybericht sturen doe ik wel, maar dat kan niet altijd.
@Arnie schreef:Dat is niet het geval, het betreft het aantal rings alvorens voicemail de oproep beantwoord.
Dit kan niet korter zijn dan 5 rings.
Je bedoelt 5 seconden, niet 5 rings 😊 (1 beltoon is ongeveer 5 seconden)
PS. Eigenlijk kan je het ook op 0 seconden zetten (dus onmiddellijk naar de mailbox).
Maar dan moet je de code **21 gebruiken i.p.v. **61 (vb **21*5550#) 😉.