Beantwoorden
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

Aantal geregistreerde toestellen in Yelo Play

Ik weet dat dit probleem al een paar keer de revue gepasseerd is, maar ik post het toch maar.  Ik heb deze week mijn PC (dezelfde, ongewijzigde PC) elke keer al moeten registreren in Yelo Play.  Vermits ik nu al aan 4 registraties zit voor dezelfde PC, in 1 week tijd, zit ik aan mijn limiet en kan ik dus niet meer op mijn PC TV kijken, want ik kan de registraties niet verwijderen.  Ik vind dit totaal onaanvaardbaar.  Een limiet van 5 toestellen, tot daar aan toe. Maar 90 dagen moeten wachten om een toestel te kunnen verwijderen !!?? Dat is gewoon belachelijk. 

0 Likes
5 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Aantal geregistreerde toestellen in Yelo Play

Hey Mario! 

Dat is inderdaad niet erg handig. Je kan best even contact opnemen met de klantendienst van Telenet. Zij kunnen je toestellen opnieuw vrijgeven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

Aantal geregistreerde toestellen in Yelo Play

Ik heb gisteren gebruikersondersteuning gebeld.  De operator heeft de dienst in kwestie proberen bereiken maar hij zei dat ze waarschijnlijk pas maandag bereikbaar zouden zijn. Hij zei dat het probleem waarschijnlijk te maken zal hebben met de cookies of de cache. Persoonlijk (ik ben ITer) vind ik het geen goed idee om zoiets bij te houden met cookies of in de cache. Dat zijn zaken die geregeld (bij mij toch) opgekuist worden.  En vroeger had ik dit probleem trouwens niet. Mijn geregistreerde PC werd steeds herkend.  Of speelt VPN hier misschien een rol in..?   De wachttijd van 90 dagen om een toestel te verwijderen daarentegen is en blijft volgens mij een totaal belachelijke oplossing. Misschien dient dit om te voorkomen dat een gebruiker z'n account door anderen (buiten het gezin) laat gebruiken... Maar dan nog, zijn er andere oplossingen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aantal geregistreerde toestellen in Yelo Play

@Mario70  

De backoffice gaat je toestellen terug vrij moeten geven dat is wat de klantendienst zelf niet zo maar kan. 

Dat je toestellen opnieuw geregistreerd worden heeft wel te maken met je cache en cookies. Bij elke keer dat je die leegt zal Yelo het als een nieuw apparaat herkennen en zal je de registratie moeten doen. Zelfs als je aanmeld met een andere browser dan ook weer een nieuwe registratie in de Yelo. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

Aantal geregistreerde toestellen in Yelo Play

Tja en dat is nu net het grote probleem. Zoiets beheer je niet met cache en cookies.  Desnoods een entry in het Windowsregister ja, waar niet zoveel in gebeurt, maar cache en cookies verwijderen is één van de eerste oplossingen die men aanraadt als men problemen heeft met een webbrowser. Cache en cookies zijn geen 'permanente' opslagplaats. Dus elke keer als je je PC 'opkuist' verdwijnen die.  Mijn probleem is dus nog altijd niet opgelost. Nog niets gehoord van Telenet, dus Yelo Play gebruiken op mijn PC kan ik vergeten... 

0 Likes
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

Aantal geregistreerde toestellen in Yelo Play

Probleem is opgelost.  Heb nu nog 1 PC in mijn lijst staan, en als ik Yelo Play opstart op die PC wordt die niet meer als 'nieuwe PC' herkend. Dus er worden niet onnodig vrije plaatsen ingenomen. Heb ondertussen al meerdere keren onderhoud PC gedaan zoals gewoonlijk, waarbij ook cache en cookies worden opgekuist, maar het probleem van meerdere keren dezelfde PC te moeten registeren is blijkbaar opgelost.  Tnx Telenet!