Beantwoorden
pmarcoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Hoi allen,

 

Ik ben op dit moment klant bij Proximus maar ben altijd op zoek geweest naar een oplossing waarbij ik alles op 1 box kan kijken: TV, Netflix, YouTube, het nieuwe AppleTV+, ...

 

Blijkbaar is sinds vorige week Yugo beschikbaar als stand-alone app op AppleTV, niet meer casten via je GSM dus maar rechtstreeks via de Apple remote starten en spelen.

 

Hierdoor ben ik geïnteresseerd om over te stappen naar Yugo maar ik heb toch nog mijn twijfels over hoe goed dit werkt. Is er iemand die deze app al gebruikt en hun ervaring kan delen? Ik vraag mij vooral af hoe goed je kan doorspoelen/terugspoelen.

Tags (1)
0 Likes
56 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Zijn er Netweters met YUGO die hun ervaringen willen delen met @pmarcoen? Meer bepaald ook over de werking van de app die recent beschikbaar is gekomen op Apple TV. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Ik heb geen Yugo maar wel een

apple tv 4k. Als iemand me een

account kan geven voor enkele dagen (bijv met een tijdelijk ander password) wil

ik gerust eens testen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Of misschien kan @Struisie mee helpen?
Destijds heeft hij/zij een post geopend ivm met streamen vanaf de Yugo app naar Apple TV.

Misschien kan de native app Struisie ook wel blij maken 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pmarcoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Dat zou zeker helpen!

 

Ik wil niet alles van Proximus buitengooien en volledig all-in op Telenet gaan om dan vast te stellen dat de app niet intuitief is, dat de service regelmatig uitligt en dat terug of vooruitspoelen praktisch onmogelijk is.

 

Ik zou het liefst zelf eerst eens uitproberen maar er bestaat geen "trial" en blijkbaar kan het in de Telenet shops zelf ook niet getest worden.

 

Als dat niet mogelijk is wil ik toch graag eens iemand spreken die het effectief gebruikt heeft. Het zou nog beter zijn als die persoon misschien een klein filmpje kan maken van hoe het werkt.

 

Alle hulp wordt zeer geapprecieerd!

 

Bedankt @Suzy  en @Steven-E om dit aandacht te geven!

Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Momenteel ben ik zeer tevreden met de YUGO-app op mijn Apple TV!

Streaming van de app vanuit mijn iPad of iPhone leidde vaak tot onderbrekingen, vooral tussen de verschillende programma's in. Dit doet zich nu niet meer voor.

Ik bedien de app met de afstandsbediening van mijn Apple TV. Voor- of achteruitspoelen gebeurt dus via die afstandsbediening, wat een beetje handigheid vraagt.

Ik vind het wel spijtig dat het zenderaanbod eerder beperkt is: geen Nederlandse, Engelse, Franse of regionale zenders. Programma's bewaren kan ook welke je dan 60 dagen kunt herbekijken.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Ik hoop dat de Telenet TV app (als laatste in de Telenet family (na YUGO & TADAAM)) ook ooit een native Apple TV-app krijgt. Ik heb een TV-Box in de living & een TV met Apple TV op mijn slaapkamer waar géén coax ligt. Een native app zou dus 100% oplossing zijn ipv hele tijd te moeten casten. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pmarcoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Hoi @Struisie, bedankt voor je antwoord, ik heb nog een paar vragen voor jou als ik mag:

 

- Als ik het goed begrijp kan je geen programma's "opnemen" maar enkel als "favoriet" instellen. Is dit vergelijkbaar met het traditionele opnemen? Kan ik dus de "opname" starten wanneer ik wil, vooruit en terugspoelen zoveel ik wil en onthoud het systeem waar ik gebleven ben in de "opname"?

 

- Kan je ook "live" programma's op pauze zetten of terugspoelen?

 

- Hoe werkt terug- en vooruitspoelen op de afstandsbediening? Is dit een draaiwieltje gelijk bij de oude iPods?

 

- Hoe switch je tussen de verschillende kanalen, is dit gemakkelijk?

 

- Hoe betrouwbaar is de service? Ligt hij soms uit?

 

- Zijn er dingen die je mist of die slechter werken nu in vergelijking met de traditionele TV-box?

 

- Zijn er dingen die aangenamer of beter werken nu in vergelijking met de traditionele TV-box?

 

Alvast bedankt! Ik apprecieer je hulp enorm!

0 Likes
pmarcoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

En hoe zit het met de beeldkwaliteit? Want ik hoor dat Yugo enkel SD is, dus niet HD of 4k.

0 Likes
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

@pmarcoen 


- Je “bewaart” een gekozen programma die gedurende 60 dagen kan herbekeken worden. Pauzeren, vooruitspoelen en achteruitspoelen kan allemaal. Verder kijken waar je gebleven was kan ook. 

- Tijdens het live kijken kan je dit ook.

 

- Verder- en achteruitspoelen doe ik via een swipe-beweging op mijn AppleTV-afstandsbediening.

 

- Zappen tussen verschillende zenders kan ik niet. Ik kan enkel spreken voor het kijken via mijn AppleTV. Er is geen zenderknop aanwezig op die afstandsbediening. Je moet dus telkens terug naar het menu gaan waar alle zenders “live” worden weergegeven en daar op je keuze klikken.

 

- Af en toe hapert het beeld wel eens maar dit ligt volgens mij aan de stabiliteit van de internetverbinding. De frequentie van haperen vind ik zelf niet storend. Toen ik nog keek via streaming met mijn iPad waren de storingen vele frequenter. De native-app is dus een hele verbetering.

 

- Het echt kunnen zappen mis ik wel. Het beperkte zenderaanbod vind ik ook een minpunt. Bewaarde programma's zijn maar 60 dagen te herbekijken. Met een digicorder kan je jaren nadien nog programma’s herbekijken. 

 

- Je kijkt TV zonder digicorder. Ik heb nu ietsje meer plaats in mijn TV-kast. Het is goedkoper dan een WIGO-abonnement (downloadsnelheid 300Mbps) waarbij een vaste telefoonlijn inzit waar ik persoonlijk niets mee ben.

Tags (1)
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

Maar hoe is de beeldkwaliteit? 😉

Welke resolutie? Is die beter dan wanneer je streamt via Airplay?

txs


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

@pmarcoen Ik vind de beeldkwaliteit op mijn 4K-TV best oké. Het is geen 4K kwaliteit, eerder HD. 

Tags (2)
Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

@Steven-E 

De beeldkwaliteit is zeker beter dan via Airplay. 

Struisie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Handje vol!

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?

@m-jan20

Die native-app bestaat ondertussen al. Een hele verbetering t.o.v. het kijken via streamen. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met de nieuwe AppleTV app voor Yugo?


@Struisie  schreef:

@m-jan20

Die native-app bestaat ondertussen al. Een hele verbetering t.o.v. het kijken via streamen. 


Voor de YUGO app wel ja, voor Telenet TV is dit nog even wachten... @CarlAtTelenet al meer nieuws over eventuele Native Apple TV app?


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.