Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Netwerkstatus Telenet-app

Check de netwerkstatus via de Telenet-app! - De Netweters

 

Ik weet niet waarom dat een gesloten topic is. Ik heb een update gehad van de app, maar ik kan deze info precies nergen vinden. Waar in de app zou dit zichtbaar moeten zijn?

0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@Ex-Netweter 

Waarschijnlijk heeft Suzy het afgesloten omdat het een aankondiging is. En daarin kan je dan geen verdere reactieplaatsen. Maar je hebt je vraag nu toch gesteld in een nieuw onderwerp dus kunnen we je als nog antwoorden. 

 

Open de de telenet app ---> kies meer ----> dan kies wifi netwerk. 

 

Daarin zie je dus de status van je netwerk , eigenlijk het Telenet netwerk op zich. Als er dan een storing is of een probleem zal het daarin worden aangegeven. Zoals Suzy ook al heeft aangegeven als er storingen zijn zie je dat ook al op de begin pagina bij je wifi netwerk staan. dan zal daar een melding in komen als er een algemeen probleem is of andere werken die tot storingen kunnen zorgen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Netwerkstatus Telenet-app

Die optie heb ik niet. Ik heb wel een CV7160E als modem(-only), maar dan zou ik toch op zijn minst de algemene status van het netwerk van Telenet moeten kunnen bekijken? (Ik ken overigens de status pagina wel op de site.)

 

Vandaag heeft de modem al verschillende keren het signaal verloren, vandaar dat ik me hier nu even in verdiep. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@Ex-Netweter  

Je modem heeft daar niks mee te maken je krijgt die update in je app. Ga naar de Play Store of de App Store , als je iPhone gebruikt , en kijk of je een update hebt voor de Telenet app. Op die manier ga je de vernieuwingen krijgen. De app staat los van je modem daar heeft het dus nikste te maken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Netwerkstatus Telenet-app

Dat zeg je nu, maar wacht maar af. 😁

 

Ik heb Android 11. Geen updates beschikbaar, de app zou dus up-to-date moeten zijn, versie is 3.7.0.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@Ex-Netweter  

Ik gebruik een samsung met Android 11 daar werkt het perfect in de app kan dus alles nazien. Ik heb daarnaast een iPhone met IOS 14 en daar werkt dat ook perfect op kan daar dus ook alles zien. 

 

Maar wat moet ik afwachten? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Netwerkstatus Telenet-app

Welke versie van de app heb jij en welke modem? Je doet nogal een aanname dat dit niets met de modem heeft te maken, dat gaan we moeten afwachten. 😉

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@Ex-Netweter 

Heb deze ochtend nog eens een kleine update gehad heb versie 3.7.1 inmiddels erop staan. Zelf heb ik de CH8568LG omdat ik de One Up genomen heb. 

 

Als de modem hier aan zou moeten voldoen om dus de netwerkstatus na te kijken dan zouden veel klanten hun modem moeten kunnen binnen dragen om een andere modem te gaan halen. Dus iedereen met het type modem wat jij hebt zou dan niet werken in de app met de bijbehorende functie. 

 

Ik vermoed dat de netwerkstatus gekoppeld is aan het achterliggende systeem maar dan op netwerk niveau. Zodra daar ergens iets mis gaat , dus een storing of een algemeen probleem , dat zal er iets getriggerd worden waardoor je dus deze info ziet in de app. Daarnaast krijg je dan ook een melding dat je modem offline is als er een algemeen probleem is ( kabel defect door graafwerkzaamheden of iets ). 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Netwerkstatus Telenet-app

Nog eens gezocht naar updates, krijg nu ook 3.7.1 binnen, maar geen verschil.

 

@Suzy, zijn er bepaalde (modem)voorwaarden verbonden aan dit gedeelte van de app?

0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Netwerkstatus Telenet-app

Hier ook modem CV7160E met one, en ook geen netwerkstatus in de app....

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@dlight  

Dat lijkt me toch vreemd. Dan zou je dus voor die functie modem afhankelijk moeten zijn? Daar is trouwens ook niks over te vinden ook niet in het topic dat @Suzy gemaakt heeft. 

Maar wel raar dat jullie beide dezelfde modem hebben en allebei het zelfde 'probleem'. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@Ex-Netweter  en @dlight 

 

Staat jullie E-router misschien in "bridge" modus met een eigen router erachter? Dan zou dat wel eens de reden kunnen zijn. Telenet heeft dan immers geen zicht op uw eigen netwerk en bijgevolg ontbreekt die rubriek in uw app.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

Ikzelf heb nog een echte "modem-only" en heb die rubriek "WiFi netwerk" logischerwijze ook niet in de app. Telenet heeft daar immers geen zicht op.

 

Via de internet pagina op PC heb ik dat wel, want ik heb een set WiFi powerlines van Telenet. En die WiFi kan ik dus wel beheren via "mijn telenet". De WiFi van mijn eigen router vanzelfsprekend niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Netwerkstatus Telenet-app

Er zijn twee componenten in de uitbreiding van de app.

 

1. Status Telenet netwerk. Pannes. Werkzaamheden.

2. Status eigen netwerk.

 

Als ik een modem-only of e-router heb, verwacht ik 1 wel en 2 niet. Het lijkt erop dat enkel 1 zonder 2 (voorlopig) niet is geïmplementeerd door Telenet.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerkstatus Telenet-app

@Ex-Netweter 

 

Daar moet ik u gelijk in geven. Dat punt 1 zou er steeds moeten zijn, ongeacht de configuratie die je thuis hebt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.