42436
netweters
|
18818
gesprekken
|
20317
vragen
|
We brengen jullie op De Netweters graag als eerste op de hoogte.
Binnenkort nemen we afscheid van de Telenet TV Yelo-app. Klanten met een Digibox of Digicorder schakelen over naar de Telenet TV-app.
De stopzetting gebeurt in verschillende fases en zal enkele maanden in beslag nemen.
Ben je een klant met een Digibox of Digicorder?
Dan kan je vandaag al naar de Google Play Store of App Store gaan en gebruik maken van de Telenet TV-app!
Waarom doen we dit?
In 2023 willen we de tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Zo is er geen verwarring meer over welke tv-app je als klant moet downloaden.
En moeten we nieuwe functionaliteiten niet meer gelijktijdig op drie verschillende apps ontwikkelen.
Communicaties
Alle klanten die van tv-app moeten veranderen, worden tijdig geïnformeerd via de verschillende platformen
(e-mail, home message, berichten in de app, push notificaties, via de app store of via de Telenet-app).
Wat verandert er voor klanten met een Digibox of Digicorder?
Dit blijft hetzelfde:
Dit is anders:
Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen!
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 14/10/2022 en op 15/02/2023
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja zeer vervelend, snap niet dat ze hier niets aan doen, ik moet ook telkens die QR scannen
@Suzy , zeer leuk dat je op 12/10 een nieuwe app aankondigt! Maar wanneer gaan we hem eigenlijk fatsoenlijk kunnen gebruiken? Is het niet beter te wachten met releasen todat het een werkbare app is? Om de haverklap moeten we opnieuw aanmelden met de QR code op de google TV, zelfs soms tijdens het kijken
Is dit bekend? Word er aan gewerkt?
Telenet releaset deze app zodat de oude apps kunnen uitgefaseerd worden.
De oude apps uitfaseren betekent een kostenbesparing.
De kostenbesparing zorgt voor betere financiële resultaten.
Dat is hier de logica.
Gooi de app er af en zet hem er terug op
dan zal het in orde zijn
Jullie wisten al sinds oktober dat dit eraan zat te komen, maar nu is het officieel. Na ruim 10 jaar wordt op 23 mei 2023 (vandaag) definitief de stekker uit de Telenet TV yelo-play app getrokken. Vanaf vandaag kan je de Telenet TV yelo-app of -website dus niet meer gebruiken. Het einde van een tijdperk.
Waarom?
In 2024 wil Telenet de huidige tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Dit sluit verwarring uit over welke tv-app je als klant moet downloaden en vereenvoudigd het ontwikkelingsproces van nieuwe functionaliteiten (bv. zenderzone).
Wat met de Telenet TV flow-app?
De Telenet TV flow-app blijft voorlopig bestaan, maar wordt later dit jaar ook gemigreerd.
We hebben helaas nog altijd geen specifieke periode of datum doorgekregen die we met jullie kunnen delen.
Communicaties
Volgende communicaties zijn er de voorbije dagen nog gebracht tot bij de klanten:
Als laatste delen wel nog even welke functionaliteiten er blijven en welke veranderen wanneer je van app wisselt.
Dit blijft hetzelfde:
Dit verandert:
Wil je als klant geen afscheid nemen van bepaalde functionaliteiten? Dan kan je de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen.
Hopelijk hebben ze ook de issues gefixt mbtr tot het aanmelden ,altijd wel leuk om nieuwe dingen te verkondigen en prijzen te verhogen, maar issues oplossen...???
Nuja, de android heeft gisteren een update gekregen, waarbij het aanmeld process nu net iets anders verloopt, je moet nu effectief de toestellen toevoegen van Google TV, laten we hopen dat het eindelijk opgelost is.... Want feedback over lopende issues , dat krijgen we hier niet...
Het laden van "tv kijken" loopt alvast een stuk vlotter met de nieuwe update van gisteren, dat is toch al positief
@NoFate bedankt voor je feedback. Wat ik hier vertelde is niet meer "nieuw" te noemen. Het leek me vooral netjes dat we het nog even officieel bevestigen op de dag dat de app effectief stopte. Er wordt continue hard gewerkt om bestaande issues op te lossen of aspecten te verbeteren.
De voorbije weken doen we op De Netweters trouwens ontzettend hard ons best om proactief updates te geven over gekende problemen. Maar wanneer er geen update of nieuws is over een bepaald probleem, kunnen we er helaas niets over delen. En herhalen wat al geweten is, dat lijkt me ook niet echt nuttig voor degene die op zoek zijn naar een oplossing.
Maar fijn om te lezen dat het sinds de update van gisteren al iets vlotter loopt.