Beantwoorden
Paul1965
Freshman Meerweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

MyTelenet-login aanmaken lukt niet.

Mijn 87 jarige moeder is al jaren klant maar zonder internet. Vandaag is er internet geinstalleerd om haar netflix te kunnen geven. In my telenet een login maken voor haar om vervolgens een email adres aan te maken en uiteindelijk een netflix account aan te maken lukt niet. Wel krijg ik meerdere mails van telenet om mijn login  account en diensten over te zetten naar haar ??? Begrijpe wie begrijpen kan. Techniekers hebben dit ook al geprobeerd zonder succes. En na een laatste contact met de klantendienst krijg ik als antwoord dat men niets meer kan doen voor ons. Fij  en nu ? Wachten hé meneer. Wachten op wat ? Geen antwoord. Toffe service. Zal ik maar beide accounts opzeggen en naar de concurrentie stappen ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Login maken op my telenet lukt niet

23 reacties
Paul1965
Freshman Meerweter

Zonet een zeer vriendelijke en behulpzame technieker aan de lijn gehad. Wat hij vertelde is bijna te gek voor woorden en onbegrijpelijk.
1) Hij kan maar praktisch evenveel als ik als klant kan. Dit soort problemen wordt wel in de techniekers hun schoenen geschoven maar ze krijgen de middelen (toegang tot...) niet om het op te lossen.

2) Telenet geeft bij nieuwe internet klanten geen email adres en paswoord meer zoals vroeger. Je moet eerst een gmail of hotmail adres maken alvorens je op mijn telenet een login kan maken om daar dan een telenet email adres te kunnen maken ??? Dit is toch de omgekeerde wereld.

3) De situatie nu is dat mijn telenet email adres door het systeem wordt aanzien als contactmiddel voor mijn moeder haar account. Dat op zich is geen probleem en dat mag zelfs blijven in de toekomst volgens de technieker. Maar het zorgt er wel voor dat ik geen login kan maken voor haar. Moest ik een gmail of hotmail adres voor haar maken dan kan ik nog geen login maken, maar moet ik eerst de klantendienst contacteren om de email adressen te wisselen. Want op een telenet email adres kan maar 1 account gemaakt worden. Dat is logisch mijn inziens, maar dat je dan niet dat gmail of hotmail adres kan gebruiken zonder de klantendienst is raar. Want ook zij zouden dat niet kunnen wijzigen.

4) De technieker van gisteren is er ook niet in geslaagd de login de maken (zoals reeds vermeld) maar hij is er blijkbaar wel in geslaagd een email adres aan te maken voor mijn moeder. Dat telenet email adres van haar is nu gekend door het systeem. Dat is al één stap vooruit. Nu hoef ik enkel nog een paswoord te hebben om met dat nieuwe email adres in mijn telenet te geraken en dan kunnen we starten. Alleen.....er is maar één achterliggende dienst volgens de technieker die dat kan geven. Als die dienst dat wil en kan doen is uiteraard een gmail of hotmail adres niet nodig.

Nu maar hopen dat die achterliggende dienst dat wil en kan doen, en dat ook op een redelijk snelle termijn doet.

Telenet moet toch wel eens deftig nadenken over zijn beleid want dit is toch te gek voor woorden. Eerst internet installeren, dan een email adres maken op gmail of hotmail alvorens je een Telenet email adres kan maken en een login kan maken op mijn telenet ???

Ik begrijp alvast hier de strategie niet van.

Dat is een nieuwe auto kopen zonder wielen en alvorens je hem kan afhalen in de garage moet je eerst zien ergens elders wielen te kunnen kopen.

Area57_1
Experienced Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Ik stel voor dat je eerst een nieuwe Telenet-mailbox aanmaakt voor jouw moeder onder jouw eigen klantendossier.

Vervolgens kan je die nieuwe mailbox laten verplaatsen van jouw klantendossier naar het klantendossier van jouw moeder door de Telenet klantendienst.

Hierna moet je aan de Telenet klantendienst vragen om dat e-mailadres als persoonlijke login in te stellen.

Tenslotte moet je de instructies via haar e-mail volgen om dat nieuwe mailadres als persoonlijke login voor haar te gebruiken.

Paul1965
Freshman Meerweter

Update...

Een uur geleden krijg ik iemand aan de lijn van die achterliggende dienst. Blijkbaar is de keuze om met een hotmail of gmail adres te werken alvorens een login te kunnen maken niet de keuze van Telenet maar opgelegd door Europa in het kader van de GDPR regelgeving. We weten allemaal hoe Europa werkt en denkt.

Inderdaad is het mogelijk om in mijn mijn telenet een nieuw email adres te maken voor mijn moeder en dat dan door de klantendienst te laten overzetten op haar account.
Maar ik kan ook een hotmail account aanmaken. Dat heb ik gedaan en dan ging de medewerker een uitnodiging sturen om met dat hotmail adres om de login te maken.
Ik krijg ook het advies om dat niet van bij mij thuis te doen maar naar mijn moeder te rijden omdat er waarschijnlijk een sms code op haar gsm zal komen.

Dus ongeveer 20 minuten later ben ik bij mijn moeder, open haar hotmail account en klik op de link van telenet, de bewuste uitnodiging.
Die werkt niet !
Dus bel ik naar de klantendienst en wat krijg ik te horen ? Ik kan geen nieuwe uitnodiging sturen.
Op mijn vraag of ik terug de achterliggende dienst mag spreken...NEE.

Is het echt onkunde of moedwilligheid ?

Paul1965
Freshman Meerweter

Bijkomend, ben ik blij dat ik niet voor een nieuw mailadres gekozen heb in mijn mijn telenet om vervolgens over te zetten.

Met de keuze voor het hotmail adres heb ik dan toch al eindelijk Netflix kunnen activeren en daar was het hem uiteindelijk om te doen.

Als je dan nu ziet dat de klantendienst je niet kan of wil helpen met die uitnodigingsmail, wat voor een gedoe en hoeveel dagen had het dan weer geduurd tot dat in orde was gekomen om het mail adres over te zetten naar haar account ?

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Geeft de indruk dat ze de e-mail account liever kwijt zijn

Je hebt nu 1 van hotmail een goede e-mail account  hou wel in de gaten dat de facturen in de juiste e-mail account  komen

opsturen via post wordt al een tijdje niet meer gedaan of als je domiciliëring hebt  moet je niets meer aantrekken

Paul1965
Freshman Meerweter

Ik weet niet of Telenet de email accounts liever kwijt is. Als het klopt dat deze werkwijze opgelegd is door Europa inzake gdpr, vind iedereen dit uiteraard absurb maar daar kan Telenet dan weer niets aan doen.

Vroeger had je maar 1 email box, weliswaar met tientallen aliassen maar het bleef bij 1 box. Mails van mijn echtgenote kwamen ook bij mij binnen en omgekeerd. Vandaag kan je 10 Verschillende boxen maken. Moest Telenet de email account liever kwijt zijn zouden ze toch die extra mogelijkheid niet aanbieden lijkt me.

Nog een update na gisteren ; met wat later eens terug te bellen naar de klantendienst kreeg ik een dame aan de lijn die wel onmiddellijk bereid was de uitnodiging te herhalen. Helaas werkte deze link echter ook niet. Dus dacht ik maar te wachten tot maandag want de achterliggende dienst had me beloofd dan terug te contacteren om te horen of het gelukt was.

Een uur later kreeg ik echter nog een nieuwe uitnodiging die dan wel werkte. Ofwel heeft die dienst het opgevolgd ofwel heeft de laatste dame toch ook gezien dat haar vorige link niet werkte. Hoe dan ook een bewijs dat sommigen op de klantendienst wel hun job doen zoals het hoort. Dringend tijd voor Telenet om de slechte appels er uit te halen want zij verzieken het hele klant vs klantendienst gebeuren.  Iets dat op een half uur in orde had kunnen zijn duurt nu al drie dagen.

Paul1965
Freshman Meerweter

Gisteren iemand aan de lijn gehad die mijn klacht behandelde.

Om een lang verhaal kort te maken, ik krijg als klant uiteraard gelijk dat deze gebrekkige service niet kan en mijn moeder krijgt een tegemoetkoming. Ik heb hem gezegd dat het ons helemaal niet om die tegemoetkoming te doen is. We betalen met plezier de volle pot als we tenminste een dienst krijgen die onmiddellijk perfect werkt. En voor die keren dat dat niet lukt willen we een klantendienst die kan en wil helpen. Velen willen wel helpen maar kunnen niet door gebrekkige kennis, onvoldoende opleiding of het gebrek aan middelen omdat ze in het systeem niet alles kunnen. Dit is spijtig genoeg al bijna 30 jaar zo dat de klant gelijk krijgt en één of andere dienst een periode gratis krijgt, de fameuze tegemoetkoming. Maar de kern van de zaak blijft onopgelost, er komt maar geen verbetering in de werking van de klantendienst. Ik heb hem ook gezegd dat de enige reden dat we voorlopig bij Telenet blijven is omdat de concurrentie nog slechter scoort, zie maar op Trustpilot. Als er morgen een concurrent opduikt die wel werkt zoals het hoort gaan Telenet en de anderen een hoop klanten verliezen. Niet iedereen is uit op de goedkoopste maar wil gerust iets meer betalen als de service beter is.

Iets wat op 30 minuten in orde had kunnen en moeten zijn heeft meer dan 5 dagen geduurd omdat de klant niet de juiste informatie krijgt, een dienst die niet werkt en een gebrekkige klantendienst waar spijtig genoeg ook enkele figuren zitten die hun job niet doen.

Als oplossing voor dit probleem geef ik het volgende mee : je krijgt geen email adres meer van Telenet bij de installatie van internet en je moet eerst elders één aanmaken (hotmail, gmail,...) alvorens je een login kan maken op Mijn Telenet om daar dan alsnog een Telenet email adres te kunnen maken.
Als je iemand van de klantendienst aan de lijn hebt die niet kan of wil helpen, bedankt haar of hem, leg in en bel terug in de hoop iemand anders aan de lijn te krijgen die wel kan en/of wil.
En nog een advies dat ik van een technieker heb meegekregen ; in dergelijke gevallen zoals dat van ons, leg altijd klacht neer via de ombudsman want pas dan krijgt de achterliggende dienst de nodige informatie die ze nodig hebben om je te helpen.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Paul1965  schreef:

En nog een advies dat ik van een technieker heb meegekregen ; in dergelijke gevallen zoals dat van ons, leg altijd klacht neer via de ombudsman want pas dan krijgt de achterliggende dienst de nodige informatie die ze nodig hebben om je te helpen.

De ombudsdienst is eigenlijk een je laatste optie. Volgens de regels van de Ombudsdienst zelf moet je eerst klacht neerleggen bij Telenet, alvorens je door gaat naar hen.

Eens klacht ingediend bij de ombudsdienst mag Telenet je eigenlijk ook enkel te woord staan via de ombudsdienst (voor dat probleem)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Paul1965
Freshman Meerweter

Die werkwijze kan ik begrijpen, dat klinkt zelfs logisch.
Maar volgens de technieker van een achterliggende dienst krijgen zij pas na een klacht via de ombudsman exact te horen wat het probleem is.
Van hun eigen klantendienst en/of klachtendienst krijgen ze de juist informatie nooit.

Ik werk niet bij Telenet, ik kan ook alleen maar doen wat de klantendienst en/of achterliggende diensten mij zeggen en adviseren.
Als de werkwijze die u beschrijft, en ook de meest logische is mijn inziens, perfect moest werken dan is een ombudsman zelfs overbodig.
Maar helaas is dat niet het geval.