Beantwoorden
FAD
Freshman Meerweter
Berichten: 135
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Goed bezig!

TV-gids - geen korte inhouden voor de DPG zenders sinds

Hallo, 

Is het normaal dat er sinds 15.05.23 geen korte inhouden staan bij de programma's aub ?

 

FAD_0-1683105404698.png

 

17 reacties
FAD
Freshman Meerweter
Berichten: 135
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Goed bezig!

TV-gids - geen korte inhouden voor de DPG zenders sinds

Het is niet omdat het door een manueel editoraal proces moeten, dat 12 dagen moet aanvaard worden, 13 zou zelfs al niet moeten aanvaard worden, maar dat wordt dan weeral uitgelegd door een verschil in tijdzone.

Daarenboven had ik begrepen dat dergelijke problemen hier moesten/mochten gemeld worden.

Dus bij deze.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1123
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

TV-gids - geen korte inhouden voor de DPG zenders sinds

Of het aanvaardbaar is laat ik in het midden.

Ik denk persoonlijk dat het EPG team meer heeft aan meldingen over problemen die ze nog niet weten (verkeerde film/serie; ontbrekende inhouden bij reeds verwerkte data, ...), dan elke week een reminder van iets wat gekend is.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

TV-gids - geen korte inhouden voor de DPG zenders sinds

Klopt helemaal. Bij het continu samenstellen van de TV Gids-data zijn veel partijen betrokken: veel broadcasters (met elk hun eigen redactie- en aanleverschema, waar veel factoren bij betrokken zijn), onze aggregator (bij wie al die data ook nog moet geparsed en in veel gevallen manueel verwerkt moet worden), werkdagen/weekends/verlengde weekends, enzovoort. Elk van die partijen doet haar best om alles tijdig aan te leveren en erdoor te krijgen, maar dat lukt niet altijd helemaal zoals verhoopt. Da's eigen aan het beestje.

Vanuit Telenet doen we continu ons best om de partijen op elkaar af te stemmen, samen met onze metadata-aggregator, maar soms botsen we voor sommige broadcasters of kanalen eens op een dipje. In de meeste gevallen wordt die "EPG horizon" snel daarna weer aangevuld met het normaal aantal dagen, maar in bepaalde gevallen zorgen soms achterliggende problemen (veranderde processen of data-structuren, IT-problemen, mankracht) dat dit wat langer kan duren.

Ik spreek voor mezelf, maar mijn grootste focus ligt op de korte termijn: die moet accuraat zijn, want die is het belangrijkst en meest relevant voor veruit het grootste deel van onze gebruikers. Voor de langere termijn betrachten we een zo ver mogelijke "EPG horizon", maar zijn we zoals gezegd afhankelijk van veel partijen. We monitoren voortdurend al onze kanalen en wanneer we aanhoudende afwijkingen zien, proberen we preventief te mediëren en een oplossing te zoeken. Wat natuurlijk opnieuw niet betekent dat dat 'gat' in alle gevallen snel weer dicht gereden kan worden.

Of, om het beknopt te zeggen, EPG-data is een enorm dynamisch gegeven. Onze ambitie is zoveel mogelijk toekomstige data aan te bieden, maar daarin spelen zeer veel factoren en actoren een rol.

Wat niet wil zeggen dat afwijkende observaties niet mogen gemeld worden. Al zullen die zich in de meeste gevallen zelf weer oplossen, en houden we zelf ook een oogje in het zeil.

Heel concreet over de DPG-kanalen: dit is gekend, er is communicatie gevoerd en we trachten dit op te lossen 🙂

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet