Beantwoorden
JVer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Airplay werkt niet via YUGO-app

Hallo allemaal

 

Ik ben sinds kort overgestapt van WIGO naar YUGO. Ik ben een fervent streamer, dus leek de overstap voor mij het meest logisch. Ik downloadde de YUGO-app. Alles verliep perfect en ik kon via iPad/iPhone naar tv kijken en series raadplegen.

 

Als ik op het Airplay-icoontje klik lukt het niet om een programma/serie naar mijn tv te casten. Mijn tv (Samsung Q80 series) heb ik sinds maart en bevat ingebouwde airplay van Apple (ik heb dus geen aparte Apple TV). Alle andere apps op mijn iPad/iPhone die van airplay gebruik kunnen maken werken perfect (VRT Nu, Netflix, Disney+, Youtube ...) ook synchrone weergave lukt, maar dus niet via de YUGO-app. Het ligt dus niet aan mijn tv.

 

Ik downloadde de app al meermaals opnieuw, telkens met hetzelfde resultaat. Alle toestellen zijn ook met hetzelfde netwerk verbonden. Het casten lukt niet op zowel iPad als iPhone, daar ligt het dus ook niet aan.

 

Iemand die hetzelfde probleem ervaart en die misschien een oplossing heeft. Ik belde al met een medewerker van Telenet, maar zijn kon mij geen oplossing bieden.

 

Heel jammer dat ik nu betaal voor een dienst waar ik eigenlijk wel enthousiast over was (de vrijheid, het streamen, de app ...) maar die ik niet kan gebruiken. Weer overstappen naar het duurdere WIGO doe ik eigenlijk liever niet.

 

Vriendelijke groeten

 

0 Likes
6 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Airplay werkt niet via YUGO-app

@JVer  In deze thread gaat het daar ook over.  Voor ingebouwde Chromecasts is er geen ondersteuning. Nog geen antwoord over ingebouwde airplay,


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JVer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Airplay werkt niet via YUGO-app

Als ik een ( externe) Chromecast aankoop, zou het dan wel moeten werken? Een aparte Apple tv aankopen is me echt te duur ...

 

Ik hoop dat Telenet snel een oplossing voorziet voor ingebouwde airplay of chromecast. Jammer dat dit nergens vermeld staat op de pagina van YUGO, want dan had ik de dienst niet aangeschaft ....

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Airplay werkt niet via YUGO-app

@JVer  met een externe Chromecast kan je het voor elkaar krijgen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DSS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Airplay werkt niet via YUGO-app

Ik heb hetzelfde probleem en kamp hier al mee sinds de laatste update van de app, ondertussen een maand terug. Daarvoor werkte het, weliswaar niet perfect, maar het werkte. 
Heb al talloze berichten gestuurd, maar krijg telkens opnieuw te horen dat het doorgegeven is aan de IT. 
Eigenlijk zouden ze yugo van de markt moeten halen tot het naar behoren werkt. Want dit slaat echt nergens op. 

JVer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Airplay werkt niet via YUGO-app

Vandaag een externe Google Chromecast gekocht. Nu werkt alles inderdaad heel goed. Al enkele uurtjes aan het streamen zonder problemen.

 

Wel vind ik het vreemd dat een bedrijf zoals Telenet zijn apps nog niet aanpaste aan tv's met ingebouwde Airplay/Chromecast. Ik ben een fervent streamer en kocht daarom zo'n tv aan, om zo weinig mogelijk extra toestellen en kabels te hebben. Zo'n tv's bestaan al enkele jaren en worden nu meer en meer verkocht. Jammer dat een app zoals YUGO nog niet is aangepast aan die technologie. Ik hoop dat daar snel veradering in komt.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Airplay werkt niet via YUGO-app


@Wheng  schreef:

@JVer  In deze thread gaat het daar ook over.  Voor ingebouwde Chromecasts is er geen ondersteuning. Nog geen antwoord over ingebouwde airplay,


Ik sluit dit topic af, aangezien het werd opgelost door het aanschaffen van een Chromecast.

 

Updates over of ingebouwde AirPlay functionaliteit al dan niet ondersteund wordt, zal in het topic dat @Wheng benoemde worden gegeven.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes