24651
netweters
|
151394
antwoorden
|
20596
vragen
|
Hallo,
Is het normaal dat er sinds 15.05.23 geen korte inhouden staan bij de programma's aub ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is door het doorsturen naar het andere land en uploaden in het systeem dat er 2 a 3 dagen verloren gaat vermoed ik, is nooit geen 14 dagen meer, en misschien dat dpg media nog niet alle info op tijd heeft doorgestuurd.
Dankuwel, maar dat is mijn punt niet.
De aflevering staat wel degelijk aangekondigd, met 2 à 3 dagen tijd verloren weliswaar, maar er staat geen uitleg bij van de aflevering zelf cfr mijn print screen.
DIt is al de tweede week op rij dat dit probleem zich voordoet, vorige week was dat ook met de aflevering van 8 mei, na enkele dagen staat die inhoud er dan weer wel.
Er is duidelijk een probleem met die interface.
Wel ... ik lees graag de korte inhoud, daarom kijk ik naar de tv-gids 😉
Snap ik, lees het ook soms graag eens, maar als DPG media waar vtm van uitmaakt die info te laat doorgeeft dan kunnen ze die er niet op zetten, dan wordt zo standaard bericht opgezet.
Dus heb ik VTM ook verwittigd 😉
Als andere tv-gidsen ondertussen wél de correcte inhouden kunnen publiceren, dan ligt dit probleem hier wel degelijk aan een fout in de interface tussen DPG en Telenet denk ik
@FAD ik heb jouw onderwerp verplaatst naar de groep TV-gids meldingen. Hier lezen de collega's die ermee bezig zijn ook mee. Probeer altijd zo gedetailleerd mogelijk het probleem te omschrijven, bedankt dat je er ook al een screenshot aan hebt toegevoegd.
Heb je een TV-box of een Digicorder/Digibox?
@Suzy Dankuwel.
Wij hebben een TV-box.
Ik zie dat het voor de Digibox al opgelost is ondertussen, was een paar uur geleden nog niet het geval.
Digibox :
TV-Box :
Dag @FAD,
We merkten dit recent inderdaad ook op een andere DPG-serie: de "long synopsis" was voorhanden maar de "short synopsis" kwam pas met vertraging. De oorzaak wijst voorlopig richting onze metadata-aggregator, waar het opstellen van deze korte synopsis een editoriaal en dus manueel proces is.
Ik zie dat de short synopsis voor de vermelde aflevering en hoger intussen aangeleverd werd (al kan die mogelijks nog moeten propageren binnen onze ecosystemen).
Mocht je dit vaker merken, laat gerust weten. Dan nemen we dat op met onze aggregator.
Thanks & fijne avond,
Carl
Dag @CarlAtTelenet,
Bedankt voor deze uitleg.
Het valt op dat de laatste tijd de "short synopsis", de korte inhoud dus, veel korter is in de tv-gids van Telenet dan deze op de VTM TV Gids of mijntvgids.be
Misschien kan hier ook iets aan gedaan worden ?
Telenet Yelo momenteel (tv-box nog niet ge-update met short synopsis)
mijntvgids.be :
Dag @FAD,
Voor de duidelijkheid: met 'short' vs. 'long' synopsis verwijs ik alleen naar de maximale lengte van deze teksten. Een long synopsys gaat typisch wat lyrischer en uitvoeriger over de samenvatting dan de short synopsis.
Ik kan je screenshots helaas nog niet zien, maar wil hier alvast even op ingaan - zonder uiteraard in detail te kunnen/willen gaan. We beschikken voor events doorgaans over een synopsis met max. 250 karakters en een verkorte versie van max. 100 kar. Afhankelijk van de client en het UI-scherm in kwestie wordt dan de korte, dan wel de lange gebruikt.
Deze UI-schermen zijn weloverwogen qua user interface <-> user experience <-> technische implicaties, en dus weinig vatbaar voor aanpassingen.
Groet,
Carl
Het probleem van gisteren in de tv-gids werd ondertussen opgelost, waarvoor dank.
Vandaag echter weeral geen tv-programmatie aangevuld van de DPG zenders. Cfr priont-screen hieronder.
Carl heeft al eerder uitgelegd dat de EPG data door een manueel editoriaal proces moet; het is dus niet abnormaal dat er soms minder dan 14 dagen beschikbaar zijn. (In huidig geval van DPG zijn er 12 ipv 14 dagen beschikbaar)
Ik zie wel dat de EPG data van Play4 en Play Sports Open ontbreken vanaf 13 mei (dus slechts 7 dagen beschikbaar ipv 14) op TV-box en TV app; dat is dan weer wel abnormaal weinig