Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

Ik vraag me het volgende af... Blijkbaar bestaan er van Telenet tegenwoordig diverse apps waarmee je tv kan kijken. De Yelo app als je een "oude digicorder" hebt of de nieuwe Telenet tv app als je een TV box hebt.

 

Beide apps kan ik prima installeren op mijn Philips Android tv, doch kan ik ze niet werkend krijgen.

Nu bezitten we zelf nog een "whoppa", maar ik heb geen digicorder, wel CI+ kaartjes.

 

Het feit dat je met Yugo wel met een app kan werken, impliceert toch dat voor de apps geen digicorder nodig is. Zou uiteindelijk straf zijn omdat de digicorder toch maar één of andere digitale kanaalkiezer is die de zenders ontvangt en omzet in een beeldsignaal naar HDMI naar de TV.

 

Concreet: bestaat er een manier om in mijn situatie de apps werkend te krijgen?

Zoniet, omgekeerd: als ik een Yugo neem, heb ik dan nog toegang tot het DVB-C netwerk om alzo mijn CI+ kaartjes te blijven gebruiken?

 

tnx!

Gert

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

@raverke95 

Jij kan de yelo app gebruiken.

 

Met een Yugo All-in heb je ook tv. Je kan blijven kijken met je CI+, maar de Yugo app geeft je niet hetzelfde aanbod van zenders als met je CI+.

 

 

 

Ex-Netweter
 

Bij welke abonnementen werkt "app tv"


@raverke95  schreef:

Blijkbaar bestaan er van Telenet tegenwoordig diverse apps waarmee je tv kan kijken. De Yelo app als je een "oude digicorder" hebt of de nieuwe Telenet tv app als je een TV box hebt.

 

Concreet: bestaat er een manier om in mijn situatie de apps werkend te krijgen?

Zoniet, omgekeerd: als ik een Yugo neem, heb ik dan nog toegang tot het DVB-C netwerk om alzo mijn CI+ kaartjes te blijven gebruiken?


Neen.

Zoals je zelf schrijft: je hebt alleen toegang tot de Yelo app als je een digicorder hebt, en tot de Telenet tv app als je een TV box hebt.

Gezien je geen van beide hebt (je kijgt via CI+) heb je dus geen toegang tot deze Apps.

 

In deze post van @Suzy heb je een mooi overzicht van de diverse platformen en de bijhorende apps: Re: Yugo op Apple TV: Foutje 13 - Pagina 2 - De Netweters

 


@raverke95  schreef:

Zoniet, omgekeerd: als ik een Yugo neem, heb ik dan nog toegang tot het DVB-C netwerk om alzo mijn CI+ kaartjes te blijven gebruiken?


Neen. Als Yugo klant heb je geen toegang tot DVB-C. Bij het opzeggen van je kabelabonnement zullen je CI+ kaartjes gedeactiveerd worden.

Zolang het TV signaal niet afgekoppeld (of gefilterd) wordt, zal je wel nog kunnen kijken naar de zenders (TV en Radio) van het Compact signaal.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

@Suzy 

Klopt het dat de kanten met CI+ de Yelo app niet meer kunnen gebruiken om tv te kijken?

Ik ben niet goed in het opzoeken op de Netweters, maar in mijn herinnering was de yelo app voor alle digitale kijkers behalve zij die een TV-Box (en later ook Yugo?) hebben.

 

Klopt het dat de Yugo All-in klanten geen Telenet tv (DVB-C) meer kunnen ontvangen of moeten ze beide abbonementen nemen en twee keer auteursrechten betalen. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

Ik heb hier Yugo all in 15 en heb een. Ci+ kaartje. Ik betaal de normale prijs voor de Yugo (momenteel nog 63€ tot juni wegens promotie 12 maand) en heb alle HD zenders via ci+ (een 30-tal plus een aantal radiozenders) en alle voordelen van Yugo. Bewaren,terugkijk,enz...). 
Op het moment dat ik Yugo had werd mijn digitaal tv signaal afgesloten. Na even gebeld te hebben met de klantendienst werd dit onmiddelijk terug geactiveerd met de nodige excuses. Dus hier werkt dit dus allemaal, in mijn Telenet heb ik 2 DTV aansluitingen, en ik betaal enkel Yugo.

Mvg,

Yves

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

Even moeten zoeken, maar hier staat duidelijk dat je als Telenet internet klant met "TV met een kaartje" wel degelijk de Yelo Play-app kan gebruiken.

 

Net als met een decoder...

  • kan je entertainmentpakketten bestellen, zoals Streamz, Streamz+ en Play Sports.
  • geniet je van HD-beeldkwaliteit.
  • kijk je tv waar je maar wil met de Yelo Play-app of via yeloplay.be (als je ook Telenet-internet hebt). 
  • kan je de TV-gids vooruit bekijken. Je kan 2 dagen vooruit raadplegen (met een decoder kan dat tot 14 dagen).

 

Wat kan je niet?

  • Tv-programma’s of films opvragen
  • Tv-programma’s opnemen, terugspoelen of pauzeren. Tenzij je tv-toestel dat kan, maar Telenet zelf ondersteunt het niet.
  • Gebruik maken van Terugkijk TV. 

 

Dus als Whoppa klant met een CI+ kaartje van Telenet lijkt het me dat je de Yelo Play app zou moeten kunnen gebruiken. Indien niet, even de klantendienst bellen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Bij welke abonnementen werkt "app tv"


@Ex-Netweter  schreef:

@raverke95  schreef:

Blijkbaar bestaan er van Telenet tegenwoordig diverse apps waarmee je tv kan kijken. De Yelo app als je een "oude digicorder" hebt of de nieuwe Telenet tv app als je een TV box hebt.

 

Concreet: bestaat er een manier om in mijn situatie de apps werkend te krijgen?

Zoniet, omgekeerd: als ik een Yugo neem, heb ik dan nog toegang tot het DVB-C netwerk om alzo mijn CI+ kaartjes te blijven gebruiken?


Neen.

Zoals je zelf schrijft: je hebt alleen toegang tot de Yelo app als je een digicorder hebt, en tot de Telenet tv app als je een TV box hebt.

Gezien je geen van beide hebt (je kijgt via CI+) heb je dus geen toegang tot deze Apps.

 

Ik fris graag je geheugen even op 😉 Kijk je nog eens in deze post aub?

@Steven-E  De link die jij hebt gepost is inderdaad erg duidelijk. Die had ik indertijd gezocht maar niet gevonden.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Bij welke abonnementen werkt "app tv"


@Wheng  schreef:

Ik fris graag je geheugen even op 😉 Kijk je nog eens in deze post aub?


Bedankt, en sorry voor de verkeerde info hierboven

Jammer dat een gebruiker zijn post na 2 uur niet meer kan bewerken om foutieve info te verbeteren 🤔

 

@Suzy 

Zou jij jouw post Re: Yugo op Apple TV: Foutje 13 - Pagina 2 - De Netweters dan kunnen wijzigen?

Het wordt dan:


@Suzy  schreef:

 

  1. Digibox/Digicorder/CI+ kaartje
    • Yelo Play app
    • yeloplay.be 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bij welke abonnementen werkt "app tv"


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy 

Zou jij jouw post Re: Yugo op Apple TV: Foutje 13 - Pagina 2 - De Netweters dan kunnen wijzigen? Het wordt dan:


@Suzy  schreef:

 

  1. Digibox/Digicorder/CI+ kaartje
    • Yelo Play app
    • yeloplay.be 


Die moet er inderdaad bij staan, bij deze aangevuld! 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

Kijk eens, dit is allemaal erg duidelijk. Op één dingetje na...

Wat Pops zei: is het nu effectief de bedoeling dat je met een Yugo toch nog de DVB-C met een kaartje kan houden of niet. Bij hem werkt het blijkbaar, maar is dat toevallig? Bij mijn Whoppa hoorde ik destijds ook een digicorder te hebben. Blijkbaar door een fout van een medewerker destijds is die geschrapt kunnen worden. Geen 10€ maandelijks betalen om een apparaat in de kast te laten staan uiteraard.

Kan iemand dat nog eens bevestigen/ontkennen?

(als mijn dochter straks rijp is voor GSM gebruik, wordt zo'n all in one a la Yugo/wigo interessanter, tenzij er weer een digicorder door onze strot geduwd wordt)

 

Ik ben er inmiddels in geslaagd die yelo tv op iPhone en iPad werkend te krijgen. Nu enkel nog eens kijken of het op mijn Philips Android tv werkt.

Blijkbaar zit ik op mijn maximum aantal CI+ kaartjes (nooit geweten dat daar een limiet op stond, doch in Telenet center Lier kreeg ik dat te horen).

De bewuste tv hangt in hobbyruimte en SD signaal van het compact signaal is op een 43" toch zwakjes.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

@raverke95 , ik kan hier enkel bevestigen dat ik mijn ci+ kaart gebruik in combinatie met Yugo. Of dit nu een fout in het systeem is of niet weet ik niet. Maar dit was ook èèn van mijn voorwaarden om naar Yugo over te stappen. Ik wou die zwarte bak uit mijn huis maar alle voordelen behouden van opnemen/bewaren/pauzeren/etc... en voor een oudere medebewoner hier in huis : gewoon de tv aandoen en kijken (zonder enige kennis van technische toestanden en streamen en casten 😉 )

mvg

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bij welke abonnementen werkt "app tv"

Niet noodzakelijk voor de "oudere" bewoners, maar ik moet door de week al genoeg met elektronica, computers en die dingen werken. Het is zeker zo leuk om gedurende de avond me maar op één toestel te hoeven richten. 🙂

 

Nu goed, gisteren de tijd genomen om de app store van mijn Android tv eens door te spitten. 

De Yugo app is beschikbaar, de Telenet TV app (waarvan sprake hier) is beschikbaar, maar de Yelo play app lijkt niet voorhanden te zijn. Die is enkel te vinden op smartphone en tablet. Erg jammer.