Beantwoorden
Thomasm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Hallo,

 

Ik moet vaak herhaaldelijk opnieuw inloggen op de tv flow app via m’n Apple tv.

 

Dit gebeurd wekelijks soms zelf meer dan 1 per week.

 

telkens QR code scannen en inloggen. Op zich geen probleem maar wel vervelend voor de kinderen die ‘s morgens tv willen kijken. 

Kunnen mijn inloggegevens niet opgeslagen worden? 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv flow Apple TV herhaaldelijk inloggen

239 reacties
JGoelen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Heb hetzelfde probleem met de app op mijn Apple TV 4K. Is heel vervelend zeker als het probleem plots opduikt tijdens een live uitzending van een ️-match 💩.

Telenet kent het probleem al een aantal maanden maar slaagt er precies niet in om dit te fixen.

 

cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Alles al gereset maar het probleem blijft aanslepen....

0 Likes
Alexander4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Hier ook apple tv 4k en hetzelfde probleem. Het probleem wordt de laatste tijd inderdaad weer erger. Erg vervelend smorgens voor de kids..

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Het probleem duikt hier ook ineens uit het niets op. Waanzinnig vervelend. Samen met de andere kleine bugs die maar niet opgelost geraken (ondertiteling, video’s die niet laden, …) wordt de prijs moeilijker om te verdedigen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Heb een shortcut gevonden die tot hiertoe al 2x gewerkt heeft om niet telkens de QR-code te scannen en in te loggen: de Flow-app afsluiten

 

1) dubbelklikken op de TV-knop

2) naar boven swipen op de Flow-app

 

Geen idee of het enkel bij mij werkt (Apple TV 4k Gen2)

Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

3e keer al vandaag.. Google TV Chromecast.

 

Leest hier iemand van Telenet zelf mee eigenlijk?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@Hijsbeer 

Nee medewerkers van Telenet lezen niet mee , buiten een uitzondering om de moderatoren , dat zijn ook medewerkers van Telenet. Maar die gaan niet heel veel kunnen doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Hallo, stuurde recent een mail hiervoor naar Telenet en die leggen de verantwoordelijkheid bij Apple. Wel vreemd dat alle andere apps perfect werken maar er met TV Flow er altijd problemen zijn. Dit was hun antwoord: Hey, we hebben dit inderdaad onderzocht. De desbetreffende dienst geeft aan dat je toestellen de cache en cookies van deze verbinding niet correct opslaan. Hierdoor worden je gegeven niet "onthouden". Omdat je toestel zelf hiervoor verantwoordelijk is, kunnen wij daar weinig aan doen. Je kijkt dus best uit naar een software update voor deze toestellen. Michelle

0 Likes
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Lukt bij mij niet en heb dezelfde Apple TV 4 K ....jammer

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Tot hiertoe lukt de workaround telkens, bizar dat daar verschil op zit. 

 

Goed om te weten dat het kan opgelost worden als je de cache kan leeg maken (of de app verwijderen en opnieuw installeren). Zonet de cache leeggemaakt, eens kijken wat het resultaat is.

 

 

Spoiler

Apple TV has a cache. When you visit a page or use an application, it stores data to work quickly on your second visit. This stored data is called caching, which helps to run applications or access pages at a more speed than the Internet.


Steps to clean cache on Apple TV

Caching aids applications to work faster, but even these caches can sometimes cause problems. Let’s take a look at the steps to clear these caches and solve the problems caused by these caches.

Apple TV does not provide delete only cache, however, deleting the application will remove all data including cache. Therefore, if you want to clear the cache on Apple TV, you must delete the application that caused the problem. By doing this it will delete the application and its cached data.


Removing the application and reinstalling it may solve the problem if you are facing a problem with a particular application. Here are the steps:

  • Go to settings.
  • Open the General tab and then click the manage storage option.
  • Then go to the bin icon, where you will get a list of projects (Applications).
  • Select an application and click it.
  • The application and all data, including the cache, will now be deleted from the device (Apple TV).

 

0 Likes
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Ik heb hetzelfde voor sinds 1 weken met de Nvidia Shield TV Pro. Ik heb de shield sinds kerst 2020...

Ik zal eens proberen met de app cache te wissen.

0 Likes
Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Cache verwijderen heeft toch 2 dagen gewerkt. Gisteren ging ik na een programma terug naar tv-gids en ik vloog eruit om mij terug in te moeten liggen..

0 Likes
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Bij mij ook niet meer. Moest ook vandaag weer terug inloggen. 

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Jep, kan bevestigen dat cache verwijderen en app herinstalleren niet werkt. In tegendeel, het is erger geworden. Nu knal ik er zelfs uit in het midden van een programma en moet ik soms 3x achter elkaar een nieuwe QR code scannen.

 

Ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Eerst 7 zenders (Fox, Discovery, Nat Geo, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Nick Jr) schrappen komende van Yugo-app dat me nog steeds dwars zit met een 5-jarige in huis. En nu dit. De Yugo-app was in de begin dagen zelfs stabieler dan tegenwoordig.

 

Als VRTnu op Apple TV komt dan dit ga ik opzeggen als ze hier thuis zonder de Play zenders kunnen. Mocht TV-Vlaanderen met een app op Apple TV komen is het nog sneller besloten.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@ChristofW 

De VRT nu app is er op iPhone dus je zou kunnen casten met je Apple TV. Maar goed ik wil je nu niet dwingen tot een keus of dat je nu in eens geen klant meer bent hé integendeel. Het is natuurlijk vervelend genoeg dat de verwachtingen van de Flow tegen vallen en dat er meer van verwacht werd. Maar weet dus dat op de iPhone wel de app beschikbaar is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes