Beantwoorden
Thomasm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Hallo,

 

Ik moet vaak herhaaldelijk opnieuw inloggen op de tv flow app via m’n Apple tv.

 

Dit gebeurd wekelijks soms zelf meer dan 1 per week.

 

telkens QR code scannen en inloggen. Op zich geen probleem maar wel vervelend voor de kinderen die ‘s morgens tv willen kijken. 

Kunnen mijn inloggegevens niet opgeslagen worden? 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv flow Apple TV herhaaldelijk inloggen

239 reacties
Ex-Netweter
 

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Winstmaximalisatie ten koste van de kwaliteit en de klant.

Die zogenaamde "derde partij" is Liberty Global trouwens, de hoofdaandeelhouder van Telenet.

0 Likes
GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

lijkt mij sterk. de 3e partij zal eerder gewoon een consultancy bedrijf zijn die applicaties gaat bouwen/ontwikkelen.

Maar het probleem ligt denk ik ook buiten de app.  Ik werk zelf in software ontwikkeling en ik heb een ander vermoeden van de haperingen, maar het blijft gok-werk.

De flow app werkt momenteel door het 'verkappen' van de HD live stream in blokjes zoals de TV gids.
Dit merk je wanneer de programmatie veranderd is tov de tv gids (bv recent bij het WK wanneer er verleningen waren en villa sporza later begon).

Dat de flow bij uitgesteld kijken hapert is denk ik een gevolg van het feit dat de opname die ze zelf maken nog niet binnen het netwerk even goed beschikbaar is, gezien die momenteel nog in de maak is. (en mogelijk ook nog niet geo-redundant verspreid) wat zorgt voor een bottleneck op de server.

Maar da's enkel maar mijn gok natuurlijk 🙂
Vooral omdat het los lijkt te staan van client, hebben de apps die we op onze toestellen draaien er niks mee te maken.

GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

interessant, men gebruikt blijkbaar een white label op een bestaand platform.

de waarheid ligt dus mogelijk ergens tussenin waarbij de communicatie tussen het systeem om aan te bieden en dat om de content aan te leveren mank loopt.

de vraag is dan nog maar of de nieuwe app hier iets aan zal veranderen.  ids denk ik eigen aan concept v streaming.

de analoge digiboxen werken via DVB-T signaal

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@GeryD telenet heeft geen analoge digiboxen, alles is digitaal, 

er is in belgie zelf niks meer analoog (buiten enkel een test signaal dat analoog kan gevonden worden door zendamateurs ).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

mogelijk kon ik mij beter uitdrukken.  met "analoog" bedoelde ik dat het signaal per zender (weliswaar digitaal encoded DVB-T standaard, met ergens een encryptie extra op) gewoon als surplus binnen komt naast het internet signaal op de kabe als een continue streaml.  de digibox gaat dit signaal fysiek op zijn schijf gaan opslaan (recorden).

als je dus naar een opname kijkt, dan herbekijk je een lokaal bestand, in tegenstelling tot een online stream.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@GeryD zenders staan als DVB-C kanaal op een Mux, er is niks analoog, van waar haal je die info ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Kunnen ze bij telenet dan eigenlijk eens niks goed doen.

Ik gebruik sinds vorige week de nieuwe telenet-app op 2 toestellen en ondervind net hetzelfde probleem van het opnieuw moeten inloggen.

Zo net heb ik op de tv in de woonkamer voor de derde keer opnieuw moeten inloggen deze week.

Dat is toch niet normaal meer.

 

NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Ja, hier ook weer, was een tijdje stabiel, maar nu weer idd opnieuw scannen met de QR code

0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Ondertussen nu reeds een 4-tal maand de kabel geknipt... HEERLIJK!!!

We hebben een mini-pc aan de tv hangen dus goplay is geen probleem... VEEL minder reclame, het lijkt ons dat naast de reclame van de zenders telenet daar nog een boel reclame voor zichzelf bijsteekt, want nu zien wij een heel pak minder reclame passeren. Die apps werken zoals het hoort.

0 Likes
GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Welke applicatie en services gebruik je om naar TV te kijken dan? 
Als dit een PC is, via streaming in browser vensters? 

In Principe kan je met een rasberry pi al veel doen denk ik, maar heel gebruiksvriendelijk is het niet echt.

Vooralsnog heb ik nog steeds het flow abonnement, maar denk er ook over om dit op te zeggen.

In de praktijk kijk ik toch vaak 'uitgesteld' en dit naar dezelfde zenders één, canvas en occasioneel eens VTM of go play.
Al de rest interesseert mij geen fluit.

Voor gebruiksgemak wil ik graag alles vanop Apple TV blijven doen. Hierbij is het enkel jammer dat GoPlay vooralsnog geen Apple TV app heeft.
Maar daar kan dan weer AirPlay voor gebruikt worden via iPad of iPhone 

Enige bekommernis is, bieden de streaming apps ook echt 'live' beeld? of is dat altijd vertraagd of na de uitzending ? 
De volgende voetbalmatch van de Belgen wil je dus niet pas zien wanneer men in realiteit al is afgedropen 😄 

0 Likes
Alexander4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Hier ook gelukkige kabel knippers.. weg van die miserie en goedkoper. Triestig dat het nog altijd niet is opgelost

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Ik zie het in mijn vriendenkring ook  spijtig wand de telenet klant zal dit moeten bijpassen dit jaar

minder inkomsten moet je hogere prijzen vragen

0 Likes
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Inderdaad ze leren niets bij. Bijzonder jammer en vervelend.

Gisteren ook verschillende malen moeten opnieuw inloggen op verschillende apparaten.

Onbegrijpelijk!

 

0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

We kijken vooral via apps op de smarttv. We hebben op een 2de toestel ook een chromecast met googletv, werkt evengoed. Favoriete programma's in een lijst bijhouden gaat prima, live kijken ook steeds in orde, veel minder reclame en tot nog toe 100% gratis... enkel goplay heeft geen degelijke app en daarvoor zien we via browser, via een nuc pc die we toch al aan de tv hadden hangen.

0 Likes