Beantwoorden
DauweC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your third party!

Betaling via bancontact

Hallo,

 

Ik heb sinds maandag mijn laatste nieuwe factuur betaald via bancontact op de website, maar mijn openstaand saldo wordt niet geüpdate.
Vorige maand betaalde ik op dezelfde manier maar dan via de app, daar werd alles wel binnen de 5min geupdate.

Verwacht ik te veel, of wacht ik best nog even vooralleer ik een telefoontje naar de helpdesk doe?

Bedankt om even te reageren.

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Betaling via bancontact

Ik zou me niet ongerust maken. Ik betaal altijd met een overschrijving. Dat duurt altijd een paar dagen eer dat zichtbaar is. Een betaling met Bancontact valt te vergelijken met een overschrijving.

 

Kijk wel uw rekeninguittreksel van de bank na. Komt het rekening nummer van de begunstigde overeen met dat van Telenet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Betaling via bancontact

Bankcontact is onmiddellijk, veel sneller dan een gewone overschrijving. Die laatste kan tot een paar dagen duren, tenzij de bank van betaler en ontvanger dezelfde zijn. Dan is het sneller. Ik denk dat in dit geval de software van de boekhouding van Telenet gewoon wat trager is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DauweC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your third party!

Betaling via bancontact

Betaling van bancontact zie je geen rekeningnummer 😉 op de klantendienst (automatisch systeem) is er geen openstaand saldo meer. dus ik waccht nog even af

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Betaling via bancontact


@sb  schreef:

Bankcontact is onmiddellijk, veel sneller dan een gewone overschrijving. Die laatste kan tot een paar dagen duren, tenzij de bank van betaler en ontvanger dezelfde zijn. Dan is het sneller. Ik denk dat in dit geval de software van de boekhouding van Telenet gewoon wat trager is.


Bancontact was altijd veel sneller dan een gewone overschrijving. Nu zijn er flitsoverschrijvingen. Bij sommige banken is dit de standaard manier van overschrijven (gratis dienst), bij andere is deze dienst gratis voor bepaalde formules en bij andere banken is dat altijd te betalen. Bij zo'n overschrijving kan de bestemmeling deze betaling vijf minuten later al zien op zijn rekening. Bij een betaling met bancontact gebeurt het regelmatig dat ik de verrichting pas 's andererendaags kan zien op mijn rekening. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Betaling via bancontact

Ik ben bekend met de nieuwe regeling. Belfius rekent daar 1,25 euro voor aan, dacht ik. Bovendien moet de andere rekening dit ondersteunen, want anders werkt het niet. Maar als ik op een andere Belfius rekening geld stort, dan staat het er ook dadelijk op.

 

Wat Bankcontact betreft: ik heb al dikwijls op deze manier geld gestort op mijn PayPal rekening. Dat geld staat er altijd - zonder uitzondering - onmiddellijk op.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jennyross
Ex-Moderator
Berichten: 3
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Topicwurm! Smile!

Betaling via bancontact

Dit betreft een algemeen probleem. Onze medewerkers doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. 


Jennyfer | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DauweC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your third party!

Betaling via bancontact

Ik hoef me dus geen zorgen te maken?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Betaling via bancontact

@DauweC neen hoor. Als je betaling van je rekening is gegaan, kom dat zeker in orde! Het algemene probleem (openstaand saldo dat zichtbaar blijft na betaling) is nog niet opgelost, maar de betalingen worden bij Telenet achterliggend wel ingeboekt. 😉

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes