Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow

Ik lees veel ongenoegen over kinderziektes van TV Flow die maar niet opgelost geraken. Vandaar dat ik dit topic even maak, om alles samen te brengen. Ik tag ook even @HaroenR omdat hij aan het project mee werkt (denk ik). Ik heb m'n persoonlijke bevindingen opgedeeld in 2 delen: problemen & missende features. 

 

Problemen

  • Bewaarde programma’s & terugkijk-tv start quasi nooit vanaf eerste keer. Verschillende keren proberen en/of app volledig afsluiten en opnieuw opstarten is dan nodig.
  • Op Apple TV, crashed de app telkens je een live-programma lichtjes uitgesteld kijkt en ondertussen het andere al begonnen is.
  • Bewaarde programma’s & terugkijk-tv haperen zeer hard via de apps (iPhone, iPad & Apple TV). Op iPhone en iPad zijn dit schokken (zie video), op Apple TV freezed het beeld enkele seconden om de paar minuten en soms zelfs seconden. Maakt videos echt niet kijkbaar. 
  • Opnames van programma’s (vooral sport) die uitlopen, stoppen te vroeg. Geen mogelijkheid om manueel langer te laten opnemen.
  • Verschillende keren moeten her-inloggen op de Apple TV (hier wordt aan gewerkt, volgens Telenet). 

Missende functies:

  • Ondertiteling aan/uit schakelen.
  • Streamz content aan/uit schakelen. Of geef de mogelijkheid om Flow te koppelen aan Streamz account (hebben jaarabonnement rechtstreeks bij Streamz omdat dit voordeliger is).
  • Franstalige zenders verbergen (zowel bij zoekfunctie als bij live-feed zenders).
  • Mogelijkheid, zoals in de Telenet TV app en op de TV Box, om zendervolgorde aan te passen en zenders te verbergen.

 

Vooral het haperend beeld maakt de app de laatste tijd echt onbruikbaar. Heb Telenet zelf hierover gecontacteerd, met een technieker gebeld en daar zeiden ze "we hebben alles hier getest, en werkt perfect. Het ligt dus allemaal aan u, meneer"..... Gelieve hieronder allemaal jullie klachten te posten, zodat ik Telenet nogmaals kan contacteren met een bundel klachten voor (hopelijk) beterschap of compensatie. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
36 reacties
YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Problemen TV Flow

dat meermaals inloggen is niet alleen op de AppleTV, hoor. ik heb het bijna dagelijks op 1 van mijn toestellen. Ik maak gebruik van 2 Xiaomi Mi-sticks, 2 Xiaomi Mi-boxen, Nvidea Shield en Philips android TV. Het enige toestel waar ik nooit problemen mee heb gehad is de AppleTV2, maar deze is sinds vorige week verkocht.

YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Problemen TV Flow

dat haperend beeld had ik alleen op mijn philips android-TV. Met alle andere apparatuur heb ik vloeiend beeld.

0 Likes
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Problemen TV Flow

Omdat TV Flow het goedkoopste aanbod is bij Telenet qua televisie vrees ik dat er weinig aandacht aan geschonken wordt.

 

Wat mij vooral stoort is het feit dat de app op Samsung TV enorm traag reageert en het zappen zeer omslachtig is. Heb onlangs eens App TV van TV Vlaanderen genomen (eerste 30 dagen zijn gratis). Visueel misschien minder fraai maar wel veel meer handige functies, uitgebreider, sneller,...  Om nog maar te zwijgen van andere apps à la Netlfix en dergelijke. 

 

Over de app op Iphone heb ik wel geen klachten. Daar verloopt alles naar wens.

 

0 Likes
JeroenT
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf!

Problemen TV Flow

Bij ons is het probleem dat de TV Gids nu al meer dan een week niet meer kan inladen.

Bij afzonderlijke zenders lukt het wel, maar het overzich niet.

Dat maakt het best lastig om een overzicht te krijgen van wat er op TV is...

 

Zijn er nog mensen met dit probleem?

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow


@JeroenT  schreef:

Bij ons is het probleem dat de TV Gids nu al meer dan een week niet meer kan inladen.


Dat probleem heb ik (nog) niet meegemaakt 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen TV Flow

Geregeld krijg ik de vraag of we nog aan het kijken zijn. Als opties op deze vraag kan ik kiezen tussen 'live kijken en 'terug' (stoppen met kijken). Maar als je uitgesteld aan het kijken bent, zou ik gewoon 'ja' willen kunnen aanklikken, zeker als je op VTM kijkt en niet kunt verder spoelen.

 

Zonet kreeg ik de vraag al met 2 minuten uitgesteld kijken..

freeman2501
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen TV Flow

Nog een suggestie ... Het zou handig zijn dat je items in "Mijn TV" die je al bekeken hebt kan verwijderen. Bij programma's die bvb dagelijks uitgezonden worden kan die lijst snel uitbreiden (cfr screenshot hieronder). Het heeft (voor mij dan toch) niet veel zin dat afleveringen die ik al bekeken heb nog beschikbaar blijven. Een "opkuis" mogelijkheid zou handig zijn.

 

Screenshot 2022-01-20 at 08-44-22 Telenet TV flow.png

 
 
 
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow

@Hijsbeer vreemd, heb ik nog nooit meegemaakt (ook niet bij 3u sport stream of iets dergelijks)! 

 

@freeman2501 ik snap de vraag, lijkt me inderdaad handig. Ik geef toch graag even mee (voor moest iemand dat nog niet weten) dat je de sectie "verder kijken" wel kan opkuisen (op website via het vuilbak-icon, en op de apps door lang op het programma te duwen en vervolgens "verwijderen uit 'verder kijken'" aan te duiden) 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen TV Flow

Drama. De enige plek waar ik nog geen haperingen in het beeld ondervond (de website) is nu ook onbruikbaar geworden 😕 om de 5 seconden staat het beeld stil. Ligt niet aan internet, want letterlijk elke andere streaming website op deze planeet heeft dit probleem dit (Netflix, Disney+, Streamz, Discovery+, VRT Nu, VTM Go, YouTube, Prime Video, Apple TV+, ...). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jvdyck
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! Primeur!

Problemen TV Flow

Hier sinds gisteren hetzelfde probleem: de tv gids blijft laden zonder resultaat. De app werkt te traag op onze samsung tv. De kwaliteit op zich is goed en we hebben geen echte crashes meegemaakt, maar navigeren door de app is gewoon te traag....

Timvb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Problemen TV Flow

Iedere dag moet ik opnieuw inloggen via Chromecast et Google TV.
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen TV Flow

Wat is dat met het beeld vandaag op Tv flow. Constant en op alle zenders: 2 sec goed beeld, 2 sec slecht beeld, 2 sec goed beeld, slecht, goed,... Ik kijk tv flow op Nvidia Shield pro. 

Anne__
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen TV Flow

Ik heb enorm veel problemen met de TV Flow app (Samsung TV).

Ik krijg heel vaak de melding dat ik offline ben (5x per programma soms). Als ik dan opnieuw probeer, gaat hij steeds terug naar de homepage en moet ik mijn programma terug zoeken. Op mijn laptop heb ik geen verbindingsproblemen dus het ligt niet aan de internetverbinding denk ik.

 

Daarnaast gebeurt het regelmatig dat de TV-gids niet kan laden, of blokkeert, waardoor ik mijn tv moet heropstarten om het probleem opgelost te krijgen.

 

Bij het pauzeren van een programma bij live kijken, start het programma nadien niet op het punt waarop ik gepauzeerd heb. 

 

Bij het herbekijken van een programma, geeft de app regelmatig een foutmelding waarna je opnieuw vanaf het begin moet starten.

 

Enzovoort...

Alles werkt ook enorm traag.

Waardeloze app, maar ik weiger meer te betalen voor een TV-box.

Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen TV Flow

De tv flow app zal te zwaar zijn om te draaien voor je Samsung TV denk ik. Welk model heb je? Processor kracht en ram zal te laat zijn vermoedelijk.

 

Tv flow app zal beter werken op een apart android bakje of stick zoals de chromecast met Google TV (beste 4k chromecast die je kan bedienen met aparte afstandsbediening) of de Nvidia Shield of de nieuwe Xiaomi 4k tv stick (ook alle 2 aparte remote) 

https://youtu.be/X3VyTirgXAA

 

Of je kan een simpele chromecast kopen en tv flow op je gsm starten en bedienen en dan casten naar de chromecast. Ik werk persoonlijk liever met een apart bakje met een remote, ik heb een Nvidia shield pro die super vloeiend werkt. Ik heb er al mijn tv apps en streaming apps op staan: TV flow, vrt, vtm go, Netflix, Disney plus, Kodi, YouTube,... 

0 Likes