24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik lees veel ongenoegen over kinderziektes van TV Flow die maar niet opgelost geraken. Vandaar dat ik dit topic even maak, om alles samen te brengen. Ik tag ook even @HaroenR omdat hij aan het project mee werkt (denk ik). Ik heb m'n persoonlijke bevindingen opgedeeld in 2 delen: problemen & missende features.
Problemen:
Missende functies:
Vooral het haperend beeld maakt de app de laatste tijd echt onbruikbaar. Heb Telenet zelf hierover gecontacteerd, met een technieker gebeld en daar zeiden ze "we hebben alles hier getest, en werkt perfect. Het ligt dus allemaal aan u, meneer"..... Gelieve hieronder allemaal jullie klachten te posten, zodat ik Telenet nogmaals kan contacteren met een bundel klachten voor (hopelijk) beterschap of compensatie.
Dat de TV Flow app op haar Samsung TV traag is, zal niet aan haar TV liggen. Ook ik heb een Samsung TV, een vrij recente, en ook bij mij is de app zeer traag.
Andere apps (Netflix, Disney+, ...) werken wel zeer vloeiend en dat zullen ook wel zware apps zijn.
Het zou toch niet de bedoeling mogen zijn dat je een apart 'bakje' nodig hebt om een app goed te kunnen draaien? Apps zijn net gemaakt om rechtstreeks op je TV te draaien.
Zoals ik al eerder gezegd heb: Volgens mij geeft Telenet niet veel aandacht aan TV Flow omdat het hun goedkoopste optie is voor TV en investeert het daarom niet veel in de apps ervan. Beetje spijtig omdat dit net het moderne TV kijken is.
Mijn Samsung tv is nog maar een half jaar oud, QLED 4K 43Q60A (2021), dus daar kan het niet aan liggen als je het mij vraagt...
En toch kan het... Jouw tv is een budgetmodel (entry level) en daar wordt bespaard op de interne processor.
TV flow kan draaien op Tizen OS, de software van alle samsung tv's.
Maar de tv flow app is niet aangepast speciaal voor jouw model van TV, maar gewoon voor tizen os dus.
Een duurdere tv met betere processor en meer ram zal waarschijnlijk veel beter draaien.
Een spel of programma voor windows kan ook trager werken op budget pc's dan op snellere, duurdere pc's he. Onderschat dus de processor niet van de tv.
Maar hangt je tv aan de wifi enkel of toch op ethernet (internetkabel)? Als je tv enkel via wifi is verbonden moet je eens proberen de tv aan ethernet aan te hangen, kan helpen zodat de streaming stabieler en sneller internet heeft op die manier.
Qua snelheid & lay out enzo kan ik echt niet klagen (tvOS). Als ik op Samsung zelf draai, is dit inderdaad pakken trager. Wat mij vooral mateloos stoort (wat het echt onbruikbaar maakt tegenwoordig) zijn de haperingen in het beeld (op iPad, iPhone & laptop). Nog mensen? Of ben ik echt de enige, want heb deze klacht nog nergens gezien precies.
Probleem hier : Elke keer opnieuw aanmelden op Philips smart tv (Android).
heb exact dezelfde problemen, verschrikkelijk want Telenet voorziet hier geen advies of oplossing.. Dus kortom: internet tv via de Telenet flow app is quasi onmogelijk. Alle andere streaming apps werken perfect dus ligt niet aan de verbinding
ik gebruik de telenet flow app in combinatie met de tv die ik erbij kocht in de telenet promotie.. dus dat hadden ze dan beter zelf wel vooraf bekeken, toch?
Paar maanden ver en werkelijk nog geen enkel probleem is opgelost. Intussen al €120 betaalt aan een app die op niks trekt.
Teruggaan naar TV Box zou ons dubbele/maand kosten en is het niet waard aangezien er hier ook Streamz, Netflix en Disney gekeken wordt. Casten via VRT Nu etc. ook geen optie wegens te ingewikkeld voor de oudere generaties die geen zin hebben in heel dat gedoe. Wij betalen €10/maand voor een app die op NIKS trekt.
Ik wil gerust geduld hebben, maar er is 0,0 communicatie hierover. Al ettelijke dossiers over opgestart, maar wordt telkens afgesloten zonder enige communicatie. Ik zoek mede klanten die samen een gegrond dossier willen opstarten bij Telenet, je mag me hierover altijd contacteren in DM.
ombudsman telecom zal je contact moeten opnemen
wel zeker zijn dat probleem niet bij jouw ligt
Het probleem ligt zeker niet bij ons. ikzelf heb het zoals eerder vermeld op diverse toestellen: Mi-sticks, Mi-boxen, shield en philips android TV. Dit zowel via wifi als bekabeld, thuis en in de camper. Dus laat ze maar beweren dat de fout bij ons ligt. Ik heb dit probleem sinds het uitkomen van flow TV en in die maanden tijd is er nog helemaal niets gedaan aan het probleem. Bij ons betekent dit dat er dagelijks ergens opnieuw moet ingelogd worden. Wel heel leuk als je in bed verder wil kijken naar iets en toevallig je smartphone beneden vergeten bent 😞
Via userbase zijn er al enkele leden die een whatsapp gestuurd hebben naar telenet om dit probleem aan te kaarten. Misschien kunnen we dit vanaf hier uit ook doen om een beetje druk op de ketel te zetten. Het nummer is +32 468 00 10 98 .
Wilde eens kijken hoe het vergaan is sinds ik weg ben van Flow TV, maar zo te zien niet al te veel jammer genoeg.
Er is maar 1 antwoord dat bedrijven op reageren en dat is met je portefeuille. Weggaan naar een andere TV app zoals TV-Vlaanderen (enkel Android TV en Smart TVs, geen Apple tvOS) of Tadaam (wel alle platformen zoals tvOS en heb ik, werkt prima). Of overgaan naar Proximus (die hebben ook een app voor Apple tvOS, geen app voor Android TV, enkel hun streaming box gebaseerd op Android) mocht dat een optie zijn in je straat.
Andere wat gelimiteerde optie is werken met de aparte apps van VTM en VRT (VRTnu op Apple TV komt er binnenkort aan, Android TV is er al). Heb je enkel Play niet (wat Telenet is, dus die gaan nooit een aparte app uitbrengen).
Sinds release werkt tv app op Apple TV gewoon niet meer. Al verwijderd. Probleem meldingen. Kan video niet afspelen. Aanmelden mislukt 🥹
@ChristofW schreef:Heb je enkel Play niet (wat Telenet is, dus die gaan nooit een aparte app uitbrengen).
Het volledige aanbod van Play zit in Streamz (voor krak dezelfde prijs) en werkt op Apple TV, LG, Samsung TV & Android TV. Aanrader!
Je kan overigens ook inloggen met je Telenet login (waar Play inzit) en zo via de Streamz app kijken. Als niet-Telenet klant (of als Telenet klant kan ook uiteraard) kan je ook gewoon Streamz bestellen.
Ik heb TV Flow nu sinds een paar dagen op Apple TV 4K (2021) en toch ook al enkele rare zaken tegengekomen:
- Terug QR code moeten scannen
- Wanneer je via tv gids een vorig programma wilt herbekijken, dan speelt hij niet die aflevering af, maar een andere uit dezelfde serie, je moet dan zelf gaan zoeken naar de juiste aflevering