Beantwoorden
YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Aangezien de problemen met de flow app, die er bijna 2 jaar zijn en niet opgelost raken, zich nu ook voordoen met de Telenet TV app wou ik hiervoor een nieuw topic aanmaken.

Het Flow-topic is op bloeden na dood en er wordt niets concreets mee gedaan aangezien Telenet zogezegd niet op de hoogte is van dit probleem. (Dit werd trouwens via whatsapp tegen gesproken door een medewerker van telenet.

Het probleem:

Momenteel staat de Telenet Tv-app geïnstalleerd in de woonkamer op een Nvidea Shield en in de slaapkamer op een recente android TV.

Dagelijks krijgen wij het scherm te zien op de toestellen waarop staat dat we ons opnieuw moeten inloggen. Je moet er dan de smartphone bijnemen en je kenbaar maken aan de hand van een QR-code. Dan pas kun je verder gaan.

Het vervelende is pas als je boven in de slaapkamer verder wil kijken naar een programma en je ook opnieuw moet inloggen. in mijn geval betekent dit dus dat je zowel smartphone als leesbril moet meenemen naar boven. Heb je dat vergeten mag ik mijn bed weer uit 😞 .

Dit probleem hadden we reeds 2 jaar met de Flow-app. Toen was het een paar keer in de week dat we opnieuw moesten inloggen. 

We gebruiken nu een kleine maand de nieuwe app en daar is het probleem veel erger dan voorheen.

Zoals ik al gelezen heb in andere topics ben ik niet de enige die dit probleem heeft, maar zijn er al die hierop een antwoord van telenet gekregen hebben of dit hiervoor een ticket bij telenet aangemaakt hebben?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Steeds opnieuw inloggen bij Telenet TV app.

0 Likes
58 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Als familiehelpdesker heb ik ook wat ervaring met andere systemen. Ik kan u garanderen dat het met Pickx ook niet altijd van een leien dakje loopt.

Alle aanbieders kopen in het groot goedkopje boxen aan. In het huidige materialistich maatschappij is de kwaliteit bijzaak. Men produceert volgens een norm en als het model SHlT is, dan is de hele productie dat ook. Voor alles en nog wat wordt beroep gedaan op open software (wat ik toejuich), echter zonder zich voldoende te verdiepen en de zaken goed op te volgen. De ontwikkelingen gebeuren voor een belangrijk deel niet door Telenet, Proxumus, ..., zelfs niet in België, maar in lage loon landen. Iedereen met iet of wat ervaring weet dat dit risico's inhoudt. De communicatie gebeurt langs beide zijden in broken English. De broken langs de ene kant is een andere broken  langs de ander kant. Zaken die hier evident zijn, zijn het ginder niet en zaken die ginder evident zijn, zijn het  niet hier. Van de uitvoerders in de lage loon landen wordt verwacht dat ze uitvoeren wat men hier denkt neergeschreven te hebben. Men gaat voorbij aan het feit dat dikwijls zaken op meer dan één manier kunnen geïnterpreteerd worden. Zelfs als men hier bepaalde regels oplegt van hoe er moet gewerkt worden, zijn er zelfs hier meer dan genoeg cowboys die hun zinnetje doen terwijl ze het geheel niet overzien.

Zomaar gratuit om de haverklap rondbazuinen dat de klantenappartuur van Telenet brol is, getuigd van weing objectiviteit en weinig inzicht.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Ik ben altijd de eerste om mijn posts met objectieve data te staven.
Bij deze nog eens de ratings van de App Stores:
Apple:

Telenet TV Flow: 1.8/5
Telenet TV: 1.7/5
Proximus Pickx: 3.9/5
TV Vlaanderen: 3.6/5
Orange TV Plus: 2.0/5


Google:

Telenet TV Flow: 1.6/5
Telenet TV: 1.7/5
Proximus Pickx: 3.3/5
TV Vlaanderen: 3.0/5
Orange TV Plus: 3.0/5

 

Moest Telenet nu met de TV-app nog ergens 2.5/5 halen, ik zou nooit over een brol-app moeten spreken.
Maar met een score van amper 1.7/5 kan ik niet anders. Ik ga de waarheid niet verbloemen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Ratings zijn geen objectieve criteria. De manipulaties van ratings zijn u wel gekend. De klanten van Telenet hadden een zeer goede TV app met Yelo. Op het ogenblik dat de kwaliteit zakt door de tv app met nog te veel kinderziektes, zijn Telenet klanten uiteraard teleurgesteld. Teleurstellingen worden meer gedeeld dan successen. Klanten van andere leveranciers waar hun app ook steken laat vallen, zijn dat meer gewoon en vinden dat uiteindelijk meer normaal omdat ze nooit anders gekend hebben.

Er is geen enkele garantie dat een rating gegeven wordt door een gebruiker. Iedereen kan voor om het even wat een rating geven. De fervente believers van ratings beweren dan dat dit mooi verdeeld is voor allemaal: dat het bedrieglijke ratings mooi verdeeld zijn over de verschillende leveranciers en dat dus als eindresultaat deze bedrieglijke ratings elkaar opheffen.

Het is algemeen gekend dat sommige ondernemingen en fanatici de ratings manipuleren.  

Ik weet het, uw absolute subjectieve beweringen met pseudo objectieve cijfers worden gemakkelijker geslikt dan mijn relativering.

0 Likes
on4ciq
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Ik heb een Android Nokia Streaming 8000 Tv box met alle gangbare apps op om TV te kijken.

En inderdaad Telenet TV is een ramp, TV vlaanderen hoef ik niet opnieuw in te loggen en geen enkele andere streaming dienst.

De problemen zijn even weg geweest tot er de fout kwam dat het niet meer mogelijk was om in te loggen.

Telkens ik nu opnieuw moet inloggen stuur ik een screen shot via whatsapp dus mochten we dat allemaal doen zou er mss schot in de zaak komen.

De helpdesk bellen geeft ook geen enkel nut ze sluiten na een poosje je ticket af.

Dan zullen ze de 3de partij (Indiërs die goedkoop programmeren) mss terug inhouse nemen dit bekomt men door outsourcing van IT zaken.

Vooraleer er daar wat gebeurt moet er al veel gebeuren (en spreek van ondervinding). 

YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

zonet ook weer screenshot gestuurd via whatsapp, was al een half jaar geleden van de sinds de vorige keer en nog steeds niets veranderd.

Ook heb ik een posting gedaan op hun FB-pagina , ben benieuwd hoe lang dit er zal op staan.

0 Likes
MrBojangles
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

ik ben een maand geleden overgeschakeld naar de app in combinatie met Google TV. Na een paar weken zonder problemen moet ik nu elke dag opnieuw inloggen met de QR code. De kwaliteit van het beeld trekt trouwens op niets en meestal is de sync tussen beeld en geluid verkeerd. Dat men voor zoiets **bleep**py nog reclame durft te maken!

Je betaalt dus de helft van de prijs van iets dat goed werkt en krijgt dan iets wat eigenlijk niet werkt. 

Geen andere keuze dus dan terug te gaan naar de digibox

0 Likes
YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

"Geen andere keuze dus dan terug te gaan naar de digibox"

 

 

Dit is nu net wat ze willen bereiken

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)


@YvesV  schreef:

"Geen andere keuze dus dan terug te gaan naar de digibox"

 

 

Dit is nu net wat ze willen bereiken


Ik denk eerder dat ze iedereen naar de TV box willen .... 😇


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rafsch140365
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

ik moet hier ook bijna elke dag opnieuw inloggen ( heb de app al opnieuw geinstalleerd maar dat veranderd er ook niets aan )

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Een maand verder en nog steeds niet opgelost, mogen we de facturen protesteren omdat het niet werkt?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Dat mag altijd. Kijk hier hoe en wat.

0 Likes
Paul17
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Hi, We zijn nu een maand verder en heb maal 1 keer opnieuw moeten inloggen met QR code.. denk dat er een oplossing in de maak is. Ze zijn er bijna.. hip...hip.. 👍

NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Hmm, toch niet hoor, ik heb hier 3 x Google tv's, heb deze week toch een 4 x keer moeten opnieuw de QR code moeten scannen...

Wat ik ook wel raar vind, als de QR komt, dan ben ik ook afgemeld van netwerkers (android) , dit is trouwens een totale andere account, weet niet of het ermee te maken heeft 

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Moet zeggen, de laatste week is het stabieler? Nog iemand gemerkt?

Paul17
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Ja hoor alles werkt perfect 💪💪💪🙂