Beantwoorden
Joannes
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Mijn telenet : Als ik klik op thuisnetwerk gebeurt er niets! Nog mensen met dit probleem?

mvg

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Mijn telenet en thuisnetwerk

476 reacties
ruwi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik heb gevonden dat de forwarding beperkt lijkt te zijn tot 1 lokaal adres.

Als je port forwarding regels naar verschillende lokale machines wil opzetten loopt het blijkbaar mis.

Dit is vervelend, maar in mijn netwerk opstelling omzeilbaar. Niet ideaal, meer een mens trekt zijn plan.

Met al de huidige problemen bij Telenet, denk ik van provider te veranderen. De focus van het bedrijf is de simpele gebruiker zonder kennis. Ze hebben geen interesse in power users.

2.12.0.0
 
2.12.0.0
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Portforwarding naar verschillende IPadressen zou geen probleem mogen zijn. Ik zie hier bij mij geen probleem in elk geval.

Wat niet kan bijvoorbeeld is meer dan eenmaal dezelfde externe poort naar meerdere IPadressen sturen. Bijvoorbeeld poort 80 (HTTP) of poort 443 (Https) naar zowel IPadres 192.168.0.10 en 192.168.0.11 sturen.

Wat wel kan is bijvoorbeeld poort 9000 naar interne poort 80 sturen op IPadres 192.168.0.10 en poort 9001 naar interne poort 80 op IPadres 192.168.0.11. Dat noemen ze dan Portswitching. Dit kan je bijvoorbeeld doen als je 2 of meer camera's hebt en je kan er de poort 80 niet aanpassen. Het is in feite de logica zelf.  In het eerste geval kan de router niet weten naar waar hij moet doorverwijzen. In het 2e geval is het wel duidelijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Na de voorbije maanden meermaals gebeld te hebben naar Telenet en meermaals via Whatsapp een update gevraagd te hebben is het probleem opgelost. Maandelijks heb ik gekeken of er verandering was en geprobeerd om mijn corrupte port forwardings in orde te zetten. Toevallig kijk ik eergisteren weer en ik zag al dat het scherm visueel er iets anders uitzag. Ik verwijder al de fouten die er al jaren inzitten en waar ik op zich geen last van had (zoals forwardings van dezelfde poorten) en druk op bewaar en halleluja het werkte. Ondertussen ook al een extra forwarding succesvol kunnen toevoegen (en het was dit wat niet ging door de dubbele forwardings die ik niet verwijderd kreeg).

Nu ga ik zelf nog eens op de case reageren en zien of ik compensatie te pakken krijg.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

DMZ kan je instellen door 192.168.0.0 te veranderen naar 192.168.0.10 maar zorg er dan ook voor dat er iets is aangesloten met dat IPadres. Interne IPadressen mag je hier voluit zetten. Wij gebruiken die allemaal. Enkel publiek IP adressen mag je niet openbaar zetten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Geen compensatie, antwoord op mijn vraag:

Dat is alvast toch al een beetje goed nieuws, Bjorn. Op de rest van je vraag moet ik helaas negatief antwoorden. Compensaties gelden momenteel alleen als een hoofdienst volledig buiten werking is. Ruben.

Herostratos
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Zelf met de vorige IP die op forward als is en derde poort laten foweraden gaat niet. Weer iets mis.

Ik denk dat de oplossing zal zijn van naar Orange over te stappen. Iemand ervaring met Orange ?

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Toon ons een een screenshot van uw huidige portforwarding instellingen en wat je juist wil doen. Geen schrik hebben wij gebruiken net dezelfde private IPadressen, zolang we uw publiek IPadres niet kennen kunnen we niets doen.

Zo ziet het er bij mij uit voor forwardings naar verschillende services op mijn NAS en naar een camera. Je bent er niets mee als je mijn DDNS of publiek adres niet kent.

igvfer_0-1688492837247.png

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Hier ook al weken, maanden zelfs, dat ik gewoon niet op de pagina 'Beheer je thuisnetwerk' geraak.....telkens direct de melding "Oeps, er ging iets mis".

Geduld is een schone deugd eh 😏

 

Gegroet.

 

Patrick

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

In dit geval kan je niets meer doen in "Mijn Telenet". Als je alles hebt aangesloten op je eigen router in Bridge moat je in uw eigen router de instellingen doen.

In "Mijn Telenet" kan je alleen instellingen doen voor toestellen die aangesloten zijn op de modem/router van Telenet en daar hoort je eigen router in bridge niet bij.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertC
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Beste,

Zelf sukkel ik al met dit issue sinds eind december 2022!

Geduld is inderdaad een schone zaak maar na 7 maanden en 5 oproepen naar helpdesk, begint het me toch te frustreren (om het dan maar zacht uit te drukken). Ik probeer mijn nieuwe sinds december mijn portforwards aan te passen (vooral naar beveiliging toe)

Elke keer ik naar 'mijn thuisnetwerk' ga krijg ik 'Oeps, er ging iets mis'

dmt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik kan de port forward rules wel instellen, maar ik zie nergens een save knop staan. Is dat een glitch of kijk ik niet goed?

Screenshot from 2023-07-12 18-20-23.png

Herostratos
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Instellen gaar voor iedereen. Het is wanneer U op de knop "Submit" rechts helemaal beneden drukt dat de foutmelding komt.

Mvg

dmt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

ah ok, merci voor de uitleg. desalniettemin zie ik niks van submit knop...

Screenshot from 2023-07-13 10-30-37.png

Herostratos
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Zodra er iets ingevuld is komt de knop "Wijzigen" te voorschijn.

Herostratos_0-1689314428124.png

 

Tsar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Heb het hier niet voor mij, maar wellicht moet je wel na het invullen naar een ander veld gaan (bv TAB drukken of met muis ergens klikken).