Beantwoorden
WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Play Sports 5/Premier League Champions League

In navolging van een melding door @Hofkens in Uitzendingen Europees voetbal 24-25 

De Champions League uitzendingen op Play Sports Premier League (of is het nu toch Play Sports 5?) morgen en overmorgen hebben een verkeerde starttijd.

De matchen beginnen om 20:55 maar staan in de TV-gids om 22:00 (lijkt op een tijdzone probleem, vraag me dan af of de andere uitzendingen op de zender ook niet met een uur vertraging in de TV-gids staan)

Sportkalender - Play Sports 

Ten slotte zie ik dat alle beschrijvingen op deze zender in het Engels staan, aangezien het om een Play Sports zender gaat zou ik deze toch gewoon in het Nederlands verwachten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
15 reacties
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! De magic number! Even demarreren...

Dag @WG94,

Dank om dit door te geven!

Ik heb contact opgenomen met de mensen van Play Sports, want ook op playsports.be staan deze matchen om 22u. Zou dus goed kunnen dat dit zo van bij de bron kwam.

Ken zelf weinig van voetbal, maar het lijkt mij dat de aangekondigde teams voor morgen (die ik NIET ga proberen te typen 😋) pas woensdag spelen. Ook dat nog eens nagevraagd, want ik heb (nog) geen toegang tot hun brondata.

Je opmerking over de taal, tenslotte, klinkt me niet onterecht. Heb dat ook nog eens nagevraagd 😉

Groeten en geniet van de matchen,

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter

Hey @WG94,

De mensen van Play Sports lieten intussen weten dat er voor beide matchen een foutje gemaakt was met de omzetting van de uren naar GMT. Je zat er dus niet naast...
Men heeft die nu gecorrigeerd in de brondata en ik sta in contact met de aggregator om die update hopelijk nog op tijd te verwerken.

Nogmaals bedankt voor de melding he!

Groeten,
Carl

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@CarlAtTelenet  schreef:

De mensen van Play Sports lieten intussen weten dat er voor beide matchen een foutje gemaakt was met de omzetting van de uren naar GMT. Je zat er dus niet naast...
Men heeft die nu gecorrigeerd in de brondata en ik sta in contact met de aggregator om die update hopelijk nog op tijd te verwerken.

@CarlAtTelenet betekent dit dat er bij de volgende tv-gids update (vannacht neem ik aan) een update zal volgen waardoor de matchen correct ingepland zullen staan?

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter

Dag @Hofkens!

Da's alvast de bedoeling! Maar of die timing ook effectief gehaald wordt, zullen we pas morgen weten... Ik zie namelijk nog geen update in de binnenkomende data, en de werkdag, ook bij onze aggregator, loopt ten einde.

Groeten,
Carl

K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

@CarlAtTelenet De Telenet TVgids heeft deze nacht een update gekregen en voor vandaag en morgen staat alles netjes op Play sports 4. 5 (PL) en Golf, achter elkaar.

Dank je wel.

Hofkens

De uren zijn inderdaad aangepast vannacht, maar de wedstrijden zelf komen nog niet echt overeen. Zo is vanavond Bodo/Glimt - Rode Ster Belgrado op Play Sports 5 terwijl de tv-gids nog Midtjylland - Bratislava van morgen vermeld. Het omgekeerde is dan ook het geval voor morgenavond op Play Sports 4.

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter

Dag @Hofkens,

Inderdaad - da's niet zoals uefa.com de matchen oplijst.

Het vreemde is dat dit ook verkeerd in de brondata staat. Ik ben aan het checken met de mensen van Play Sports.

Groeten,
Carl

K-330
Experienced Veelweter

Is het ondertussen in kannen en kruiken?

0 Likes
Hofkens

@K-330  schreef:

Is het ondertussen in kannen en kruiken?

Het is voor vanavond nog niet opgelost alleszins. Maar hier kan Carl volgens mij weinig aan veranderen omdat hij in staat voor de tv-gids bij Telenet zelf van alle zenders en dit dus foutief wordt aangeleverd door Play Sports. Net zoals de uitzendingen starten om 20.55 uur en vanavond de uitzending enkel op Play Sports 4 om 20.55 uur staat gepland en de andere 2 wedstrijden (Play Sports 5 en Play Sports Golf) stipt om 21.00 uur. Dit wordt normaal foutief aangeleverd door de verantwoordelijken binnen Play Sports.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter

Dag @Hofkens en @K-330,

Klopt inderdaad: er was iets fout gelopen aan de bron. Ik vermoed dat de -voor velen althans nog- verlofperiode hier meespeelde.

Er is nog gekeken om dit recht te zetten, maar dit bleek binnen de korte window helaas niet meer mogelijk...
Onze aggregator kan enkel doorgeven wat de bron aanbiedt: zij handelen zoveel mogelijk in 'pass through' modus, waarbij de bron (broadcaster) oplegt wat er in zijn schedule komt te staan.

Hopelijk hebben jullie de gewenste matchen tóch kunnen meepikken!

Groet,
Carl

0 Likes
K-330
Experienced Veelweter

Hey @CarlAtTelenet Hier niks van de matchen kunnen volgen (zowel di en wo niet), omdat er alleen een abo op Play sports 1-3 hebben via Dazn (voorlopig). Ik denk dat er ook andere mensen zijn die het helaas niet konden volgen. 

Wat het ook moge zijn en waarom het alleen op play sports 4-6 en niet op PS 1-3; wat voor een reden ook is (onenigheid met Dazn?), is een raadsel. Een gemiste kans in het aanbieden van alle matchen van de CL voor alle klanten van Dazn, die play sports hebben.

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter

Hey @K-330,

Ik begrijp je frustratie maar kan hier zelf helaas niets zinvols over zeggen... Jammer wel dat je deze matchen niet kon volgen!

Carl

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@CarlAtTelenet @K-330 

Ik vrees een rechtenkwestie dat enkel voor Telenet geld en voor DAZN niet.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens

@K-330  schreef:

Wat het ook moge zijn en waarom het alleen op play sports 4-6 en niet op PS 1-3; wat voor een reden ook is (onenigheid met Dazn?), is een raadsel. Een gemiste kans in het aanbieden van alle matchen van de CL voor alle klanten van Dazn, die play sports hebben.

@K-330 Ook komende week zal de Champions League enkel te bekijken zijn via Play Sports 4 en 5.

@CarlAtTelenet Het ziet ernaar uit dat de tv-gids voor volgende dinsdag en woensdag volledig klopt aangezien vtm2 opnieuw dezelfde wedstrijden zal uitzenden als de voorbije speeldag (Galatasaray - Young Boys op dinsdag en Slavia Praag - Lille op woensdag). Het lijkt me dus correct dat momenteel Sparta Praag - Malmö en Salzburg - Dynamo Kyiv gepland staan op dinsdag om 20.50 uur op Play Sports 4 en 5 en op woensdag Qarabag - Dinamo Zagreb om 18.40 uur op Play Sports 4 en dan om 20.55 uur Rode Ster Belgrado - Bodo/Glimt op Play Sports 4 en om 20.50 uur Slovan Bratislava - Midtjylland op Play Sports 5.

Ook de terugmatchen uit de Conference League van AA Gent en Cercle Brugge volgende week woensdag en donderdag staan ondertussen in de tv-gids die beiden op vtm2 zullen uitgezonden worden. Dit was gisteren (donderdag) ook nog niet het geval)