24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik lees veel ongenoegen over kinderziektes van TV Flow die maar niet opgelost geraken. Vandaar dat ik dit topic even maak, om alles samen te brengen. Ik tag ook even @HaroenR omdat hij aan het project mee werkt (denk ik). Ik heb m'n persoonlijke bevindingen opgedeeld in 2 delen: problemen & missende features.
Problemen:
Missende functies:
Vooral het haperend beeld maakt de app de laatste tijd echt onbruikbaar. Heb Telenet zelf hierover gecontacteerd, met een technieker gebeld en daar zeiden ze "we hebben alles hier getest, en werkt perfect. Het ligt dus allemaal aan u, meneer"..... Gelieve hieronder allemaal jullie klachten te posten, zodat ik Telenet nogmaals kan contacteren met een bundel klachten voor (hopelijk) beterschap of compensatie.
dat meermaals inloggen is niet alleen op de AppleTV, hoor. ik heb het bijna dagelijks op 1 van mijn toestellen. Ik maak gebruik van 2 Xiaomi Mi-sticks, 2 Xiaomi Mi-boxen, Nvidea Shield en Philips android TV. Het enige toestel waar ik nooit problemen mee heb gehad is de AppleTV2, maar deze is sinds vorige week verkocht.
dat haperend beeld had ik alleen op mijn philips android-TV. Met alle andere apparatuur heb ik vloeiend beeld.
Omdat TV Flow het goedkoopste aanbod is bij Telenet qua televisie vrees ik dat er weinig aandacht aan geschonken wordt.
Wat mij vooral stoort is het feit dat de app op Samsung TV enorm traag reageert en het zappen zeer omslachtig is. Heb onlangs eens App TV van TV Vlaanderen genomen (eerste 30 dagen zijn gratis). Visueel misschien minder fraai maar wel veel meer handige functies, uitgebreider, sneller,... Om nog maar te zwijgen van andere apps à la Netlfix en dergelijke.
Over de app op Iphone heb ik wel geen klachten. Daar verloopt alles naar wens.
Bij ons is het probleem dat de TV Gids nu al meer dan een week niet meer kan inladen.
Bij afzonderlijke zenders lukt het wel, maar het overzich niet.
Dat maakt het best lastig om een overzicht te krijgen van wat er op TV is...
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Geregeld krijg ik de vraag of we nog aan het kijken zijn. Als opties op deze vraag kan ik kiezen tussen 'live kijken en 'terug' (stoppen met kijken). Maar als je uitgesteld aan het kijken bent, zou ik gewoon 'ja' willen kunnen aanklikken, zeker als je op VTM kijkt en niet kunt verder spoelen.
Zonet kreeg ik de vraag al met 2 minuten uitgesteld kijken..
Nog een suggestie ... Het zou handig zijn dat je items in "Mijn TV" die je al bekeken hebt kan verwijderen. Bij programma's die bvb dagelijks uitgezonden worden kan die lijst snel uitbreiden (cfr screenshot hieronder). Het heeft (voor mij dan toch) niet veel zin dat afleveringen die ik al bekeken heb nog beschikbaar blijven. Een "opkuis" mogelijkheid zou handig zijn.
@Hijsbeer vreemd, heb ik nog nooit meegemaakt (ook niet bij 3u sport stream of iets dergelijks)!
@freeman2501 ik snap de vraag, lijkt me inderdaad handig. Ik geef toch graag even mee (voor moest iemand dat nog niet weten) dat je de sectie "verder kijken" wel kan opkuisen (op website via het vuilbak-icon, en op de apps door lang op het programma te duwen en vervolgens "verwijderen uit 'verder kijken'" aan te duiden) 🙂
Drama. De enige plek waar ik nog geen haperingen in het beeld ondervond (de website) is nu ook onbruikbaar geworden 😕 om de 5 seconden staat het beeld stil. Ligt niet aan internet, want letterlijk elke andere streaming website op deze planeet heeft dit probleem dit (Netflix, Disney+, Streamz, Discovery+, VRT Nu, VTM Go, YouTube, Prime Video, Apple TV+, ...).
Hier sinds gisteren hetzelfde probleem: de tv gids blijft laden zonder resultaat. De app werkt te traag op onze samsung tv. De kwaliteit op zich is goed en we hebben geen echte crashes meegemaakt, maar navigeren door de app is gewoon te traag....
Wat is dat met het beeld vandaag op Tv flow. Constant en op alle zenders: 2 sec goed beeld, 2 sec slecht beeld, 2 sec goed beeld, slecht, goed,... Ik kijk tv flow op Nvidia Shield pro.
Ik heb enorm veel problemen met de TV Flow app (Samsung TV).
Ik krijg heel vaak de melding dat ik offline ben (5x per programma soms). Als ik dan opnieuw probeer, gaat hij steeds terug naar de homepage en moet ik mijn programma terug zoeken. Op mijn laptop heb ik geen verbindingsproblemen dus het ligt niet aan de internetverbinding denk ik.
Daarnaast gebeurt het regelmatig dat de TV-gids niet kan laden, of blokkeert, waardoor ik mijn tv moet heropstarten om het probleem opgelost te krijgen.
Bij het pauzeren van een programma bij live kijken, start het programma nadien niet op het punt waarop ik gepauzeerd heb.
Bij het herbekijken van een programma, geeft de app regelmatig een foutmelding waarna je opnieuw vanaf het begin moet starten.
Enzovoort...
Alles werkt ook enorm traag.
Waardeloze app, maar ik weiger meer te betalen voor een TV-box.
De tv flow app zal te zwaar zijn om te draaien voor je Samsung TV denk ik. Welk model heb je? Processor kracht en ram zal te laat zijn vermoedelijk.
Tv flow app zal beter werken op een apart android bakje of stick zoals de chromecast met Google TV (beste 4k chromecast die je kan bedienen met aparte afstandsbediening) of de Nvidia Shield of de nieuwe Xiaomi 4k tv stick (ook alle 2 aparte remote)
Of je kan een simpele chromecast kopen en tv flow op je gsm starten en bedienen en dan casten naar de chromecast. Ik werk persoonlijk liever met een apart bakje met een remote, ik heb een Nvidia shield pro die super vloeiend werkt. Ik heb er al mijn tv apps en streaming apps op staan: TV flow, vrt, vtm go, Netflix, Disney plus, Kodi, YouTube,...