Zonet een zeer vriendelijke en behulpzame technieker aan de lijn gehad. Wat hij vertelde is bijna te gek voor woorden en onbegrijpelijk.
1) Hij kan maar praktisch evenveel als ik als klant kan. Dit soort problemen wordt wel in de techniekers hun schoenen geschoven maar ze krijgen de middelen (toegang tot...) niet om het op te lossen.
2) Telenet geeft bij nieuwe internet klanten geen email adres en paswoord meer zoals vroeger. Je moet eerst een gmail of hotmail adres maken alvorens je op mijn telenet een login kan maken om daar dan een telenet email adres te kunnen maken ??? Dit is toch de omgekeerde wereld.
3) De situatie nu is dat mijn telenet email adres door het systeem wordt aanzien als contactmiddel voor mijn moeder haar account. Dat op zich is geen probleem en dat mag zelfs blijven in de toekomst volgens de technieker. Maar het zorgt er wel voor dat ik geen login kan maken voor haar. Moest ik een gmail of hotmail adres voor haar maken dan kan ik nog geen login maken, maar moet ik eerst de klantendienst contacteren om de email adressen te wisselen. Want op een telenet email adres kan maar 1 account gemaakt worden. Dat is logisch mijn inziens, maar dat je dan niet dat gmail of hotmail adres kan gebruiken zonder de klantendienst is raar. Want ook zij zouden dat niet kunnen wijzigen.
4) De technieker van gisteren is er ook niet in geslaagd de login de maken (zoals reeds vermeld) maar hij is er blijkbaar wel in geslaagd een email adres aan te maken voor mijn moeder. Dat telenet email adres van haar is nu gekend door het systeem. Dat is al één stap vooruit. Nu hoef ik enkel nog een paswoord te hebben om met dat nieuwe email adres in mijn telenet te geraken en dan kunnen we starten. Alleen.....er is maar één achterliggende dienst volgens de technieker die dat kan geven. Als die dienst dat wil en kan doen is uiteraard een gmail of hotmail adres niet nodig.
Nu maar hopen dat die achterliggende dienst dat wil en kan doen, en dat ook op een redelijk snelle termijn doet.
Telenet moet toch wel eens deftig nadenken over zijn beleid want dit is toch te gek voor woorden. Eerst internet installeren, dan een email adres maken op gmail of hotmail alvorens je een Telenet email adres kan maken en een login kan maken op mijn telenet ???
Ik begrijp alvast hier de strategie niet van.
Dat is een nieuwe auto kopen zonder wielen en alvorens je hem kan afhalen in de garage moet je eerst zien ergens elders wielen te kunnen kopen.